روند قیمت ها در بازار جهانی فولاد متزلزل است

روند قیمت ها در بازار جهانی فولاد متزلزل است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۵۳ | ۱۴۰۲/۰۳/۱۰

روند قیمت ها در بازار جهانی همچنان متزلزل بوده و تقاضای چین نیز ساکت مانده است و در بقیه بازارها دلیلی برای بهبود تقاضا نیست.

به گزارش اخبار ساختمان، عرضه محصول از طرف کارخانه های روسی به دلیل نیاز ارزی اجازه جان گرفتن بازارهای ضعیف را نمی دهد ضمن اینکه تداوم رکود اقتصادی در امریکا و اروپا چشم انداز ماه های آینده را به خصوص در بخش مسکن تضعیف کرده است. در بخش نفت همه نگاه ها به تصمیم جدید اوپک پلاس دوخته شده به امید آنکه با تصمیم این مجموعه قیمت نفت کمی بهبود یابد چرا که قیمت نفت هم به کف خود نزدیک شده است.

این در حالی است که بر اساس داده های اداره ملی آمار چین، صنعت ذوب و نورد فلزات آهنی چین در ژانویه تا آوریل سال جاری میلادی به سود کل 55.2 میلیون دلاری دست یافت که نسبت به سال قبل 99.4 درصد کاهش داشت.

درآمد سالانه نیز 6.5 درصد کاهش یافت و به 379.17 میلیارد دلار رسید و هزینه عملیاتی نیز در دوره مورد بررسی 4.2 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.


سنگ آهن


در بازار واردات سنگ آهن چین قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد از ۱۰۸ دلار پایان هفته قبل به کمتر از ۹۸ دلار رسید که به دلیل رکود تقاضا و چشم انداز منفی بازار بود. گرچه پایان هفته تمایل به خرید کمی بهتر شد و قیمت تا نزدیکی ۱۰۳ دلار هر تن خشک سی اف آر چین بهبود داشت.


قراضه


در بازار واردات قراضه ترکیه قیمت قراضه وارداتی سنگین ۲۰-۸۰ با ۱۰ دلار بهبود به ۳۸۵ دلار هر تن سی اف آر رسید. محدودیت جمع آوری قراضه در بازارهای اصلی صادرکننده و خرید فولادسازان ترکیه برای حمل ژوئن و جولای به این رشد قیمت جزیی کمک کرده است.

قیمت قراضه سنگین کلاس ۲ ژاپن با کاهش عرضه بالا رفته و تایوانی ها هفته گذشته در قیمت های بالایی از ژاپن خرید داشتند. معاملاتی برای قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ ژاپن در ۳۷۳ تا ۳۸۰ دلا هر تن سی اف آر تایوان معامله شد. اغلب معاملات اخیر در ۳۸۰ دلار نهایی شده است.

متوسط قیمت قراضه سنگین کلاس ۲ ژاپن هفت دلار رشد هفتگی داشته به ۳۳۸ دلار هر تن فوب رسیده است. به طور کلی بازار ژاپن در انتظار به سر می برد و بازار پس از افت قیمت های اخیر کمی به ثبات رسیده است. از آنجایی که عرضه در حال حاضر محدود است احتمالا بازار کمی روند صعودی داشته باشد.


بیلت


قیمت بیلت در بازار داخلی چین در ۴۶۶ دلار هر تن با مالیات بر ارزش افزوده در ثبات است. رشد قیمت میلگرد در بورس شانگهای از بازار بیلت حمایت کرده است. با این حال تقاضا هنوز ضعیف است و خریداران در انتظار کاهش قیمت ها هستند.

در بورس شانگهای قرارداد میلگرد اکتبر سه دلار بالا رفته ۴۹۶ دلار هر تن ثبت شده است.

در بازار واردات جنوب شرق آسیا نیز قیمت بیلت از ۵۲۰ دلار به ۵۰۰ تا ۵۰۵ دلار هر تن سی اف آر رسید. عدم تمایل به خرید بازار را نزولی کرد.

بیلت صادراتی فوب دریای سیاه کمی افت داشته از ۵۲۵ دلار به ۵۲۲.۵ دلار هر تن فوب رسید.


مقاطع


در چین متوسط قیمت میلگرد صادراتی تا ۱۸ دلار ارزان تر شده ۵۴۲ دلار هر تن فوب شنیده شد. قیمت میلگرد در بورس شانگهای از ۵۲۰ دلار هفته قبل به ۴۹۴ دلار هر تن کاهش داشت.

میلگرد صادراتی ترکیه نیز ۲.۵ دلار بهبود داشته ۶۲۲.۵ دلار هر تن فوب ثبت شد.

همچنین در بازار داخلی امریکا میلگرد ۱۰ دلار ارزان تر شده ۹۲۵ دلار هر شورت تن درب کارخانه شد. در بازار داخلی اروپا نیز میلگرد ۱۵ یورو ارزان تر شده ۶۵۰ یورو هر تن درب کارخانه ثبت شد.


ورق


قیمت پیشنهادی ورق گرم صادراتی چین در پاکستان ۱۰ دلار ارزان تر شده ۵۵۰ تا ۵۶۰ دلار هر تن سی اف آر می باشد. بی ثباتی سیاسی جو بازار را وخیم تر کرده و تقاضا در رکود است. از طرفی در بورس شانگهای قیمت قرارداد اکتبر ورق گرم افت شدید داشته و بازارهای جهانی را آشفته کرده است.

در ویتنام ورق گرم چین از ۵۷۰ تا ۵۷۵ دلار هفته قبل به ۵۵۰ تا ۵۶۰ دلار هر تن سی اف آر کاهش یافته و خریداران به دنبال ۵۲۰ تا ۵۲۵ دلار هر تن سی اف آر هستند. در این راستا ورق گرم ژاپن هم در ویتنام ۱۰ دلار ارزان تر شده ۵۹۰ دلار هر تن سی اف آر شده است.

از طرفی قیمت ورق سرد در بازار داخلی چین چهار دلار رشد روزانه داشته ۶۱۳ دلار هر تن شنیده شد. ورق گرم نیز در ۵۱۴ دلار هر تن درب کارخانه بدون تغییر باقی ماند.

آهن نیوز


نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman