
تکرار اما و اگرها برای افتتاح متروی پرند

زمان افتتاح و بهرهبرداری از متروی پرند در حالی پس از گذشت چند سال از تکرار وعدههای دولت برای قابل استفاده شدن این مترو از سوی ساکنان این شهر جدید همچنان در هالهای از ابهام قرار دارد که دولت به صورت مجدد اقدام به تکرار اما و اگرها برای افتتاح این مترو در سال جدید کرده است.
به گزارش اخبار ساختمان، یک مقام مسوول در دولت در این زمینه اعلام کرده است: اگر منابع مالی برای تکمیل مسیر و ایستگاههای خط مترو در موعد مقرر تامین شود، امکان بهرهبرداری از این خط حومهای پایتخت در سال ۱۴۰۰ وجود خواهد داشت.
بنا بر اعلام وی در سالهای گذشته، اقدامات متعددی برای راهاندازی و تکمیل این پروژه مترویی صورت پذیرفته اما به دلیل پیوسته نبودن فعالیتهای انجام شده که ناشی از عدم تامین کامل منابع مالی مورد نیاز بوده است، متاسفانه بهرغم پیشرفت عملیات اجرایی در بسیاری از جبهههای کاری، خط مترو تهران- شهر جدید پرند صرفا تا فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ره) فعال شده که میزان مسافران روزانه آن با اهداف طرح کلی، اختلاف بسیار زیاد و غیر قابل قبولی دارد.
در حال حاضر و طبق برآوردهای صورتگرفته، تکمیل و راهاندازی یک خط از این مسیر، به بودجهای در حدود حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد تا بتوان ظرف مدت زمان ۱۰ ماه، عملیات اجرایی فاز سوم خط مذکور را به سرانجام رسانید و بخش حدفاصل فرودگاه امام خمینی (ره) تا ایستگاه پرند را فعال کرد.
در این گزارش اظهار امیدواری شده است تا با پیگیری و مساعدت بیش از پیش شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار عمرانی طرح در شش ماه نخست سال جاری، ضمن تامین منابع مالی مورد نیاز و رفع موانع اجرایی پروژه، بتوان در اسرع وقت این پروژه نیمهتمام را به سرانجام رساند تا جمعیت قابلتوجهی از شهروندان ساکن یا شاغل در مراکز اداری- تجاری این مسیر بتوانند از مواهب شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری بهرهمند شوند.
اما تکرار این اما و اگرها نشان میدهد ساکنان این شهر جدید برای افتتاح متروی پرند در سال جاری نیز نباید چندان امیدوار باشند.
دنیای اقتصاد
بنا بر اعلام وی در سالهای گذشته، اقدامات متعددی برای راهاندازی و تکمیل این پروژه مترویی صورت پذیرفته اما به دلیل پیوسته نبودن فعالیتهای انجام شده که ناشی از عدم تامین کامل منابع مالی مورد نیاز بوده است، متاسفانه بهرغم پیشرفت عملیات اجرایی در بسیاری از جبهههای کاری، خط مترو تهران- شهر جدید پرند صرفا تا فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ره) فعال شده که میزان مسافران روزانه آن با اهداف طرح کلی، اختلاف بسیار زیاد و غیر قابل قبولی دارد.
در حال حاضر و طبق برآوردهای صورتگرفته، تکمیل و راهاندازی یک خط از این مسیر، به بودجهای در حدود حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد تا بتوان ظرف مدت زمان ۱۰ ماه، عملیات اجرایی فاز سوم خط مذکور را به سرانجام رسانید و بخش حدفاصل فرودگاه امام خمینی (ره) تا ایستگاه پرند را فعال کرد.
در این گزارش اظهار امیدواری شده است تا با پیگیری و مساعدت بیش از پیش شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار عمرانی طرح در شش ماه نخست سال جاری، ضمن تامین منابع مالی مورد نیاز و رفع موانع اجرایی پروژه، بتوان در اسرع وقت این پروژه نیمهتمام را به سرانجام رساند تا جمعیت قابلتوجهی از شهروندان ساکن یا شاغل در مراکز اداری- تجاری این مسیر بتوانند از مواهب شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری بهرهمند شوند.
اما تکرار این اما و اگرها نشان میدهد ساکنان این شهر جدید برای افتتاح متروی پرند در سال جاری نیز نباید چندان امیدوار باشند.
دنیای اقتصاد
برچسب ها:
شهر جدید پرندتازهترین اخبار ساختمان
آمار ساخت و ساز مسکن در کشور کاهش یافت!
تسهیلات ویژه برای خانه های آسیب دیده در جنگ
تاکید بر تکمیل خدمات روبنایی و زیربنایی مسکن ملی
زنگ خطر سوءاستفاده از انشعابات برق در پوشش اجاره املاک
شرایط جدید برای دریافت وام ودیعه مسکن چیست؟
تامین 50 هزار قطعه زمین برای مسکن محرومان
500 واحد آسیب دیده نیازمند احداث کامل است
10 ابزار دستی ضروری در پروژههای ساختمانی + چکلیست کامل
مدیریت بازسازی شهر پس از جنگ با شهرداری است
قفل هتلی؛ قفلی که فقط برای هتلها نیست!
مجری پروژه ویلاهای شیشهای شمال کیست؟
جدیدترین متریال نمای خارجی ساختمان در سال ۱۴۰۴
بررسی چالش های صنعت آسانسور در اصفهان
شفاف سازی درباره املاک آسیب دیده ضروری است
رکود بازار مسکن در تهران همچنان پابرجاست
پربازدیدترین اخبار
زنگ خطر سوءاستفاده از انشعابات برق در پوشش اجاره املاک
تاکید بر تکمیل خدمات روبنایی و زیربنایی مسکن ملی
تسهیلات ویژه برای خانه های آسیب دیده در جنگ
8200 واحد مسکونی در جنگ اخیر آسیب دیده است
آمار ساخت و ساز مسکن در کشور کاهش یافت!
قفل هتلی؛ قفلی که فقط برای هتلها نیست!
مدیریت بازسازی شهر پس از جنگ با شهرداری است
10 ابزار دستی ضروری در پروژههای ساختمانی + چکلیست کامل
500 واحد آسیب دیده نیازمند احداث کامل است
تامین 50 هزار قطعه زمین برای مسکن محرومان
دولت در اجرای مسکن ملی باید مدیریت بهتری داشته باشد
پرداخت وام یک میلیاردی برای مالکان خسارت دیده در جنگ
شرایط جدید برای دریافت وام ودیعه مسکن چیست؟
چطور دربهای اتوماتیک، نظم و امنیت پروژههای ساختمانی را متحول میکنند؟
شوک به بازار مسکن پایتخت با خروج اتباع از کشور