آسمان‌خراشی که از آسمان آویزان است

 آسمان‌خراشی که از آسمان آویزان است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۵ | ۱۴۰۱/۱۰/۱۷

بر اساس ایده یک شرکت ساخت و ساز آینده نگر، برج عجیب «آنالما» (Analemma) از یک سیارک بزرگ روی یک کابل در هوا معلق می شود و به بلندترین ساختمان جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش اخبار ساختمان، بر اساس ایده یک شرکت ساخت و ساز آینده نگر، برج عجیب «آنالما» (Analemma) از یک سیارک بزرگ روی یک کابل در هوا معلق می شود و به بلندترین ساختمان جهان تبدیل خواهد شد.

این ساختمان که از صدها طبقه رستوران، مغازه، واحدهای اداری، باغ ها، آپارتمان ها و حتی مکان هایی برای عبادت تشکیل شده است، هنگام چرخش روزانه بین نیمکره شمالی و جنوبی، مناظر بی سابقه ای را پیش چشم خواهد داشت.

تصاویر مفهومی خیره کننده، این آسمان خراش سفید بزرگ را نشان می دهد که در ارتفاع بیش از ۳۲,۰۰۰ متری از ابرها و جو زمین در تاریکی فضا اوج می گیرد.

سایر تصاویر، این ساختمان را هزاران متر معلق در هوا و بر فراز خط افق نیویورک نشان می‌دهند.

این طرح های جسورانه توسط شرکت معماری Clouds AO ترسیم شده است. آنها پیشنهاد کرده اند که این برج، بر فراز دبی ساخته شود.

معماران این پروژه رویایی، پیشنهاد می کنند که یک سیارک را به مدار زمین بفرستند و یک کابل با استحکام بالا از آن آویزان کنند و سپس برج را روی کابل بنا کنند.

این آسمان خراش بیش از ۳,۴۰۰ متر در هوا معلق خواهد بود و دسترسی به آن تنها با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشینامکان پذیر می شود.

آسمان‌خراشی که از آسمان آویزان است

Clouds AO گفت: «دستکاری سیارک‌ها دیگر به داستان‌های علمی تخیلی اختصاص نمی یابد. برج آنالما با بهره گیری از قدرت تفکر طراحی سیاره ای، میل به ارتفاع زیاد، انزوا و تحرک مداوم را مجسم می کند.»

معماران در توضیح این طرح ها گفتند: «با قرار دادن یک سیارک بزرگ در مدار زمین، می توان کابلی با استحکام بالا را به سمت سطح زمین پایین آورد که می توان یک برج فوق العاده بلند را از آن آویزان کرد. این نوع جدید از برج های معلق را می توان در هر نقطه از جهان ساخت و به مکان نهایی خود منتقل کرد.»

 

آسمان‌خراشی که از آسمان آویزان است

این گروه خواستار ساخت «آنالما» بر فراز دبی هستند که ثابت کرده است متخصص در ساخت و ساز ساختمان های بلند با یک پنجم هزینه ساخت شهر نیویورک است.»

این شرکت گفت که اندازه و شکل پنجره ها با در نظر گرفتن فشارها و دماهای مختلف با ارتفاع تغییر می کند.

میزان نور روز در بالای آسمان خراش به دلیل انحنای زمین، ۴۰ دقیقه افزایش می یابد.

 

آسمان‌خراشی که از آسمان آویزان است

موقعیت ساختمان در آسمان مسیری را دنبال می‌کند که هر روز از نیویورک و فلوریدا، تا آمریکای جنوبی را پیش از بازگشت به همان موقعیت اولیه خود، طی می کند.

الگوی مدار آن باید کالیبره شود تا برج به آرامی بر فراز نیویورک حرکت کند و مناظری تماشایی از شهر در قسمت پایین این ساختمان قابل مشاهده باشد.

دیجیاتو

 


برچسب ها:

آسمانخراش ،ساختمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman