
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان خبر داد:
افزایش توان تولید صنعت سیمان به 88 میلیون تن

هر کیسه 50 کیلوگرمی سیمان 12 تا 13 هزار تومان معامله میشود که با توجه به حجم بالای این کالا، قیمت اندکی دارد.
به گزاش اخبار ساختمان، عبدالرضا شیخان دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: از ابتدای سال 90 نیاز کشور در زمینه سیمان، از 29 به 88 میلیون تن رسیده که نشان دهنده افزایش توان تولید در این صنعت است.
وی ادامه داد: هم اکنون 77 کارخانه سیمان فعال در کشور وجود دارد که در تمام نقاط کشور و بیشتر مراکز محروم مشغول به فعالیت هستند. کارخانه های تولید سیمان اشتغال زیادی را در مناطق محروم ایجاد کرده است، در نظر داریم در جهت توسعه رونق اقتصادی تا سال 1400 این صنعت را تقویت کنیم.
شیخان بیان کرد: صنعت سیمان نسبت به سال گذشته 8 درصد رشد اقتصادی داشته که در این جهت ذخایر ارزی نیز کمک کننده بوده است. صنعت سیمان به دلیل تحریم و رکود اقتصادی دچار مشکلاتی شده چرا که مدتی است در کشور ساخت و ساز مانند گذشته نیست.
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ادامه داد: زمانی که پروژههای ساختمانی کاهش پیدا کند تولید سیمان نیز دچار وقفههایی میشود. طبق برنامه ریزی این صنعت در آینده 65 تا 75 درصد ارتقا خواهد یافت.
وی گفت: مدتی است بخش صادرات صنعت سیمان فعال شده اما هم اکنون با مشکلاتی مواجه است. به دلیل حجم سنگین سیمان، کرایه حمل این کالا افزایش داشته از این رو صادرات این کالا، آن طور که پیش بینی کرده بودیم پیش نرفت.
شیخان تشریح کرد: بحث نقدینگی یکی از اصلی ترین مشکلات صنعت سیمان است و باعث کاهش تولید و فروش این محصول می شود. قیمت سیمان از ابتدای تأسیس این صنعت که هم اکنون 86 ساله شده افزایش چشمگیری نداشته است. افراد فعال در این صنعت درآمد لازم را نداشتهاند، از این رو نتوانستیم کارخانهها را بازسازی و تعمیر کنیم، اما خوشبختانه تا این لحظه به طور مداوم در این صنعت فعال بودهایم و نه کارگری بیکار و نه کارخانهای تعطیل شده است.
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان درباره قیمت سیمان پس از تحریم ها، گفت: قیمت سیمان تقریبا در بازار مختلف است. هر کیسه 50 کیلوگرمی سیمان 12 تا 13 هزار تومان معامله میشود که با توجه به حجم بالای این کالا قیمت کمی دارد.
وی با تأکید بر اینکه باید در صنعت سیمان هزینه شود، اظهار کرد: برای رشد صنعت سیمان باید در آن سرمایه گذاری کرد. در بحث حمل و افزایش میزان مصرف و جاده سازی باید از آسفالت به سمت جادههای بتنی پیش رفت.
شیخان درباره میزان آسفالت مصرف شده و کاربردهای آن، گفت: در بحث احداث جادههای بتنی نیاز به تولید سیمان و در بحث احداث جادههای آسفالتی نیاز به تولید قیر است. در کشورهای پیشرفته بسیار بیشتر از کشورهای در حال توسعه از بتن استفاده می کنند چرا که کشورهای صنعتی به لحاظ شهرنشینی اشباع شده اند و از این مصالح برای ترمیم ساختمانها و مصارف دیگر استفاده میکنند.
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ادامه داد: برای افزایش رونق اقتصادی کشور باید از جادههای آسفالتی استفاده کرد و قیر را در آن کاهش داد چراکه قیر را میتوان صادر کرد و به ارزآوری رسید.
وی با تاکید بر اینکه جادهها به جای آسفالت باید رویه بتنی را پیش ببرند، بیان کرد: در صورتی که از رویه بتنی استفاده شود مصرف سیمان افزایش پیدا خواهد کرد. با توجه به اینکه قیمت تولید قیر در کشور نسبت به سیمان زیاد است، توصیه می شود از این روکش استفاده کنیم.
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ادامه داد: استفاده از روکش بتنی در جاده ها، ضمن کاهش مصرف قیر موجب رونق تولید سیمان در کشور میشود و امیدواریم روکش بتن غلتکی در آینده در بحث نوسازی جادهها مورد توجه و استفاده قرار گیرد.
شیخان با اشاره به مزایای استفاده از تولید سیمان در جاده ها، گفت: از مزایای این روش میتوان به فشردگی بالا، صرفه جویی در هزینه نگهداری از جادهها، تحمل بارهای سنگین، طول عمر بیشتر و مقاومت در برابر چین خوردگی در شرایط اقلیمی مختلف اشاره کرد.
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: افزایش ساختمان های بتنی به جای سازه های فلزی ترمیم رویه های کانال های بتنی آب رسان و استفاده از رویه های بتنی ترکیبی در جاده ها از جمله راهکارهای افزایش مصرف سیمان در کشور است.
شمانیوز
وی ادامه داد: هم اکنون 77 کارخانه سیمان فعال در کشور وجود دارد که در تمام نقاط کشور و بیشتر مراکز محروم مشغول به فعالیت هستند. کارخانه های تولید سیمان اشتغال زیادی را در مناطق محروم ایجاد کرده است، در نظر داریم در جهت توسعه رونق اقتصادی تا سال 1400 این صنعت را تقویت کنیم.
شیخان بیان کرد: صنعت سیمان نسبت به سال گذشته 8 درصد رشد اقتصادی داشته که در این جهت ذخایر ارزی نیز کمک کننده بوده است. صنعت سیمان به دلیل تحریم و رکود اقتصادی دچار مشکلاتی شده چرا که مدتی است در کشور ساخت و ساز مانند گذشته نیست.
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ادامه داد: زمانی که پروژههای ساختمانی کاهش پیدا کند تولید سیمان نیز دچار وقفههایی میشود. طبق برنامه ریزی این صنعت در آینده 65 تا 75 درصد ارتقا خواهد یافت.
وی گفت: مدتی است بخش صادرات صنعت سیمان فعال شده اما هم اکنون با مشکلاتی مواجه است. به دلیل حجم سنگین سیمان، کرایه حمل این کالا افزایش داشته از این رو صادرات این کالا، آن طور که پیش بینی کرده بودیم پیش نرفت.
شیخان تشریح کرد: بحث نقدینگی یکی از اصلی ترین مشکلات صنعت سیمان است و باعث کاهش تولید و فروش این محصول می شود. قیمت سیمان از ابتدای تأسیس این صنعت که هم اکنون 86 ساله شده افزایش چشمگیری نداشته است. افراد فعال در این صنعت درآمد لازم را نداشتهاند، از این رو نتوانستیم کارخانهها را بازسازی و تعمیر کنیم، اما خوشبختانه تا این لحظه به طور مداوم در این صنعت فعال بودهایم و نه کارگری بیکار و نه کارخانهای تعطیل شده است.
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان درباره قیمت سیمان پس از تحریم ها، گفت: قیمت سیمان تقریبا در بازار مختلف است. هر کیسه 50 کیلوگرمی سیمان 12 تا 13 هزار تومان معامله میشود که با توجه به حجم بالای این کالا قیمت کمی دارد.
وی با تأکید بر اینکه باید در صنعت سیمان هزینه شود، اظهار کرد: برای رشد صنعت سیمان باید در آن سرمایه گذاری کرد. در بحث حمل و افزایش میزان مصرف و جاده سازی باید از آسفالت به سمت جادههای بتنی پیش رفت.
شیخان درباره میزان آسفالت مصرف شده و کاربردهای آن، گفت: در بحث احداث جادههای بتنی نیاز به تولید سیمان و در بحث احداث جادههای آسفالتی نیاز به تولید قیر است. در کشورهای پیشرفته بسیار بیشتر از کشورهای در حال توسعه از بتن استفاده می کنند چرا که کشورهای صنعتی به لحاظ شهرنشینی اشباع شده اند و از این مصالح برای ترمیم ساختمانها و مصارف دیگر استفاده میکنند.
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ادامه داد: برای افزایش رونق اقتصادی کشور باید از جادههای آسفالتی استفاده کرد و قیر را در آن کاهش داد چراکه قیر را میتوان صادر کرد و به ارزآوری رسید.
وی با تاکید بر اینکه جادهها به جای آسفالت باید رویه بتنی را پیش ببرند، بیان کرد: در صورتی که از رویه بتنی استفاده شود مصرف سیمان افزایش پیدا خواهد کرد. با توجه به اینکه قیمت تولید قیر در کشور نسبت به سیمان زیاد است، توصیه می شود از این روکش استفاده کنیم.
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ادامه داد: استفاده از روکش بتنی در جاده ها، ضمن کاهش مصرف قیر موجب رونق تولید سیمان در کشور میشود و امیدواریم روکش بتن غلتکی در آینده در بحث نوسازی جادهها مورد توجه و استفاده قرار گیرد.
شیخان با اشاره به مزایای استفاده از تولید سیمان در جاده ها، گفت: از مزایای این روش میتوان به فشردگی بالا، صرفه جویی در هزینه نگهداری از جادهها، تحمل بارهای سنگین، طول عمر بیشتر و مقاومت در برابر چین خوردگی در شرایط اقلیمی مختلف اشاره کرد.
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: افزایش ساختمان های بتنی به جای سازه های فلزی ترمیم رویه های کانال های بتنی آب رسان و استفاده از رویه های بتنی ترکیبی در جاده ها از جمله راهکارهای افزایش مصرف سیمان در کشور است.
شمانیوز
تازهترین اخبار ساختمان
2 برند غیراستاندارد کولر آبی توقیف شدند
7900 واحد مسکن مهر باقیمانده در مسیر تکمیل
سودجویی مالکان از عدم تعیین سقف اجاره بها
متقاضیان پول بدهند تا مسکن حمایتی تکمیل شود
شوک قطع برق صنایع به ساخت و ساز مسکن رسید
سازمان نظام مهندسی ساختمان: به بیراهه نرفته ایم
ساخت 150 هزار مسکن کارگران آغاز خواهد شد
تحقق افزایش سرمایه 75 درصدی در 6 ماهه ثپردیس
اختصاص 215 قطعه زمین به طرح جوانی جمعیت
شناسایی 721 خانه خالی در استان اردبیل
شرایط فسخ قرارداد اجاره در سال جاری چیست؟
مقاوم سازی 54 درصد از واحدهای مسکن روستایی
ارائه خدمات به مهندسان مطلوب تر خواهد شد
تامین مسکن 19000 خانواده در شهر جدید بهارستان
علت عمل نکردن جک پارکینگ - دلایل بسته نشدن جک پارکینگ
پربازدیدترین اخبار
شوک قطع برق صنایع به ساخت و ساز مسکن رسید
متقاضیان پول بدهند تا مسکن حمایتی تکمیل شود
جای خالی مجریان ذیصلاح در پروسه ساخت و ساز
اهمیت شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در معاملات ملکی
سودجویی مالکان از عدم تعیین سقف اجاره بها
7900 واحد مسکن مهر باقیمانده در مسیر تکمیل
جایگاه کمرنگ سازندگان ذیصلاح در صنعت ساختمان
2 برند غیراستاندارد کولر آبی توقیف شدند
ساخت 150 هزار مسکن کارگران آغاز خواهد شد
سازمان نظام مهندسی ساختمان: به بیراهه نرفته ایم
اختصاص 215 قطعه زمین به طرح جوانی جمعیت
انتصاب جدید در سازمان ملی زمین و مسکن
تحقق افزایش سرمایه 75 درصدی در 6 ماهه ثپردیس
تامین مسکن 19000 خانواده در شهر جدید بهارستان
ارائه خدمات به مهندسان مطلوب تر خواهد شد