شاخص شامخ ساختمان در دی ماه منتشر شد

شاخص شامخ ساختمان در دی ماه منتشر شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۵۹ | ۱۴۰۱/۱۱/۱۶

تازه ترین گزارش رسمی از شاخص موسوم به شامخ ساختمان حکایت از آن دارد که شرکت های بزرگ ساختمانی چشم انداز مثبتی از فعالیت در ماه جاری ندارند.

به گزارش اخبار ساختمان، شامخ ساختمان دی ماه حاصل نظرسنجی از ۹۱ شرکت ساختمانی بزرگ در ابتدای ماه جاری است که در آن گزارشی از وضعیت بازار ساخت و ساز در ماه گذشته (دی ماه) و پیش بینی فعالیت در ماه جاری منعکس شده است.

این گزارش شامخ کل ساختمان که معرف میزان فعالیت های انجام شده شرکت های ساختمان معتبر است، یک بهبود بسیار جزئی نسبت به آذرماه داشته اما همچنان در محدوده رکودی است.شامخ کل ساختمان در دی ماه ۴۲ اعلام شده که نسبت به آذرماه ۲ واحد افزایش داشته است.

اما از آنجا که در گزارش های شامخ مرز بین وضعیت رکود و رونق عدد ۵۰ است، میانگین وضعیت فعالیت شرکت های ساختمانی در دی ماه همچنان در محدوده رکودی یعنی زیر ۵۰ گزارش شده که بازتابی از واقعیت فعالیت های ساختمانی است.

در این گزارش همچنین انتظارات سازنده ها از فعالیت در بهمن ماه با ارقامی منعکس شده که نشان می دهد در این نظرسنجی اغلب شرکت کنندگان دید مثبتی نسبت به فعالیت در حوزه ساخت و ساز در ماه جاری نداشته اند.

به این ترتیب مولفه انتظارات از فعالیت شرکت در ماه پیش رو که در گزارش قبلی ۴۸ محاسبه شده بود، در این گزارش به ۴۵ تنزل پیدا کرده و این یعنی نگاه سازنده ها نسبت به وضعیت کار و فعالیت در حوزه ساخت و ساز در شروع بهمن ماه منفی تر از یک ماه قبل از آن بوده است.

دنیای اقتصاد


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman