آشنایی با انواع سیمان و معرفی سایت خانه سیمان

آشنایی با انواع سیمان و معرفی سایت خانه سیمان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۶ | ۱۴۰۱/۱۱/۱۷

آیا با انواع سیمان آشنایی دارید و می دانید که کاربرد هر کدام از آن ها چیست؟ آیا می دانید تفاوت سیمان سفید با سایر سیمان ها چیست؟ آیا با مواد تشکیل دهنده سیمان آشنا هستید؟ آیا می دانید کدام نوع سیمان متناسب با پروژه ساخت و ساز شما است؟

به گزارش اخبار ساختمان، آیا با انواع سیمان آشنایی دارید و می دانید که کاربرد هر کدام از آن ها چیست؟ آیا می دانید تفاوت سیمان سفید با سایر سیمان ها چیست؟ آیا با مواد تشکیل دهنده سیمان آشنا هستید؟ آیا می دانید کدام نوع سیمان متناسب با پروژه ساخت و ساز شما است؟

 

اگر پاسخ شما به سوالات فوق منفی است، نگران نباشید! زیرا ما راهنمایی جامع و کامل در خصوص آشنایی با انواع سیمان ارائه نموده ایم و معتبرترین مرکز ارائه دهنده انواع سیمان با کیفیت بالا و قیمت مناسب را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه شوید تا پاسخ سوال های خود را پیدا کنید.

 

سیمان پرتلند مصنوعی

 

یکی از مهم ترین انواع سیمان های هیدرولیک مصنوعی سیمان پرتلند است. این سیمان فرآورده ای است که از ترکیب نمودن سنگ آهک و خاک رس به نسبت وزنی حدوداً ۳به ۱ به دست می آید. این مواد به روش های تر یا خشک آسیاب شده و پس از همگن کردن مواد خام، پختن این مواد در کوه تا مرز عرق کردن سطح دانه ها و چسبیدن آنها به یکدیگر به دست می آید. پس از این مراحل، مواد حاصله سرد شده و پس از سرد شدن آن را با کمی سنگ گچ آسیاب می کنند.

 

سیمان نوع ۱

 

این نوع سیمان که با نام سیمان پرتلند معمولی شناخته می ‌شود در کارهای معمولی و عمومی مانند ساختن اسکلت های بتن آرمه، پل‌ ها، قطعات پیش ساخته بتن آرمه، جدول خیابان ‌ها، ملات ها، اندود ها و پی ساختمان هایی که در آن ها امکان حمله سولفات ها وجود ندارد، مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سیمان نوع ۲

 

سیمان نوع ۲ یا سیمان اصلاح شده در مقابل حملات سولفات ها دارای مقاومت بیشتری نسبت به سیمان معمولی می باشد و در مواردی که آب های زیرزمینی که دارای اندکی سولفات هستند، مورد استفاده قرار می گیرند. به علاوه گرمازایی این نوع سیمان ها هنگام آبگیری کم تر از سیمان معمولی است؛ بنابراین در بتن ریزی های حجیم و بتن ریزی در هوای گرم از آن ها استفاده می شود.

 

سیمان نوع ۳

 

سیمان نوع ۳ را با نام سیمان خیلی زود گیر می شناسیم. این سیمان در مواقعی که بارگذاری باید مدتی کوتاه پس از بتن ریزی انجام شود و یا آن که می خواهید قالب ها را زودتر بردارید، مورد استفاده قرار می گیرند. به علاوه هنگام بتن ریزی در هوای سرد بدون فوت وقت از سیمان نوع ۳ استفاده می شود.

 

سیمان نوع ۴

 

این نوع سیمان که با نام سیمان کم حرارت خوانده می شود غالباً در بتن ریزی های حجیم خصوصاً در فصل های گرم سال مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سیمان نوع ۵

 

سیمان نوع ۵ یا سیمان ضد سولفات یکی دیگر از انواع سیمان است که برای آن بخش از ساختمان هایی که در معرض حمله سولفات ها قرار دارند مورد استفاده قرار می‌ گیرند. به علاوه در سدسازی و یا آبراه هایی که آب های آن ها دارای درصد بالایی از سولفات است استفاده از سیمان نوع ۵ توصیه می شود.

 

سیمان های سفید و رنگی

 

سیمان های سفید و رنگی

ترکیب شیمیایی سیمان سفید همانند سیمان پرتلند معمولی است تنها تفاوت آن ها در این است که با انتخاب مواد اولیه مناسب از ورود مواد رنگی مانند اکسیدهای آهن، منیزیم و... به فرایند ساخت جلوگیری می گردد. برای ساختن سیمان های رنگی مواد اولیه معدنی که دارای رنگ های متفاوت بوده و در عین حال خاصیت شیمیایی سیمان را تغییر نمی دهند مورد استفاده قرار می گیرند.

 

از سیمان پرتلند معمولی می توان سیمان های رنگی قرمز، قهوه ‌ای و سیاه را ساخت سیمان های سفید و رنگی بیشتر برای کارهای تزیینی مورد استفاده قرار می گیرند. لازم به ذکر است که رنگ سیمان در مقابل عوامل جوی و نور دارای پایداری بسیار بالایی است. شاید به همین علت است که سیمان نایین مورد توجه بسیاری از صنعتگران قرار گرفته است.

 

سیمان های طبیعی

 

واژه سیمان طبیعی به دو نوع سیمان زیر گفته می شود:

 

  1. سیمان هایی که از پختن سنگ های سیمانی موجود در طبیعت به دست می آیند. ترکیب این سیمان ها با سیمان پرتلند معمولی مشابه بوده و ویژگی های آن ها بستگی به ترکیب سنگ های طبیعی دارد. درجه پخت این سیمان ها به طور معمول کم تر از سیمان پرتلند معمولی است.
  2. سیمان هایی که از ترکیب گردهای باقیمانده آتشفشانی یا رسوب های دیاتومه یا آب آهک به دست می آیند در دسته دوم سیمان های طبیعی قرار می گیرند. به طور کلی خاکستر، پوکه سنگ ها و کف سنگ های آتشفشانی که سیلیس آن ها غیر بلوری است به تنهایی خاصیت چسبندگی ندارند؛ ولی گرد نرم آن ها با آب واکنش نشان می دهد و ترکیباتی را تشکیل می ‌دهد که خاصیت چسبندگی دارند و در آب پایدار می باشند. بنابراین این نوع سیمان نوعی سیمان هیدرولیکی به شمار می رود. سیمان طبیعی نوع دوم پیش از اختراع سیمان پرتلند مصنوعی توسط رومی ها، یونانی ها و ساکنین اروپای شمالی مورد استفاده قرار می گرفت.

 

سیمان بنایی

 

سیمان بناییهنگامی که قصد خرید سیمان پاکتی داشته باشید با این سوال مواجه می ‌شوید که سیمان بنایی در کدام یک از انواع سیمان قرار می گیرد؟ در پاسخ باید گفت که سیمان بنایی سیمانی است که در بیشتر کشورهای صنعتی به منظور مصرف در ملات ها و کارهای بنایی ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

 

اکثر کارخانه‌ ها فرمول و استاندارد خاصی را برای تولید این سیمان رعایت می نمایند و فرمول خود را مخفی نگه داشته و منتشر نمی‌ کنند. با این حال این سیمان معمولاً از مخلوط کردن ۵۰ درصد کلینکر سیمان پرتلند،۴۵ درصد گرد سنگ آهک مرغوب و مقداری سنگ گچ همراه با افزودنی هایی با مقاومت کم تر از سیمان پرتلند ساخته می شود.

 

معرفی سایت خانه سیمان

 

فروشگاه اینترنتی خانه سیمان بزرگ ترین و برترین مجموعه در صنعت تولید سیمان است. این مجموعه بر توان و دانش خود تکیه نموده و محصولاتی با کیفیت را با قیمت مناسب عرضه می نماید. تمامی محصولاتی که توسط خانه سیمان عرضه می‌ شوند مطابق با استانداردهای روز جهانی بوده و بیشترین کیفیت را نسبت به سایر رقبای خود رعایت می کنند.

 

اگر قصد آگاهی از قیمت سیمان امروز را دارید می توانید به سایت خانه سیمان مراجعه کنید؛ زیرا که خدمات ارائه شده توسط فروشگاه اینترنتی خانه سیمان بیش آن است که در قالب یک فروشگاه اینترنتی بگنجد! از جمله مهم ترین خدماتی که توسط این فروشگاه اینترنتی ارائه می شود می توان به ضمانت نمودن اصالت کالاهای عرضه شده اشاره کرد. این موضوع موجب می‌ شود که با آسودگی خیال اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود نمایید.

 

تفاوتی ندارد که در کجای ایران ساکن هستید! در هر ساعت از شبانه روز که بخواهید می توانید به سایت خانه سیمان مراجعه کرده و سفارش خود را بدون در نظر گرفتن محدودیت زمانی و مکانی ثبت نمایید تا سفارش شما توسط کارشناسان خانه سیمان مورد بررسی قرار گرفته و در سریع ترین زمان ممکن برای شما ارسال شود.

 

در صورتی که برای انجام امور خرید و فروش محصولات مختلف خود نیاز به ارائه فاکتور داشته باشید، خانه سیمان فاکتور محصولات خریداری شده توسط شما را آماده سازی نموده و آن را برای شما ارسال می کند تا بتوانید با اطمینان خاطر تمامی آنچه که از یک خرید حرفه ای انتظار دارید را تجربه کنید. با وجود خانه سیمان دیگر نگرانی در خصوص خرید انواع سیمان در خواهید داشت!

 

خانه سیمان


 

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman