توری پرسی و عوامل موثر بر قیمت آن

توری پرسی و عوامل موثر بر قیمت آن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۲۸ | ۱۴۰۳/۰۲/۱۶

توری پرسی از جمله محصولات مفتولی است که در صنایع مختلف کاربرد دارد. این توری که به صورت مشبک و موج‌دار تولید می‌شود، در ابتدا از شمش فولادی به نورد گرم و سپس از نورد سرد به سیم تبدیل می‌شود. این سیم‌ها به کمک دستگاه بافت به هم بافته شده و در هم تنیده می‌شوند. در این صورت توری پرسی تولید می‌گردد.

به گزارش اخبار ساختمان، یکی از رایج‌ترین و پرمصرف‌ترین توری‌های فلزی، توری پرسی می‌باشد. این توری‌ها نسبت به توری‌های فلزی دیگر مستحکم‌تر بوده و از ویژگی‌های دیگری نظیر مقاومت بالا و قیمت مناسب برخوردار می‌باشند.
 

امروزه، ارائه قیمت توری پرسی امکان‌پذیر نبوده و این قیمت به صورت روزانه ارائه می‌گردد. برای اینکه به قیمت حدودی این محصول دست پیدا کنید، لازم است عوامل موثر بر قیمت توری پرسی را بدانید. ما در این محتوا، ضمن معرفی کامل توری پرسی و کاربردهای آن، به بررسی عوامل موثر بر قیمت توری پرسی پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید تا با این دسته از توری‌های فلزی بهتر آشنا شوید.

 

توری پرسی

 

توری پرسی چیست؟
 

توری پرسی از جمله محصولات مفتولی است که در صنایع مختلف کاربرد دارد. این توری که به صورت مشبک و موج‌دار تولید می‌شود، در ابتدا از شمش فولادی به نورد گرم و سپس از نورد سرد به سیم تبدیل می‌شود. این سیم‌ها به کمک دستگاه بافت به هم بافته شده و در هم تنیده می‌شوند. در این صورت توری پرسی تولید می‌گردد. استفاده از توری پرسی روز‌به‌روز در حال افزایش بوده و قیمت آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. عوامل موثر بر قیمت توری پرسی، در ادامه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
 

مقاومت و قدرت نگهداری توری‌های پرسی بسیار بالاست. این توری‌ها بر اساس ضخامت، اندازه شبکه‌ها، جنس و نوع بافت در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند. ضخامت و جنس مفتول از جمله مواردی هستند که روی مقاومت و محکم بودن توری پرسی دخیل هستند. البته جنس و ضخامت مفتول از جمله عوامل موثر بر قیمت توری پرسی نیز به شمار می‌روند.


کاربرد 


توری‌های پرسی ساختار پیچ‌خورده و محکمی داشته و در صنایع مختلف کاربرد دارند. از این رو؛ صنایع مختلفی نسبت به خرید توری پرسی اقدام می‌کنند. لازم به ذکر است که نیاز و تقاضای بازار از جمله عوامل موثر بر قیمت توری پرسی می‌باشد. از جمله کاربردهای توری پرسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


*  در ساختمان‌سازی و محکم‌سازی بتن‌ریزی
*  استفاده در سقف کاذب
*  مهار سنگ معدن و جلوگیری از ریزش سنگ‌ها
*  مورد استفاده در کارخانجات صنایع غذایی، نفت و شیمیایی
*  ساخت پنل‌های دو بعدی و سه بعدی
*  فوندانسیون کف
*  ساخت فضاهای داخلی آسانسور
*  ساخت مبلمان ، سرویس خواب
*  نصب سیستم‌های گرمایشی
*  و...

 

کاربرد توری پرسی

 

ویژگی‌ها
 

توری پرسی نسبت به توری‌های مشابه وزن کمتری داشته و از قیمت مناسب‌تری برخوردار می‌باشد. این توری دارای سطح ضد لغزش مطلوب بوده و نسبت به توری‌ها و تجهیزات دیگر به راحتی نصب می‌گردد. توری پرسی از جنس ورق گالوانیزه و فولادی است. از این رو؛ از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و خوردگی برخوردار می‌باشد. مقاومت در برابر فشار، باد و ضربه از دیگر ویژگی‌های توری پرسی به شمار می‌روند. شما می‌توانید از توری پرسی برای نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها نیز استفاده کنید؛ چرا که نمای زیبایی دارد.
 

خرید توری پرسی


قبل از اینکه نسبت به خرید توری پرسی اقدام نمایید، لازم است به یکسری نکات توجه داشته باشید:
 

در ابتدا باید زمینه مصرف و نیاز خود را مشخص کرده و با توجه به کاربردها و موارد استفاده از توری پرسی، توری مورد نظر خود را از شرکتی معتبر خریداری نمایید. شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید توری پرسی فعالیت دارند، از این رو باید به سایز و جنس این توری قبل از خرید توجه کنید. نوع شرکت سازنده این محصول یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت توری پرسی می‌باشد. چرا که هر شرکت بسته به شرایط خود در تولید توری پرسی، قیمت متفاوتی را ارائه می‌دهد.
 

عوامل موثر بر قیمت توری پرسی
 

در طول مقاله به بررسی برخی از عوامل موثر بر قیمت توری پرسی پرداختیم. قیمت توری پرسی نیز مانند هرچی دیگری به عوامل مختلفی بستگی دارد که این عوامل به صورت جداگانه می‌توانند قیمت این محصول را تغییر دهند. در این قسمت قصد داریم تمامی موارد را بررسی کنیم. در حالت کلی؛ قیمت توری پرسی به عوامل مختلفی نظیر؛ جنس، سایز، نوع، ضخامت مفتول، اندازه چشمه‌ها، نوع بافت، شرکت سازنده و نیاز و تقاضای بازار بستگی دارد.
 

هر چقدر ضخامت مفتول بیشتر و تعداد چشمه‌های آن بیشتر باشد (چشمه‌های کوچک‌تر)، یعنی مقدار بیشتری مفتول مورد استفاده قرار گرفته است. در این صورت قیمت توری پرسی با چشمه‌های کوچک‌تر و مفتول ضخیم‌تر از توری پرسی با ضخامت کمتر و چشمه‌های بزرگ‌تر قابل مقایسه نیست. علاوه بر این‌ها، جنس توری، یکی از عوامل موثر بر قیمت توری پرسی به شمار می‌رود. چرا که توری پرسی که از مفتول سیاه تولید شده است، قیمت پایین‌تری از توری پرسی با جنس مفتول گالوانیزه دارد.

 

قیمت توری پرسی

 

شما با در نظر گرفتن هر یک از عوامل موثر بر قیمت توری پرسی و همچنین نیازهای پروژه خود می‌توانید بهترین توری پرسی را سفارش دهید.

 

قیمت توری پرسی

 

همان طور که در قسمت قبل خواندید، عوامل موثر بر قیمت توری فلزی متعدد می‌باشند. از این رو؛ قیمت توری پرسی به نیاز شما وابسته است. علاوه بر این‌ها؛ چون در تولید توری پرسی از مفتول فلزی استفاده شده است، قیمت آن به قیمت روز آهن بستگی دارد. نوسانات قیمت آهن این روزها باعث شده است تا نتوانیم قیمت دقیق این محصول را به صورت واضح بیان کنیم.
 

نتیجه‌گیری


توری پرسی با توجه به جنس و ضخامتی که دارند، برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این توری نسبت به دیگر توری‌های فلزی ویژگی‌های منحصر به فردی داشته و به سبب همین ویژگی‌ها در صنایع مختلف به کار گرفته می‌شوند. عوامل مختلفی در قیمت خرید توری‌های پرسی دخیل می‌باشند. جنس، سایز چشمه‌ها، ضخامت مفتول، نیاز و تقاضای بازار و... از جمله عوامل موثر بر قیمت توری پرسی به شمار می‌روند. شما بسته به نیاز خود می‌توانید نسبت به خرید این محصول اقدام نمایید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman