حتما قبل از سفارش لیوان تبلیغاتی کاغذی به تولید کننده ، این متن را تا انتها بخوانید!
به گزارش اخبار ساختمان، امروز در دورانی هستیم که هزینه های کسب و کار هر روز بیشتر وبیشتر می شوند. از طرفی شرکت ها در جریان شدید رقابت با یکدیگر باید هوشمند تر هزینه کنند تا بتوانند کالای با کیفیت را با قیمتی رقابتی تهیه کنند. در این بین وظیفه یک تامین کننده و تولید کننده حرفه ای و منصف اینست که برای جلب اعتماد مشتری ، اطلاعات شفاف و کاربردی را در اختیار مشتری خود قرار دهد تا بتواند به آسانی تفاوت بین دو کالا را که عموما تشخیص آن در تخصص خریدار نیست درک کند.
و در نهایت بتواند آن چیزی را که نیازش را تامین می کند را بدون اصراف خریداری کند و از خرید کالای به ظاهر ارزان و البته نا کارمد جلوگیری کند.
هدف از نگارش این متن جلب نظر مشتریان عزیز از طریق ارائه اطلاعات صحیح و کاربردی می باشد. امیدواریم که با خواندن این متن به اطلاعات مفیدی دست پیداکنید.
متریال (جنس) لیوانهای کاغذی متداول در ایران
از نظر جنس کاغذ، لیوانهای کاغذی در ایران به دو دسته تقسیم میشوند:
1. کاغذهای خارجی
2. کاغذهای ایرانی
هرچند در سالهای اخیر پیشرفت خوبی در ساخت کاغذهای ایرانی بوجود آمده است اما هنوز هم کیفیت کاغذهای ایرانی اختلاف بسیاری با کاغذهای خارجی در دو بخش عمده دارند: رنگ خمیر کاغذ که به زردی میزند و نفوذ پذیری بدنه لیوان در برابر مایع.
بنابراین توصیه میکنیم اگر تصمیم دارید از لیوانهای یکبارمصرف کاغذی برای تبلیغات استفاده کنید؛ برای زیبایی بیشتر، کارائی بالاتر و نمایش بهتر لوگو و هویت بصری برند خود، حتما از لیوانهای تولید شده با کاغذهای خارجی استفاده کنید.
اکثر سهم بازار کاغذهای ایرانی را دو شرکت پارس و راشا به خود اختصاص دادهاند و قیمت آنها (در خرداد ماه 1403) حدود 55 هزار تومان به ازای هر کیلو است. در همین زمان هر کیلو کاغذ خارجی حدود 80 تا 95 هزار تومان است.
انواغ کاغذهای لیوان از لحاظ روکش در ایران:
عمده کاغذهای موجود بازار ایران به دونوع کاغذ مات و کاغذ گلاسته محدود می شود. کاغذ مات همانطور که از نامش پیداست، جلای کمتری نسبت به کاغذهای گلاسه دارد.
نحوه تولید لیوانهای کاغذی
کاغذ مخصوص لیوانهای کاغذی با پوشاندن یک سطح آن توسط لایه پلیاتیلن یا PE تولید میشود. پلیاتیلن از نفوذ مایع به لایه بیرونی جلوگیری میکند.
برای تولید لیوان کاغذی در مرحله اول روی سطح خارجی لیوان چاپ انجام می شود. سپس به وسیله دستگاه دایکات کاغذها قالب میخورند که اصطلاحا به این کاغذهای قالب خورده ، استروک لیوان کاغذی گفته میشود. در مرحله بعدی استروکهای لیوان وارد دستگاههای لیوان سازی شده و بوسیله دستگاههای فراصوت یا حرارتی، لبههای لیوان به هم چسبیده و کف لیوان به آن اضافه میشود. دقت داشته باشید برخلاف باور عموم، در ساخت لیوان از چسب برای چسباندن کاغذ آن استفاده نمیشود.
مهم ترین نکاتی که هنگام سفارش و خرید لیوان های کاغذی باید از آنها آگاه باشید!
گاهی در هنگام خرید لیوان کاغذی تفاوت قیمت بین دو تولید کننده اختلاف فاحشی دارند که ممکن است گیج کننده و وسوسه انگیز باشد. پس اگر به چنین موردی برخوردید برای انتخاب درست به چک لیست زیر توجه کنید.
1. گرماژ کاغذ: حتما از تولید کننده گرماژ کاغذ مورد استفاده را بپرسید به طبع گرماژهای بالاتر به معنای ضخامت بیشتر و کیفیت بهتر لیوان کاغذی می باشد جهت اطلاع گرماژ مناسب کاغذ( در حالت باز 100 سانت در 100 سانت) برای یک لیوان کاغذی در محدوده 190 گرم تا 220 گرم می باشد.
2. نوع کاغذ: همانطور که پیشتر گفته شد در بازار ایران انواع کاغذهای ایرانی و خارجی موجود است که مسلما انتخاب نوع کاغذ تاثیر بسیار مهمی در قیمت لیوان دارد.
3. هزینه های جانبی : حتما قبل از تایید سفارش خود از فروشنده در خصوص هزینه های جانبی سوال بفرمایید. این هزینه ها شامل، هزینه زینک ، قالب ، حمل و نقل و... می شود.
4. اندازه لیوان: اصولا حجم رایج و استاندارد یک لیوان کاغذی تبلیغاتی ، 220 سی سی می باشد. بعضی از تولید کنندگان برای صرفه جویی در کاغذ ، اندازه لیوان کاغذی را کمی کوچکتراز سایز استاندارد قرار می دهند. لذا توصیه می شود حتما قبل از سفارش لیوان کاغذی تبلیغاتی از تولید کننده نمونه تهیه فرمایید.
5. تیراژ لیوان کاغذی تبلیغاتی: بدیهی است که لیوان کاغذی به هر تعداد قابل تولید است اما در تعداد کمتر از 1000 عدد هزینه های سر بار تولید همچون زینک ، قالب و چاپ قیمت را افزایش می دهد لذا توصیه می شود برای سفارش حداقل تیراژ 1000 عدد باشد. البته در تیراژ 5000 عدد قیمت لیوان کاغذی مناسب تر خواهد شد و در تیراژ 135000 بهترین قیمت لیوان را شاهد خواهید بود.
6. ضایعات و کم فروشی: یکی دیگر از نکات بسیار مهم در هنگام سفارش لیوان کاغذی تبلیغاتی توجه به ضایعات می باشد. بدیهی است در مراحل مختلف تولید لیوان کاغذی از مرحله چاپ گرفته تا کارگاه لیوان سازی ضایعات وجود دارد. در کم ترین حالت حدود 1 درصد می باشد که گاها تا حدود 10 درصد نیز بسته به شرایط مختلف تغییر می کند. در این میان راه حل منطقی آنست پرداختی به ازای لیوان دریافتی باشد و تولید کننده مسئولیت ضایعات را خود به عهده بگیرد تا خریدار از این حیث متضرر نگردد.
7. بسته بندی شده و داخل کارتن : توجه داشته باشید که لیوان های کاغذی تحویل شده باید در بسته بندی ( بسته بندی متداول 50 تایی می باشد ) و داخل کارتن تحویل شوند. لذا در هنگام سفارش به این نکته توجه شود تا هزینه اضافی در این زمینه از طرف فروشنده درخواست نشود. در ضمن توصیه می شود که پس از تحویل به شکل تصادفی کارتن ها را شمارش کنید تا نسبت به تعداد صحیح دریافتی مطمئن شوید.
8. اعتبار و سابقه : مهمترین نکته در میان نکات مطرح شده توجه به اعتبار و خوشنامی فروشنده می باشد. مسلما یک فروشنده خوشنام هیچ گاه برای اندک سود بیشتر اعتبار خود را به مخاطره نمی اندازد. لذا قبل از سفارش حتما در این خصوص تحقیقات لازم انجام شود.
9. تخصص در تبلیغات: حتما برای سفارش لیوان کاغذی تبلیغاتی از تولید کننده ای استفاده کنید. که اشراف به حوزه تبلیغات داشته باشد، علت اینکه بسیاری از تولیدکنندگان عمومی لیوان های کاغذی به دلیل تمایل به کاهش هزینه ها و عدم آگاهی از قابلیت های تبلیغاتی لیوان های کاغذی به طراحی ، کیفیت چاپ و کاغذ مناسب تبلیغات توجه کمتری می کنند و به طبع خروجی کار از لحاظ جنبه تبلیغاتی افت می کند.
بررسی لیوان های کاغذی از لحاظ حجم مایع و نوع ساخت:
متداول ترین و کاربردی ترین حجم در بازار در ایران
1. شات
2. 120 سی سی
3. 180 سی سی
4. 220 سی سی
5. 360 سی سی
از لحاظ نوع ساخت
1. تک جداره
2. دوجداره
3. درب دار
4. گلاسه و مات تبلیغاتی
5. کرکره ای
شایان ذکر است شرکت هور هدیه مانا با سالها تجربه در زمینه طراحی و تولید انواع لیوانهای کاغذی تبلیغاتی و باکیفیت، آمادگی خود را برای ارائه مشاوره و خدمات در این زمینه خدمت شما مشتریان عزیز اعلام میدارد.
شما عزیزان میتوانید از روشهای زیر با ما در تماس باشید:
تلفن : 02188885257
موبایل : 09370050033
ایمیل : info@hoorgifts.ir
وب سایت : hoorgifts.ir
رسانه های اجتماعی: @hoorgifts
آدرس دفتر فروش: تهران، خیابان توانیر ، خیابان نظامی گنجوی ، نبش خیابان گنجه و حماسی پلاک 3 طبقه دوم واحد 32
کدپستی : 1434843148