قبل از ساخت خانه به این 2 موضوع مهم توجه کنید!

قبل از ساخت خانه به این 2 موضوع مهم توجه کنید!
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۱ | ۱۴۰۱/۱۱/۱۲

یکی از مهم‌ترین نکاتی که قبل از ساخت خانه یا هر ملکی باید به آن توجه کرد، سیستم گرمایش و عایق کاری آن است. جدیدترین متدهای گرمایشی منازل و ساختمان‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که علاوه بر کاهش قابل‌ توجه در مصرف انرژی گرمای یکنواخت و مطلوبی را به ساکنین ارائه دهند.

به گزارش اخبار ساختمان، یکی از مهم‌ترین نکاتی که قبل از ساخت خانه یا هر ملکی باید به آن توجه کرد، سیستم گرمایش و عایق کاری آن است. جدیدترین متدهای گرمایشی منازل و ساختمان‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که علاوه بر کاهش قابل‌ توجه در مصرف انرژی گرمای یکنواخت و مطلوبی را به ساکنین ارائه دهند. در این مقاله می‌خواهیم درباره دو روش برای تولید و حفظ گرمای منازل صحبت کنیم؛ سیستم گرمایش از کف و استفاده از عایق الاستومری.

 

گرمایش از کف چیست؟

 

گرمایش از کف

 

گرمایش از کف راهی برای گرم‌کردن خانه از طریق لوله‌های محکم و قابل انعطافی است که در کف تعبیه شده است. این روش کارآمد و مقرون‌به‌صرفه است و مزایای زیادی نسبت به رادیاتورها دارد. انواع مختلفی از سیستم‌های گرمایش از کف موجود است. بهترین راه حل گرمایش از کف برای شما به عوامل مختلفی از جمله نوع پروژه، سیستم گرمایش فعلی و منبع انرژی شما بستگی دارد.

 

این نوع گرمایش دارای مزایای زیر است:

  • مناسب برای اکثر املاک
  • مصرف انرژی کارآمد
  • فضای مفید خانه را به حداکثر می‌رساند
  • احساس خوب به دلیل کف گرم منزل
  • کنترل انعطاف‌پذیر گرما از طریق منطقه‌بندی مناطق خانه

 

گرمایش از کف چگونه کار می‌کند؟

 

گرمایش از کف اساساً با تبدیل سطح کف به یک منبع گرمای عظیم، کارآمد و نامرئی عمل می‌کند. در این سیستم یک سری لوله‌ها یا کابل‌های گرمایشی در زیر زمین نصب و گرم می‌شوند تا اتاق‌ها را از سطح زمین گرم کنند. در سیستم‌های گرمایش از کف آب گرم از لوله‌های قوی و انعطاف‌پذیر و در سیستم‌های گرمایش از کف برقی از کابل‌های مخصوص برای گرم‌شدن استفاده می‌شود.

 

گرمایش از کف چگونه کار می کند؟

 

از آنجایی که گرمایش از کف سطح وسیعی را پوشش می‌دهد، نسبت به رادیاتورها از دمای آب بسیار پایین‌تری استفاده می‌کند. این موضوع به بهبود راندمان کمک زیادی می‌کند؛ همچنین اتاق را بهتر گرم می‌کند؛ زیرا هیچ نقطه سردی در این سیستم وجود ندارد.

 

مزایای گرمایش از کف

 

نصب سیستم گرمایش از کف در خانه شما مزایای زیادی دارد. در این قسمت نگاهی به مهم ترین مزیت های این سیستم، از بهره‌وری انرژی گرفته تا حس مطلوب می‌اندازیم.

 

انعطاف‌پذیری

 

گرمایش از کف بسیار انعطاف‌پذیر بوده و در هر نوع ملکی قابل نصب است. از ساخت‌های جدید گرفته تا بازسازی یا اضافه‌کردن سیستم به قسمتی از خانه در آن قابل اجرا است. شما می‌توانید گرمایش از کف را در یک یا چندین اتاق نصب کنید و حتی می‌توانید گرمایش از کف را مثلا در یکی از طبقات داشته باشید.

 

کف گرم و مطلوب

 

یکی از مزایای اصلی سیستم‌های گرمایش از کف، احساس حاصل از آن‌هاست. گرما به آرامی از کف به سمت بالا ساطع می‌شود و باعث می‌شود کف‌های سرد زیر پا گرم شوند. سیستم‌های گرمایش از کف گرمای یکنواختی را تولید می‌کنند و قسمت‌های سرد رادیاتورها در این سیستم‌ وجود ندارد.

 

25 درصد کارآمدتر

 

گرمایش از کف از دمای آب بسیار پایین‌تری نسبت به سیستم رادیاتور استفاده می‌کند. با وجود پوشاندن یک سطح بزرگتر همچنان می‌تواند اتاق را به طور مؤثر گرم کند و انرژی کمتری در این فرآیند مصرف کند؛ به همین دلیل راندمان گرمایش از کف حدود 25٪ بیشتر از رادیاتورها بوده و در صورت استفاده از یک پمپ حرارتی تا 40٪ بازدهی بیشتری خواهد داشت.

 

صرفه‌جویی در فضا

 

سیستم‌های گرمایش از کف نامرئی هستند؛ زیرا در آن لوله‌ها در زیر کف پنهان شده‌اند. این امر ضرورت رادیاتور را از بین برده و فضای ارزشمند دیوار را آزاد می‌کند. این سیستم برای نشیمن، خانه‌های کوچکتر، آشپزخانه و حمام ایده‌آل است.

 

ایمن و سالم

 

گرمایش از کف هیچ لبه داغ یا تیزی ندارد. این امر آن را به گزینه‌ای ایمن برای کودکان خردسال و افراد مسن تبدیل می‌کند. بر خلاف شایعاتی که در مورد مضرات گرمایش از کف مطرح است، این سیستم برای مبتلایان به آلرژی عالی است؛ زیرا گرما را بدون دود و گرد و غبار که باعث تشدید آلرژی می‌شوند فراهم می‌کند.

 

با محیط زیست مهربان است

 

به عنوان یک سیستم گرمایش با دمای پایین، گرمایش از کف انرژی کمتری نسبت به سیستم‌های سنتی با دمای بالا مانند بخاری، شومینه و رادیاتور مصرف می‌کند. این موضوع باعث کاهش کربن می‌شود؛ حتی اگر در سیستم از پمپ حرارتی استفاده شود.

 

عایق الاستومری چیست؟

 

عایق الاستومری

 

تجربه ثابت کرده است که عایق الاستومری یکی از بهترین انتخاب‌ها برای عایق‌کاری ساختمان‌ها است. این عایق نوعی لاستیک مصنوعی است که در 2 نوع عایق لوله ای و رولی‌ موجود است. عایق الاستومری دارای سطح صافی است که به‌عنوان یک کندکننده بخار داخلی لوله هم عمل می‌کند.

 

این عایق به دلیل ماهیت انعطاف‌پذیری که دارد نسبتاً کمتر در معرض آسیب، ترک و فرسایش است. این عایق‌ها نسبتاً بادوام هستند و قابل اعتمادتر از سایر عایق ها هستند. کاربرد عایق الاستومری در سیستم‌های گرمایش، سیستم‌های خنک‌کننده محیط، تهویه مطبوع، لوله‌کشی، عایق صدا ساختمانی، آسانسورها و کارخانه‌های تولیدی است.

 

این عایق به دلیل توانایی بالایی که در کنترل تراکم دارد در سیستم‌های مکانیکی سرد بیشترین ارجحیت استفاده را دارد. لوله‌ها و تجهیزات را می‌توان از طریق این نوع پوشش به دلیل ساختار سلول بسته، نفوذپذیری کم بخار آب و ویژگی‌های داخلی مانند کندکنندگی بخار، از خوردگی داخل عایق محافظت کرد. آب، بخار آب و رطوبت مستقیماً با نفوذ به عایق‌ها به سیستم‌های مکانیکی گران‌قیمت حمله می‌کنند؛ اما عایق الاستومری قابل‌نفوذ نیست و گزینه‌ای مؤثر برای ایمن نگه‌داشتن لوله‌ها در برابر خوردگی است. برخلاف سایر انواع عایق، این عایق در تماس با بخار آب یا رطوبت کارایی حرارتی خود را از دست نمی‌دهد.

 

مزیت های عایق الاستومری

 

به طور کلی ویژگی‌های عایق الاستومری را می‌توان به صورت زیر عنوان کرد:

  • کنترل تراکم
  • حفاظت انرژی
  • ایمنی در برابر آتش‌سوزی
  • محافظت در برابر یخ‌زدگی
  • کنترل نویز
  • حفاظت از پرسنل
  • کنترل فرایند

 

عایق الاستومری، تنها در صورتی کارآمد خواهد بود که به درستی نصب شود. بدون تخصص، تجربه و دانش کافی، هیچ عایق نمی‌تواند به طور موثر نصب شود و به درستی کار کند. به همین دلیل است که باید از خدمات متخصصانی مجرب استفاده کنید تا بتوانید انواع عایق‌ها را به درستی نصب کنید و مطمئن شوید که این عایق‌ها درست کار می‌کنند و نیازهای شما را برآورده می‌کنند.

 

جمع‌بندی

 

کلینیک تاسیسات بهین فلکس

 

سیستم گرمایش کف به عنوان جدیدترین و کارآمدترین روش برای گرم‌کردن منازل مزایای زیادی برای شما خواهد داشت. این نوع سیستم علاوه بر ایجاد گرمای متعادل (نه سرد و نه گرم) باعث ایجاد حس خوب در ساکنین شده و راه خوبی برای جلوگیری از هدررفتن منابع انرژی به شمار می‌رود. این نوع سیستم از طریق نصب لوله‌ها یا کابل‌هایی در کف ساختمان و طبقات گرمای محیط را تولید می‌کند.

 

یکی از کاربردهای عایق الاستومری در سیستم گرمایش کف است که با عایق‌کردن گرما باعث می‌شود تا شما حداکثر استفاده را از منبع گرمایی منزل داشته باشید. انعطاف‌پذیری بالا، ایجاد کف گرم و مطلوب، بازدهی بالا، صرفه‌جویی در فضا، ایمنی بالا و دوستدار محیط زیست از ویژگی‌های سیستم گرمایش کف است. این نوع سیستم با منطقه‌بندی شدن می‌تواند به شما این امکان را بدهد که میزان گرما را در هر قسمتی از محیط که خواستید کنترل نمایید. این سیستم برای کودکان و سالمندان ایمن بوده و آلودگی محیطی ایجاد نمی‌کند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman