برنامه دولت برای توسعه شهرهای جدید در کشور

برنامه دولت برای توسعه شهرهای جدید در کشور
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۴۶ | ۱۴۰۱/۱۱/۱۶

دولت از برنامه توسعه شهرهای جدید در قالب دو هدف تامین مسکن و تامین سرانه ها و خدمات روبنایی در این مراکز شهری خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس‌‌‌جمهور ایران، صبح روز شنبه، با حضور در شهر جدید پرند دستور افتتاح همزمان ۶‌ هزار و ۸۳۸ واحد مسکونی و ۲۹ پروژه خدماتی و عمرانی روبنایی و زیربنایی مرتبط در این منطقه را صادر کرد. در این مراسم همچنین حدود سه ‌هزار و ۱۶۲ واحد مسکونی روستایی نیز به شکل همزمان در سراسر کشور افتتاح شد.

رئیس‌‌‌جمهوری با حضور در یکی از واحدهایی که در این مراسم افتتاح شد اعلام کرد: تکمیل واحدهای باقی مانده از طرح مسکن مهر به زودی به پایان می رسد و واحدهای در حال اجرا در نهضت ملی مسکن نیز با سرعت بیشتر ساخته شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. مجموع سرمایه گذاری انجام شده برای احداث این ۶‌ هزار و ۸۳۸ واحد مسکونی معادل‌ هزار و ۱۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و بخش های عمرانی و خدماتی افتتاح شده نیز ۱۴۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز روز گذشته و در جریان افتتاح واحدهای مسکن مهر در پرند اعلام کرد: امروز طبق قولی که به رئیس‌‌‌جمهور دادیم ۶‌ هزار و ۸۳۸ واحد مسکونی تکمیل شده در شهر پرند تکمیل و به مردم تحویل شد. همچنین امروز علاوه بر این واحدها سه ‌هزار واحد مسکونی در سراسر کشور افتتاح شد که در مجموع واحدهای افتتاح شده و تحویلی به مردم به بیش از ۱۰‌ هزار واحد رسید.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بخشی از واحدهای تحویلی واحدهای باقی مانده مسکن مهر بود که متقاضیان آن سال های سال منتظر تکمیل آنها بودند که بعد از دستور رئیس جمهور و تمهیدات در نظر گرفته شده، تجهیز منابع انجام و این واحدها تکمیل و تحویل مردم شد.

وی گفت: اتمام پروژه های باقی مانده مسکن مهر در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است.

بذرپاش توضیح داد: سیاست وزارت راه و شهرسازی علاوه بر احداث و تکمیل واحدهای مسکونی، تامین خدمات روبنایی است که در جریان این افتتاح ها، همزمان دو مدرسه، دو مسجد، مجموعه ورزشی و حسینیه با حدود ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح شده است.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست های مهم وزارت راه و شهرسازی، توسعه سرانه ها در شهرهای جدید و شهرک ها و سایر مناطق است تا با این شیوه ها به زیست و زندگی بهتر مردم کمک کنیم.

بذرپاش از افتتاح های دیگری نیز در سایر نقاط کشور هم در مناطق شهری و هم در مناطق روستایی در آینده خبر داد.

دنیای اقتصاد


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman