بهترین سنگ برای نمای ساختمان طبق آخرین اخبار

بهترین سنگ برای نمای ساختمان طبق آخرین اخبار
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۴۴ | ۱۴۰۳/۰۲/۲۰

انتخاب سنگ نما ساختمان تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله سلیقه شخصی، طراحی، معماری سازه، آب و هوای منطقه، نوع پروژه (مسکونی، تجاری، اداری) و بودجه شما بستگی دارد.

به گزارش اخبار ساختمان، انتخاب سنگ نما ساختمان تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله سلیقه شخصی، طراحی، معماری سازه، آب و هوای منطقه، نوع پروژه (مسکونی، تجاری، اداری) و بودجه شما بستگی دارد. نمای ساختمان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و نمی توان به راحتی از کنار این موضوع عبور کرد. بسیاری از معماران و فعالان حوزه ساخت و ساز همیشه به دنبال تهیه سنگ هایی با کیفیت و ظاهر زیبا هستند. انتخاب نوع سنگ می تواند در دوام و عایق بودن ساختمان در روزهای گرم و سرد سال تاثیر به سزایی داشته باشد. به  همین جهت نیاز است تا در زمان خرید و یا سنگ نما کردن یا ساختمان حتما آگاهی لازم را داشته باشیم. در این مقاله با ما همراه باشید در رابطه با مهمترین نکات لازم در زمان انتخاب بهترین سنگ برای نمای ساختمان به شما سخن به میان آوریم.

 

مهمترین ویژگی های سنگ مناسب برای نمای ساختمان چیست؟


همانگونه که در بالا به این موضوع اشاره کردیم که انتخاب سنگ نما به عوامل مختلفی بستگی دارد. حال باید در زمان خرید انواع سنگ نمای ساختمانی به موارد زیر توجه کنیم.
 

1- سنگ نما باید در برابر تغییرات دما ماندگاری خوبی از خود نشان دهد.

2- از مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی و آب و هوایی برخودار باشد.

3- جذابیت و زیبایی ساختمان را افزایش دهد.

4- به راحتی قابل شستشو و تمیز کردن باشد.

5- به راحتی با سایر مواد و مصالح ساختمانی مانند: سیمان ترکیب شود.

6- به لحاظ کیفیت و طیف رنگی که دارد به همان اندازه هم ارزش خرید داشته باشد.

 

بهترین سنگ سفید برای نمای ساختمان کدام است؟


سنگ چینی سفید نما

 یکی از سنگ های سفید مورد استفاده برای نما، سنگ چینی است، نوعی سنگ آهک که کریستال های ریز روی سطح آن قابل مشاهده است. دلیل نام گذاری این سنگ به دلیل ایجاد صداهای ایجاد شده از آن می باشد که شبیه برخورد ظروف چینی است. و هیچ گونه ارتباطی با معادن سنگ در کشور چین ندارد. این نمونه سنگ سفید خالص است، اما ناخالصی هایی مانند: کربن، کلرید یا هماتیت موجود در بعضی از مدل های آن باعث ایجاد رگه هایی از رنگ های خاکستری، سیاه، سبز و صورتی می شود. سنگ چینی سرعت جذب آب متوسطی دارد و به خوبی با ملات مخلوط می شود. از معروف ترین مدل های این سنگ می توان به معادن سنگ مایا، ازنا، سیرجان، الگودرز و نیریز اشاره کرد.

 

سنگ تراورتن سفید نما

سنگ تراورتن در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است و از سایر مصالح ساختمانی در صنعت ساختمان سازی پیشی گرفته است. یکی از دلایل موفقیت آن، بافت متخلخلش است که باعث شده تا وزن آن به نسبت سنگ چینی پایین تر بیاید. این سنگ نه تنها وزن کلی ساختمان را کاهش می دهد، بلکه به عنوان یک عایق مناسب برای نمای ساختمان نیز عمل می کند. علاوه بر این، ساختار نرم و انعطاف پذیر سنگ تراورتن آن را به گزینه ای عالی برای طراحی نماهای پیچیده مانند نمای رومی تبدیل کرده است. این سنگ از قابلیت برش آسان به ابعاد و اندازه های مختلف برخودار است.. اگر به دنبال انتخاب سنگ نما ساختمان هستید، انتخاب این سنگ را فراموش نکنید. از مهمترین مدل های این سنگ می توان به معادن حاجی آباد، عباس آباد، طرق، ابیانه، دره بخاری و... اشاره کرد.

 

سنگ تراونیکس سفید نما (ترامیت سفید)

اگر به دنبال سنگ های سفید و کرم بدون رگه هستید، Traunix یا Tramite می توانند گزینه های عالی برای شما باشند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که از این مصالح برای ساخت نما در شهرهایی با آب هوای سرد و یا مرطوب استفاده نشود. زیرا وجود آهک در ترکیبات آن و جذب آب متوسطی که دارد، می تواند باعث فرسایش و خرد شدن این سنگ در طول زمان شود. از طرفی در مناطقی که آب و هوای متعادلی دارند، این سنگ انتخابی عالی برای نمای ساختمان می باشد. بهترین معادن استخراج این سنگ در شهرهای همدان، اصفهان، کرمان و همدان می باشد.

 

بهترین سنگ نما برای ساختمان های مدرن

 

بهترین سنگ نما برای ساختمان های مدرن

اگر به دنبال خرید بهترین سنگ نما برای ساختمان های مدرن هستید، سنگ بازالت بهترین انتخاب است. امروزه از این مدل سنگ در ساخت ساختمان های مدرن استفاده می شود. این سنگ به دلیل مقاومت حرارتی بالا، عدم بروز تغییرات شیمیایی و تنوع رنگی بندی خوب در ساختمان های مدرنی از جمله: هتل ها، پاساژ ها، مراکز خرید بزرگ، سینما، و سازمان های دولتی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

بهترین سنگ نما برای مناطق سردسیر

 

بهترین سنگ نما برای مناطق سردسیر


در زمان انتخاب این سنگ برای نقاط سرد سیر باید به دنبال سنگی باشید که در شرایط آب و هوایی و یخ بندان دوام بیاورد. نمای ساختمان به دلیل سرما و یخ زدگی دچار مشکلات زیادی می شود. و این موضوع یکی از دغدغه های اصلی معماران در زمان ساخت نمای بیرونی یک ساختمان است. یکی از علت های شکسته شدن سنگ ها در مناطق سردسیر رطوبت هوا  و میزان بارش بالای برف و باران است. این موضوع باعث شده تا آب درون سنگ یخ برند و موجب منبسط شدن سنگ و ترک برداشتن آن گردد.
 

 لذا باید از گروه سنگ هایی با مقاومت بالا استفاده کنید که بهترین نمونه های آن شامل:


*  سنگ نما تکاب
*  سنگ نما عباس آباد
*  سنگ نما طرق
*  سنگ گرانیت و کریستال
*  سنگ شکلاتی می باشد.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman