قفل هوشمند درب ضد سرقت، راه حلی برای جلوگیری از سرقت منازل

قفل هوشمند درب ضد سرقت، راه حلی برای جلوگیری از سرقت منازل
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۲۷ | ۱۴۰۱/۰۳/۲۸

قفل های دیجیتال و هوشمند یکی از انواع قفل ضد سرقت قابل نصب بر روی درب های ورودی ساختمان، خصوصا درب های ضد سرقت هستند.

به گزارش اخبار ساختمان، این قفل ها دارای امنیت بسیار بالایی بوده و علاوه بر ایجاد امنیت به شما امکان کنترل درب از راه دور را می دهند. در واقع نصب قفل الکترونیکی اولین و ارزان ترین گام برای هوشمند سازی منزلتان است. اما علاوه بر قفل دیجیتال می توان از انواع قفل مکانیکی برای نصب بر روی درب ضد سرقت استفاده نمود. قیمت قفل های مکانیکی ارزان بوده و به همین دلیل درب های ضد سرقت که قفل مکانیکی بر روی آن ها نصب است ارزان تر می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با مشخصات قفل های دیجیتال آشنا سازیم و به یک نتیجه گیری کلی برسیم که آیا با وجود قیمت بالاتر قفل هوشمند نسبت به قفل مکانیکی ضد سرقت، این قفل ها ارزش خرید دارند یا نه؟

 

قیمت قفل هوشمند درب ضد سرقت

 

آیا نصب قفل هوشمند درب ضد سرقت از نفوذ سارقان به منزل جلوگیری می کند؟

 

در ساخت قفل های دیجیتال از تکونولوژی های پیشرفته ای استفاده شده که نصب آن ها بر روی درب ضد سرقت شما، امنیت منزلتان را تا حد زیادی افزایش می دهد. سیستم این قفل ها به گونه ای طراحی شده است که با چند بار وارد نمودن رمز اشتباه و یا وارد نمودن ولتاژ بالا، قفل به صورت خودکار از کار می افتد و دیگر به هیچ وجه قابل بازگشایی نمی باشد. همچنین در صورت برخورد ضربه شدید به قفل و درب، آلارم هشدار به صدا در آمده و پیامکی برای شما ارسال خواهد شد. در مدلهای جدید و پیشرفته قفل دیجیتال، از چشمی های الکترونیک بر روی درب استفاده شده است. این چشمی ها به شما کمک می کند تا به صورت آنلاین از طریق تلفن همراه پشت درب را مشاهده نمایید. همچنین در این قفل ها از سیستم اعلان حریق و سیستم ضد سرقت استفاده شده است. با وجود این مشخصات منحصر به فرد و امنیتی که در این قفل ها تعبیه شده است، باید بگوییم، هر چند قیمت نصب قفل هوشمند درب ضد سرقت نسبت به قفل مکانیکی بیشتر است اما در این گرانی ها و تورم این سالها پرداخت هزینه بیشتر برای قفل درب و تضمین امنیت لوازم منزل و سرمایه تان بسیار ضروری است.

 

قیمت قفل هوشمند چقدر است؟

 

این محصولات توسط شرکت های مختلف تولید و دارای تکنولوژی های مختلفی هستند. به همین دلیل هر محصول بسته به برند تولید کننده و نوع تکنولوژی مورد استفاده برای ساخت دارای مشخصات و قیمت متفاوتی می باشد. اگر می خواهید اقدام به نصب قفل دیجیتال برای درب ضد سرقت خود نمایید، باید حداقل بودجه ای برابر 4,000,000  تومان را برای خرید یک قفل الکترونیکی و هوشمند باکیفیت کنار بگذارید. گران ترین و پیشرفته ترین مدل قفل هوشمند دارای قیمت تقریبی 40,000,000  تومان است.

 
شاید قیمت قفل دیجیتال نسبت به قفل ضد سرقت مکانیکی گران به نظر برسد اما در عوض خیالتان از بابت جلوگیری از ورورد غیر مجاز به منزلتان راحت خواهد بود.  

قفل دیجیتال درب ضد سرقت  

 

مهم ترین مشخصات قفل دیجیتال که شما را مجاب به خرید خواهد کرد.

 

قفل هوشمند درب ضد سرقت، محصولی است که تا چند سال آینده به طور کامل جایگزین قفل های مکانیکی خواهد شد. این قفل ها می توانند امنیت فراوانی برا شما فراهم آورند. علاوه بر امنیت، سهولت و سرعت در استفاده و دستیابی به مجوز ورود از دیگر مزایای این قفل ها به شمار می رود. اگر بخواهیم مهم ترین و اصلی ترین مشخصات این قفل ها را بیان نماییم، باید به این موارد اشاره نمود:

 

*  استفاده از روش های دسترسی متفاوت(کلید، رمز، کارت، اثر انگشت)
*  امکان کنترل تردد افراد
*  گزارش گیری روزانه از رفت و آمدها و ترددهای افراد خانواده
*  ایجاد محدودیت در ورود و خروج در ساعاتی از شبانه روز
*  امکان کنترل و باز و بسته نمودن درب از راه دور (با استفاده از نرم افزار نصب شده بر روی تلفن همراه)
*  استفاده از توابع خیالی برای جلوگیری از لو رفتن رمز عبور
*  امکان تعریف رمز یک بار مصرف برای میهمان

 

همان طور که می بینید داشتن این مشخصات برای یک قفل درب، همانند استخدام یک نگهبان بیست و چهار ساعته برای منزلتان است.

 

قفل الکترونیکی درب ورودی

 

با انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت آشنا شوید.

 

قفل های هوشمند درب ضد سرقت منازل دارای مدل های مختلفی هستند. مهم ترین و اصلی ترین عامل ایجاد کننده دسته بندی های مختلف برای این محصولات، وجود روش های دسترسی متفاوت است. هر قفل درب بسته به نوع تکنولوژی مورد استفاده در آن دارای روش های دسترسی مختلفی می باشد. از انواع قفل درب هوشمند ضد سرقت می توان به این موارد اشاره نمود:

 

1- قفل رمزدار
2- قفل کارتی
3- قفل اثر انگشتی
4- قفل تشخیص چهره

 

البته در مدل های جدید و پیشرفته به طور همزمان می توان از چند روش دسترسی استفاده نمود. این امر موجب افزایش امنیت و سهولت در استفاده از قفل می باشد.

 

دستگیره دیجیتال

 

یکی از مدل های قفل هوشمند درب، دستگیره دیجیتال است. دستگیره دیجیتال در واقع نوعی از قفل های درب هوشمند است که به دلیل نوع طراحی و ظاهر آن به این نام شناخته می شود. دستگیره هوشمند و دیجیتال نیز دارای مدل های مختلف دستگیره اثر انگشتی، رمز دار، کارتی و تشخیص چهره می باشد. این دستگیره ها، دارای طراحی شیک و لوکس هستند و ظاهری زیبا به ساختمان شما می بخشند.

 
باید بدانید از انواع قفل و دستگیره دیجیتال می توان بر روی انواع درب چوبی استفاده نمود و کاربرد آن فقط به درب ضد سرقت محدود نمی شود. شما می توانید از این قفل ها بر روی درب چوبی اتاق هم استفاده نماییدنصب قفل هوشمند بر روی درب اتاق در ادارات و مراکز عمومی می تواند راه حلی برای ایجاد امنیت حداکثری برای این مکان ها باشد.

 

دستگیره دیجیتال و هوشمند

 

تفاوت قفل دیجیتال و قفل مکانیکی (سنتی) در چیست؟

 

هر دو ابزار برای ایجاد امنیت در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. اما مقایسه این دو محصول از اساس کار اشتباهی است. زیرا تکونولوژی مورد استفاده برای ساخت آن ها با یکدیگر متفاوت بوده و شاید نام آن ها یکسان باشد ولی در کل دو محصول جداگانه به شمار می روند. با آنچه در این مقاله به آن اشاره نمودیم حتما متوجه شده اید که امنیتی که برای درب ضد سرقت با نصب قفل هوشمند فراهم می شود قابل مقایسه با قفل مکانیکی نیست. همچنین قفل هوشمند درب ضد سرقت دارای ظاهری بسیار شیک و لاکچری می باشد. تنها مزیت قفل مکانیکی نسبت به قفل های دیجیتال و الکترونیکی قیمت ارزان آن ها می باشد.

 

قفل الکترونیکی درب منزل را از چه برندی بخریم؟

 

برندهای مختلفی اقدام به تولید و ساخت قفل هوشمند درب ضد سرقت نموده اند. از برترین این برند ها که در بازار ایران موجود می باشد می توان به قفل سامسونگ، قفل ادلر و میلره، کاداس و ای لاک اشاره نمود. این قفل ها دارای کیفیت بسیار بالایی هستند البته برندهای دیگری همچون فیلتا هم در بازار موجود می باشد. این قفل ها دارای کیفیت خوبی هستند و قیمت آن ها ارزان تر از دیگر  برندها می باشد. همان طور که می دانید خرید از یک برند معتبر این مزیت را دارد که محصول مورد خریداری شده دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد. همچنین شما از کیفیت و کارایی این محصولات می توانید اطمینان کامل داشته باشید.

 

قفل هوشمند درب اتاق

 

همان طور که اشاره شد از مدل های مختلف قفل هوشمند درب ضد سرقت، می توان برای درب اتاق و درب های داخلی ساختمان نیز استفاده نمود. قفلی که برای درب اتاق مورد استفاده قرار می گیرد بهتر است با استفاده از ریموت و تلفن همراه نیز قابل دسترسی باشد. سعی کنید برای قفل درب اتاق از محصولات با دسترسی اثر انگشت و تشخیص چهره استفاده نمایید. زیرا این دو روش دسترسی به قفل هوشمند از امن ترین روش ها می باشد و هرگز اجازه دسترسی افراد غیرمجاز را به اتاق شما نمی دهند. قفل های هوشمند دارای قفل خودکار هستند. یعنی با فعال نمودن این سیستم با هر بار بسته شدن درب، به صورت خودکار درب قفل شده و لازم نیست نگران فراموشی برای بستن درب باشید.

 

قفل هوشمند درب اتاق

 

جمع بندی

 

قفل هوشمند درب ضد سرقت یکی از بهترین ابزارها برای ایجاد امنیت در منازل است و با وجود قیمت بالا باز هم ارزش خرید دارد. با نصب این قفل ها می توانید تا حد زیادی امنیت را برای ساختمان خود فراهم آورید. اما نکته مهم این است که در خرید درب ضد سرقت هم باید دقت کنید. زیرا نصب پیشرفته ترین مدل های قفل دیجیتال بر روی یک درب بی کیفیت و نا امن بی فایده است و نمی تواند امنیت لازم را برای شما فراهم آورد. می توان گفت این دو محصول مکمل یکدیگر هستند و با انتخاب درب ضد سرقت و قفل هوشمند باکیفیت و مقاوم می توانید راه نفوذ سارقان را به منزل خود ببندید.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman