مروری بر زندگینامه ادرین اسمیت

مروری بر زندگینامه ادرین اسمیت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۸ | ۱۴۰۰/۰۹/۱۹

آدریان اسمیت در سال 1944 در شیکاگو متولد شد. هنگامی که او چهار ساله بود، خانواده اش به جنوب کالیفرنیا نقل مکان کردند، جایی که وی بزرگ شد. علاقه او به طراحی باعث شد مادرش به وی پیشنهاد کند که در رشته معماری تحصیل کند.

به گزارش اخبار ساختمان، ادرین اسمیت متولد ۱۹ اوت ۱۹۴۴ در شیکاگو، ایلینوی معمار برجستهٔ ایالات متحده آمریکا است. او چندین سال با اسکیدمور، اوینگز و مریل کار کرد و تحصیلکرده دانشگاه ایلینوی در شیکاگو است. مشهورترین آثار او برج خلیفه، برج جین مائو، برج زیفنگ و برج و هتل بین‌المللی ترامپ است.

دوران تحصیل ادرین‌اسمیت

آدرین اسمیت در سال 1944 در شیکاگو به دنیا آمد. وقتی چهار ساله بود، به همراه خانواده خود به جنوب کالیفرنیا جایی که بزرگ شد نقل مکان کردند. علاقه وی به نقاشی باعث شد مادرش به او پیشنهاد دهد که در رشته معماری تحصیل کند.

اسمیت در دانشگاه A&M تگزاس (Texas A&M University) حضور یافت و در حالی که با سپاه کادتها درگیر بود، لیسانس معماری را دنبال کرد. با این حال، او فارغ التحصیل نشد و در عوض کار خود را در Skidmore ، Owings and Merrill (SOM) در سال 1967 آغاز کرد.

وی تحصیلات خود را در دانشگاه ایلینویز‌، دانشکده معماری و هنر شیکاگو به پایان رساند و در سال 1969 فارغ التحصیل شد و همچنین در سال 2013، اسمیت موفق به دریافت مدرک دکترای افتخاری از دانشگاه A&M تگزاس شد.

حرفه کاری ادرین‌اسمیت

ادرین اسمیت سال‌های زیادی را در Skidmore ، Owings & Merrill (SOM) در شیکاگو گذراند.

از سال 1967 شروع به کار کرد و در سال 1980 تا 2003 به عنوان یک شریک طراحی و از سال 2003 تا 2006 مشاور طراحی بود. در سال 2006، وی شرکت معماری ادرین اسمیت + گوردون گیل (Adrian Smith + Gordon Gill Architecture) را تأسیس کرد.

اردین اسمیت به طراحی معماری با کارایی بالا، کارآمد در مصرف انرژی و پایدار در مقیاس بین‌المللی اختصاص داده است.

وی در سال 2008 با تأسیس شرکت MEP PositivEnergy Practice (PEP) که در مهندسی محیط زیست معماری با کارایی بالا با انرژی کارآمد است را تأسیس کرد.

جوایز و افتخارات

پروژه هایی که ادرین اسمیت تا به امروز طراحی کرده است بیش از 125 جایزه کسب کرده است، از جمله:

* پنج جایزه بین المللی
* 9 جوایز مؤسسه ملی معماران آمریکا
* 35 جوایز ایا ایالت ایالتی و شیکاگو
* سه جایزه موسسه برای تعالی و پیشرفت شهری

ادرین اسمیت در زمان فعالیت در SOM آثار خود را در موزه‌های ایالات متحده، آمریکای جنوبی، اروپا، آسیا و خاورمیانه به نمایش گذاشته شده است.

 

تصاویر آثار ادرین اسمیت:

olympia center 1986

 

Rowes Wharf 1988

 

NBC Tower

 

Franklin Center

 

Jin Mao Tower

 

Millennium Park

 

Renaissance Center

 

Zifeng Tower

 

Burj Khalifa



استوارسازان


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman