راهنمای انتخاب دکوراسیون مناسب برای اتاق کودک

راهنمای انتخاب دکوراسیون مناسب برای اتاق کودک
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۰ | ۱۴۰۲/۰۲/۱۴

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودکان اهمیت خیلی زیادی برای والدین آن ها دارد زیرا فرزندان آن ها وقت زیادی از روز خود را در آن می گذرانند که تاثیر خیلی زیادی در روحیه آنها و خلقیات آنها خواهد داشت، پس بهتر است که طراحی اتاق فرزندان شما طوری باشد که اتاق فرزندتان با سن و روحیات آنها تناسب داشته باشد تا از قرار گرفتن در آن اتاق احساس امنیت و آرامش و شادابی داشته باشند.

به گزارش اخبار ساختمان، پیشنهاد می کنیم که با قوانین دکوراسیون داخلی اتاق کودک آشنا باشید و برای فرزند خود این وقت و انرژی را بگذارید تا نتیجه آن را در شخصیت او مشاهده کنید زیرا بچه هایی که در محیط های آرام و سالم و با انرژی مثبت بزرگ می شوند معمولا بچه های آرام تر و خلاق تر و باهوش تری هستند.

از آنجایی که بیشتر بچه ها وقت زیادی در طول روز را به بازی یا انجام تکالیفی که در مدرسه به آنها گفته شده می گذرانند، بهتر است اتاق آنها را طوری طراحی کنید و چیدمانش را انجام دهید که بتوانند تمام این کارها را داخل اتاق خودشان انجام دهند و مدت زیادی در اتاق خودشان سرگرم باشند و از قرار گرفتن در اتاق خود لذت ببرند و با آن انس بگیرند.


سرویس خواب کودک و نوجوان


مهم ترین فاکتوری که برای یک اتاق خواب کودک باید به آن توجه کنید سرویس خوابی است که برای اتاق او تهیه می کنید. برای خرید سرویس خواب ها سعی کنید حتما جنسیت فرزندانتان و سن آنها و مدت زمانی که قرار است از سرویس خواب استفاده کنند را در نظر بگیرید و علاوه بر آن به ابعاد اتاق هم توجه کنید تا بتوانید در نهایت سرویس خوابی خریداری کنید که متناسب با ویژگی های او باشد تا استفاده از آن برایش جذاب و رضایت بخش باشد.

لازم است خرید شما طوری باشد که از سبک دکوراسیون کلی منزل و اتاق فرزند شما تبعیت کند و اگر فرزند شما به سنی رسیده که خودش می تواند می‌تواند نظر بدهد برای طرح و رنگ سرویس خواب از او نظر خواهی کنید و حتی از او بپرسید که دوست دارد اجزای سرویس خواب به چه صورت چیده شود و سعی کنید سرویس خوابی خریداری کنید که به اندازه کافی قسمت هایی برای قرار دادن وسایل فرزندان شما در آن تعبیه شده باشد که تا جایی که امکان دارد اتاق فرزند شما منظم و مرتب باشد تا با نظم و قرار دادن وسیله ها در جای مشخص، از حالا منظم بود را یاد بگیرند و این خصوصیت در او نهادینه شود.

 

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه


دکوراسیون اتاق خواب پسرانه


اگر طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق را برای فرزند خود که پسر است انجام می‌ دهید باید توجه داشته باشید که سرویس خواب و تمام وسایلی که در کنار آن قرار می دهید دارای طرح و رنگی باشند که با جنسیت و سن کودک شما مطابقت داشته باشد و بهتر است چیدمان یک اتاق به بهترین نحو ممکن صورت گیرد تا فضای کافی در جلوی دست کودک شما برای بازی کردن و انجام کارهایش وجود داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم که در و دیوار ها را با قاب ها و عکس های فانتزی و شخصیت های کارتونی که برای فرزند شما جذاب است تزیین کنید تا برای رویایی تر باشد.


دکوراسیون اتاق خواب دخترانه


در صورتی که طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خوابی که انجام می دهید برای فرزند دختر شما است در انتخاب طرح ها و رنگ ها دقت زیادی به خرج دهید زیرا معمولا دختر ها روحیه حساس و تاثیر پذیری دارند و فضایی که برای آنها فراهم می کنید تاثیر زیادی در روحیه آنها خواهد داشت و سعی کنید از وسایلی استفاده کنید که برای سلامت فرزندانتان خطری به دنبال نداشته باشد.

چنانچه تصمیم دارید سرویس خوابی که برای اتاق کودک خود تهیه می کنید تا سال ها برای او باقی بماند و تا سن نوجوانی از آن بتوانند استفاده کنند باید اجزای مختلف سرویس خواب را طوری انتخاب کنید که فرزند شما در سال های آتی بتواند از آن استفاده کند و حتی اگر از نظر قدی هم رشد محسوسی داشت وسایلی که برای او خریداری کرده اید ظرفیت لازم را داشته باشد.

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه


تاثیر رنگ در دکوراسیون اتاق کودکان


تعیین و انتخاب رنگ برای دکوراسیون اتاق فرزند شما یکی از کارهای بسیار مهم و تاثیرگذاری است که باید به آن توجه کنید و این رنگی که برای اتاق انتخاب می کنید می تواند مستقیماً در روحیه او تاثیر بگذارد.

به طور مثال اگر فرزند شما خیلی پر شور و پر انرژی است و تمایل دارید که کمی آرام تر باشد و شخصیت آرام تری داشته باشد بهتر است از رنگ های سرد مثل رنگ آبی در اتاقش استفاده کنید تا کمی شخصیت او را آرام تر کند و آرامش بیشتری در فضای اتاق او فراهم باشد.

بر عکس اگر فرزند شما خیلی آرام و گوشه گیر است و تمایل دارید که کمی جنب و جوش بیشتری داشته باشد بهتر است از رنگ های گرم و پر انرژی مثل قرمز یا نارنجی در اتاقش استفاده کنید که با انرژی و خلاقیت او سر و کار دارد و آنها را تحریک می کند.

وقایع روز


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman