
تکرار اما و اگرها برای افتتاح متروی پرند

زمان افتتاح و بهرهبرداری از متروی پرند در حالی پس از گذشت چند سال از تکرار وعدههای دولت برای قابل استفاده شدن این مترو از سوی ساکنان این شهر جدید همچنان در هالهای از ابهام قرار دارد که دولت به صورت مجدد اقدام به تکرار اما و اگرها برای افتتاح این مترو در سال جدید کرده است.
به گزارش اخبار ساختمان، یک مقام مسوول در دولت در این زمینه اعلام کرده است: اگر منابع مالی برای تکمیل مسیر و ایستگاههای خط مترو در موعد مقرر تامین شود، امکان بهرهبرداری از این خط حومهای پایتخت در سال ۱۴۰۰ وجود خواهد داشت.
بنا بر اعلام وی در سالهای گذشته، اقدامات متعددی برای راهاندازی و تکمیل این پروژه مترویی صورت پذیرفته اما به دلیل پیوسته نبودن فعالیتهای انجام شده که ناشی از عدم تامین کامل منابع مالی مورد نیاز بوده است، متاسفانه بهرغم پیشرفت عملیات اجرایی در بسیاری از جبهههای کاری، خط مترو تهران- شهر جدید پرند صرفا تا فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ره) فعال شده که میزان مسافران روزانه آن با اهداف طرح کلی، اختلاف بسیار زیاد و غیر قابل قبولی دارد.
در حال حاضر و طبق برآوردهای صورتگرفته، تکمیل و راهاندازی یک خط از این مسیر، به بودجهای در حدود حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد تا بتوان ظرف مدت زمان ۱۰ ماه، عملیات اجرایی فاز سوم خط مذکور را به سرانجام رسانید و بخش حدفاصل فرودگاه امام خمینی (ره) تا ایستگاه پرند را فعال کرد.
در این گزارش اظهار امیدواری شده است تا با پیگیری و مساعدت بیش از پیش شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار عمرانی طرح در شش ماه نخست سال جاری، ضمن تامین منابع مالی مورد نیاز و رفع موانع اجرایی پروژه، بتوان در اسرع وقت این پروژه نیمهتمام را به سرانجام رساند تا جمعیت قابلتوجهی از شهروندان ساکن یا شاغل در مراکز اداری- تجاری این مسیر بتوانند از مواهب شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری بهرهمند شوند.
اما تکرار این اما و اگرها نشان میدهد ساکنان این شهر جدید برای افتتاح متروی پرند در سال جاری نیز نباید چندان امیدوار باشند.
دنیای اقتصاد
بنا بر اعلام وی در سالهای گذشته، اقدامات متعددی برای راهاندازی و تکمیل این پروژه مترویی صورت پذیرفته اما به دلیل پیوسته نبودن فعالیتهای انجام شده که ناشی از عدم تامین کامل منابع مالی مورد نیاز بوده است، متاسفانه بهرغم پیشرفت عملیات اجرایی در بسیاری از جبهههای کاری، خط مترو تهران- شهر جدید پرند صرفا تا فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ره) فعال شده که میزان مسافران روزانه آن با اهداف طرح کلی، اختلاف بسیار زیاد و غیر قابل قبولی دارد.
در حال حاضر و طبق برآوردهای صورتگرفته، تکمیل و راهاندازی یک خط از این مسیر، به بودجهای در حدود حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد تا بتوان ظرف مدت زمان ۱۰ ماه، عملیات اجرایی فاز سوم خط مذکور را به سرانجام رسانید و بخش حدفاصل فرودگاه امام خمینی (ره) تا ایستگاه پرند را فعال کرد.
در این گزارش اظهار امیدواری شده است تا با پیگیری و مساعدت بیش از پیش شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار عمرانی طرح در شش ماه نخست سال جاری، ضمن تامین منابع مالی مورد نیاز و رفع موانع اجرایی پروژه، بتوان در اسرع وقت این پروژه نیمهتمام را به سرانجام رساند تا جمعیت قابلتوجهی از شهروندان ساکن یا شاغل در مراکز اداری- تجاری این مسیر بتوانند از مواهب شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری بهرهمند شوند.
اما تکرار این اما و اگرها نشان میدهد ساکنان این شهر جدید برای افتتاح متروی پرند در سال جاری نیز نباید چندان امیدوار باشند.
دنیای اقتصاد
برچسب ها:
شهر جدید پرندتازهترین اخبار ساختمان
کدام املاک مشمول پرداخت مالیات سالانه می شوند؟
وجود بیش از 177 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور
نصب 23 هزار دستگاه کنتور هوشمند در استان فارس
اجرای روف گاردن در خانههای ویلایی
تزیین دیوار با آینه دکوراتیو {ایدههای مدرن1404برای خانههای شیک}
چسب کاشی پودری بخریم یا خمیری؟
فقدان آمار مسکن و سردرگمی خانه اولی ها
خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکن ملی منتفی شد
وعده ساخت مسکن استیجاری به کجا رسید؟
گویم زمین و باغ بخرم یا نه؟ بررسی کلی املاک گویم
کاهش قیمت مسکن در شهرهای جدید اطراف تهران
ردپای خرید و فروش دلاری؛ از پنت هاوس تا کمربند!
چه مدل سنگ رنگی انتخاب کنیم که محیط را زنده نگه دارد؟
تفاوت آجر نما سنتی و آجر نما مدرن؛ کدام مناسبتر است؟
افزایش 7.1 درصدی واحدهای مسکونی نوساز در تهران
پربازدیدترین اخبار
تزیین دیوار با آینه دکوراتیو {ایدههای مدرن1404برای خانههای شیک}
اجرای روف گاردن در خانههای ویلایی
وجود بیش از 177 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور
نصب 23 هزار دستگاه کنتور هوشمند در استان فارس
کدام املاک مشمول پرداخت مالیات سالانه می شوند؟
تلاش ۸ ماهه صباعمران در جهت احقاق حقوق بازنشستگان/ بدهکاران فراری در دام قانون افتادند
راهنمای انتخاب بهترین پانل گچی برای پروژه های ساختمانی
گویم زمین و باغ بخرم یا نه؟ بررسی کلی املاک گویم
وعده ساخت مسکن استیجاری به کجا رسید؟
خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکن ملی منتفی شد
فقدان آمار مسکن و سردرگمی خانه اولی ها
چسب کاشی پودری بخریم یا خمیری؟
نبود آمارهای رسمی بازار مسکن به نفع چه کسانی تمام شده است؟
راهکار عبور از رکود صنعت ساخت و ساز چیست؟
تفاوت آجر نما سنتی و آجر نما مدرن؛ کدام مناسبتر است؟