برای خرید کابین دوش حمام به این نکات توجه کنید

برای خرید کابین دوش حمام به این نکات توجه کنید
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۵۳ | ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

کابین دوش حمام یک فضای بسته برای دوش گرفتن است که داخل سرویس حمام نصب می شود و اتاق دوش هم گفته می شود که تمام سطوح داخلی آن آب بندی شده و به صورت ضد آب ساخته می شود.

به گزارش اخبار ساختمان، یکی از قسمت هایی که در همه حمام های امروزی به چشم می خورد، فضایی محفوظ و مشخص است که برای دوش گرفتن مورد استفاده قرار می گیرد. این فضا به کابین دوش معروف است و کاربرد آن در دکوراسیون حمام های مدرن شناخته شده است. می توان گفت کم تر حمامی در منازل امروزی پیدا می شود که کابین دوش نداشته باشد.

 

خرید کابین دوش یا همان محفظه دوش برای حمام همیشه به همان اندازه ساده نیست که به نظر می رسد. در این راهنمای خرید تخصصی ما  به شما کمک می کنیم تا بتوانید انتخاب مناسبی برای فضای بی نظیر خود داشته باشید.

 

کابین دوش حمام

 

کابین دوش حمام چیست؟

 

کابین دوش یک محفظه حمام کامل با پنل های کنترل کننده در قسمت پشتی و درب شیشه ای است، بنابراین تمام سطوح داخلی آن آب بندی شده و به صورت ضد آب ساخته می شوند.

 

این بدان معنی است که شما نیازی به کاشی برای استفاده در دیوارهای پشت آن ندارید. کابین های دوش شامل سیستم دوش و همچنین سایر ویژگی های موجود برای دوش ها مانند فواره های آب است. این امر آن را به یک راه حل همه جانبه مناسب مبدل می کند که می تواند تجربه یک دوش گرفتن حرفه ای و فوق العاده را برای شما فراهم کند.

 

کاربردهای کابین دوش حمام

 

کابین دوش حمام چه کاربردهایی دارد؟

 

کاربرد این کابین ها بیش تر به این خاطر اهمیت دارد که فضای حمام تفکیک شده و در نتیجه دو نفر می توانند به صورت همزمان از قسمت های مختلف آن استفاده کنند. به عبارت دیگر، زمانی که شما زیر دوش ایستاده اید، یکی دیگر از اعضای خانواده می تواند از توالت یا روشویی استفاده کند؛ بدون این که مزاحمتی برای شما ایجاد کند.

 

دیگر کاربرد این کابین ها نگه داشتن آب و بخار آن در یک فضای محفوظ است. در واقع این کابین ها از پاشیدن و جاری شدن آب در کل فضای حمام جلوگیری می کنند که خیلی مهم است.

 

انواع کابین دوش حمام

 

انواع کابین دوش حمام

 

اگر تا امروز نمی توانستید انواع کابین دوش را تفکیک کنید باید بگوییم سه مدل اصلی کابین ها عبارت اند از ساده، سونا جگوزی و دوردوشی حمام.

 

هر کدام از این مدل ها برای انجام کاری کاربرد دارند و خرید اشتباه آنها ممکن است باعث شود بعدها از کابین دوش خود ناراضی باشید.

 

کابین های دوش ساده معمولا مستطیلی شکل ساخته می شوند و بیشتر یک اتاق ساده است که زیر آن یک زیر دوشی یا وان قرار گرفته است. این نوع از کابین ها دوش دستی، سقفی، روشنایی و تهویه هوا دارند و بیشتر برای محدود کردن فضای دوش مورد استفاده قرار می گیرند.

 

دور دوشی‌ های سونا جکوزی مجهزترین و در عین حال گرانترین انواع این محصول هستند که معمولا ماساژور کمر و پا دارند و بیشتر به سونای خشک مجهز شده اند. سیستم های صوتی باکیفیت و ریموت کنترل از دیگر امکانات این مدل از دوش های کابین است.

 

دور دوشی های حمام معمولا سقف ندارند و برای محدود کردن فضا بکار برده نمی شوند بیشتر نقشی شبیه پارتیشن دارند که برای جداسازی فضا مورد استفاده قرار می گیرد. این دور دوشی معمولا در خانه ها کاربرد زیادی ندارند و بیشتر برای فضاهای اشتراکی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

راهنمای خرید کابین دوش حمام

 

قبل از خرید کابین دوش حمام به این نکات توجه کنید

 

برای داشتن یک فضای زیبا و دکوراسیون بهتر لازم است قبل از انتخاب و خرید کابین دوش حمام به یک سری نکات توجه کنید که در ادامه به ۱۰ مورد از آها اشاره می کنیم.

 

1. فضای حمام جهت انتخاب کابین دوش

 

برای انتخاب بهترین کابین دوش حمام ابتدا باید فضای اتاق و ابعاد و ارتفاع محل قرارگیری آن را در نطر بگیرید و متناسب با آن اقدام به انتخاب کابین دوش حمام کنید تا دکوراسیون داخلی حمام بهتر و زیباتری را بسازید.

 

2. دیوارها و موقعیت قرار گیری آنها برای انتخاب کابین دوش حمام

 

یکی از نکات مهمی که باید قبل از انتخاب کابین دوش حمام به آن توجه کنید، تصمیم گیری در خصوص محل قرارگیری آن است. زیرا این موضوع، نوع کابین دوش حمام و تعداد درهای مورد نیاز آن را معین خواهد کرد.

 

3. انواع شیشه برای نصب کابین دوش حمام

 

مورد بعدی که قبل از انتخاب کابین دوش حمام باید به آن توجه کرد، نوع درهایی است که برای کابین دوش حمام مورد استفاده قرار می گیرند. کابین دوش های حمام ممکن است با هم فرق داشته باشند، اما اینکه چه نوع شیشه ای برای این درها در نظر گرفته می شود یکی از مهم ترین نکاتی است که بایستی مد نظر داشت.

 

4. ضخامت و مدل شیشه های کابین دوش حمام

 

نکته بعدی جهت خرید کابین دوش حمام در نظر گرفتن و انتخاب ضخامت شیشه آن است. شیشه هایی که ضخامت ۸ تا ۱۰ میلیمتری دارند، هم با دوام و هم ایمن هستند و البته تمیز کردنشان بسیار ساده است. شیشه های نشکن که از ایمنی بالایی برخوردارند، همیشه بهترین انتخاب برای اتاق های مرطوب و یا محوطه دوش هستند. شیشه های ضخیم تر به مراقبت بیشتری نیاز دارند، زیرا وزن بالایی دارند. با توجه به طراحی شیشه ها، شیشه هایی که مدل منحنی شکل دارند، ضخامت کمتر و در نهایت مراقبت کمتری نیاز دارند.

 

5. کابین دوش با سینی یا بدون سینی

 

برای انتخاب یک کابین دوش حمام می توانید از نوعی استفاده کنید که دارای سینی مویلار و یا فاقد آن باشند. نوع سینی دار آن این روزها محبوبیت بیشتری دارد، زیرا درهای روی پنل را با استفاده از این سینی ها تعبیه می کنند و در واقع همچون ستونی برای تعبیه درهای کابین هستند.

 

6. کاشی کاری برای نصب کابین دوش حمام

 

بهتر است هنگام استفاده از کابین دوش حمام دیواری، فضای پشت دیوار دوش را کاشی کاری کنید و همه فضای دیوار کف زمین را با کاشی و سرامیک تزئین کنید. این کار مانع از نشر آب به قسمت های زیرین کف اتاق می شود.

 

7. موقعیت قرارگیری کابین دوش در سمت راست یا چپ

 

بهترین ترفند برای قراردادن کابین دوش این است که ابتدا ابعاد اتاق را اندازه گرفته و سپس تعیین کنید که درهای محفظه به سمت چپ و یا راست باز می شوند. بهتر است که کابین ها را در جایی قرار دهید که درها رو به پنجره ها باز شود.

 

8. کیفیت کابین دوش حمام

 

در برخی از کارخانه ها از آلومینیوم‌ بازیافت شده و یا کامپوزیت آلومینیوم به جای جنس مرغوب آن استفاده می شود. هدف آنها کاهش هزینه ها و قیمت محصول است. مطمئناً این مدل قاب ها کیفیت پایین تری از جنس مرغوب خود دارند. پس بهتر آن است هنگام انتخاب و خرید کابین دوش حمام از کارخانه ها و برندهای شناخته شده و یا از جای معتبر خرید کنید.

 

سینی های اکریلیکی با رنگ سفید خیلی روشن و برلیانی معمولاً کیفیت خوبی ندارند. لذا هنگام خرید به این نکته توجه کنید که نوع کدرتر آن را تهیه کنید.

 

9. استفاده از کابین دوش حمام شیشه ای

 

نکته مهمی که در استفاده از کابین دوش های شیشه ای حائز اهمیت است، ساخت کابین بر مبنای فضای حمام شما است. در واقع برای هر فضا و هر وسعتی می توان کابین دوش شیشه ای ساخت. امروزه بیشتر از کابین دوش های شیشه ای فریم لس استفاده می شود و علت آن زیبایی، اشغال حداقل فضا و استحکام و استقامت بالای آن است.

 

همچنین در کابین دوش‌ فریم لس به دلیل نبود فریم فضایی برای رشد و نمو میکروب و قارچ وجود ندارد و کاملاً بهداشتی است.

 

10. کابین دوش شیشه ای لولایی

 

کابین دوش شیشه ای لولایی یکی از انواع کابین دوش حمام فریم لس است. شیشه مورد نظر در این نوع کابین دوش حمام سکوریت است که قابلیت مات، شفاف و طراحی سندبلاست را دارد. این نوع شیشه دوام بالاتر و کیفیت بهتری دارد.

 

ابعاد کابین دوش حمام

 

ابعاد کابین دوش حمام

 

سایز و ابعاد کابین دوش حمام یکی از عواملی است که تاثیر مستقیمی روی قیمت کابین دوش دارد.

 

سایز کابین دوش های حمام از 80*80 سانتی متر الی 180*120 سانتی متر تولید می شود.

 

کابین دوش های کوچک

 

برای آپارتمان های کوچکی که دارای سرویس حمام و سرویس بهداشتی مشترک هستند، خرید کابین دوش مناسب ترین انتخاب برای ساخت فضای دوش هستند. با توجه به اینکه بیشتر کابین دوش ها دارای درب های کشویی و یا تاشو هستند فضای کمتری می گیرند و به همین علت برای فضاهای کوچک بسیار مناسب تر هستند.

 

کابین دوش های سایز بزرگ

 

ابعاد کابین دوش به میزان زیادی به اندازه سرویس حمام بستگی دارد اگر فضای حمام شما بزرگ هست بهترین گزینه برای حمام شما خرید کابین سونا دوش سایز بزرگ است که دارای سیستم جکوزی و سونا بخار است تا لذت بخش ترین و آرامش بخش ترین ساعات را در داخل کابین دوش سپری کنید.

 

قیمت کابین دوش حمام
مدل محصول قیمت (تومان)
کابین دوش و سونا بخار تورینو 33.500.000
کابین دوش سای تک مدل لیورنو 1 10.000.000
کابین دوش آلیبرت 80*80 Y3028 شیشه شفاف 16.750.000
کابین دوش زرین آب 90*90 مدل A203 19.200.000
دور دوشی لادر مدل d127 15.700.000
دور دوشی گوشه آریانا- سفید، شفاف، 80 سانتیمتر 9.200.000

 

تجهیزات و نصبیات داخل کابین دوش حمام

 

قیمت کابین دوش ها به آپشن هایی که داخل کابین و یا همان اتاق شیشه ای نصب می شود بستگی زیادی دارد، از جمله نصبیات و آپشن هایی که داخل کابین شیشه ای ها نصب می شود عبارتند از:

 

*  دوش دستی

*  دوش سقفی

*  تهویه کابین دوش

*  روشنایی داخل کابین

*  سیستم صوتی

*  ماساژور کمر

*  ماساژور پا

*  ازن (ضد عفونی کننده)

*  سونا بخار

*  جکوزی

*  ریموت کنترل

*  دماسنج

*  سیستم هشدار

 

انواع شیشه های کابین دوش حمام

 

انواع شیشه های کابین دوش کدامند و کدامیک مناسب تر است؟

 

جنس شیشه ها بسیار مهم است، در حال حاضر شیشه های مختلفی از جمله شیشه هوشمند مات شونده، شیشه سکوریت و ... برای کابین دوش طراحی و ساخته شده است. کیفیت شیشه ها در طول عمر کابین تاثیر بسیاری دارد بنابراین حتما باید در انتخاب آن دقت کنید. در فضاهایی که حریم خصوصی برای آن اهمیت زیادی دارد می توانید از شیشه مات یا طرح دار استفاده کنید یا اگر دوست دارید داخل فضای کابین دیده شود شیشه شفاف انتخاب مناسبی است.

 

شیشه هایی با ضخامت 8 تا 10 میلیمتر به راحتی تمیز می شوند و استحمام مناسبی هم دارند، اما بسته به نظر شما و کارشناسان نصب ضخامت شیشه می تواند متفاوت باشد. هرچه ضخامت شیشه افزایش پیدا کند هزینه خرید آن هم افزایش پیدا می کند به همین دلیل گاهی برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید شیشه هایی با ضخامت کمتر را انتخاب کنید، اگر به خوبی از آنها نگهداری کنید به راحتی خراب نمی شوند.

 

بیشتر بخوانید: نکات مهم برای خرید وان حمام مناسب چیست؟

سوالات متداول
  • چگونه میتوانیم کابین دوش شیشه ای را نصب کنیم؟
    برای نصب کردن بهتر است اول اطلاعات کافی درباره اتصالات استفاده شده در نصب کابین و همچنین شیشه سکوریت داشته باشید.
  • برای از بین بردن لک شیشه های کابین دوش چه کارهایی می توان کرد؟
    پیشنهاد ما برای کم کردن حدالامکان این مشکل استفاده از تی کوچک پس از هر بار استفاده است. در صورت رسوب گرفتن و لک در شیشه ها می توان از محلول های شوینده و یا سرکه رقیق شده نیز استفاده کرد. سرکه رقیق شده را بر روی شیشه اسپری کرده و پس از پنج دقیقه تمیز و سپس آبکشی نمایید.

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman