مهم ترین چالش در مسیر صادرات سنگ تزئینی چیست؟

مهم ترین چالش در مسیر صادرات سنگ تزئینی چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۲۵ | ۱۳۹۸/۰۳/۲۴

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی سنگ ایران گفت: ضعف در ناوگان حمل و نقل و خدمات پولی و مالی بانک ها مهمترین چالش در مسیر صادرات سنگ تزئینی کشور است.
به گزارش اخبار ساختمان، بهنام نیکفر افزود: صنعت سنگ ایران در حوزه تولید و فرآوری از کیفیت و کمیت مطلوب برخوردار است و توان افزایش صادرات را دارد اما در زنجیره صادرات چالش هایی است که نیازمند تدبیر ویژه مسئولان برای گره گشایی است.

وی اظهار داشت: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران ۱۶ الی ۱۹ مهر ماه سال جاری در شهرستان محلات شهر نیم ور برگزار می‌شود و با توجه به حضور مقامات متولی نیاز است که راهکارهای عملی و موثری برای تسهیل امور صادرات سنگ ایران به عنوان ظرفیت ارزشمند اقتصادی لحاظ شود.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی سنگ ایران افزود: با همراهی سازمان صنعت معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تلاش می‌شود تا شمار بیشتری از تجار و بازرگانان بین المللی به این نمایشگاه دعوت شوند و ساز و کارهای گسترش بازار هدف این محصول با قوت دنبال می شود.

نیکفر تصریح کرد: صادرات اولویت اصلی نمایشگاه بین المللی سنگ ایران است و برای دستیابی به این هدف می طلبد که برنامه های امسال نمایشگاه سنگ هدایت شده و اثربخش تعریف شود.

وی ادامه داد: ایران توانسته در نمایشگاه بین المللی سنگ ازمیر، شیامن و هند که از بزرگترین عرصه های نمایشگاهی دنیا هستند حضور یابد و اطلاعات لازم در مورد دوازدهمین نمایشگاه سنگ ایران را به بازدیدکنندگان ارایه دهد.

مدیرعامل نمایشگاه سنگ ایران خاطرنشان کرد: با مذاکرات انجام شده اعضای انجمن‌های سنگ کشورهای چین، ترکیه، روسیه، هند و ایتالیا در دوازدهمین نمایشگاه سنگ ایران حضور خواهند داشت.

نیکفر بیان کرد: حدود چهار هزار ایمیل تاکنون برای تجار و بازرگانان بین المللی دنیا ارسال شده و از آنان برای حضور در نمایشگاه امسال در نیم ور دعوت شده است.

وی گفت: در تمامی مجلات خارجی تخصصی صنعت سنگ دنیا تبلیغات نمایشگاه بین المللی سنگ ایران انجام شده و این روند ادامه دارد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی سنگ ایران افزود: صنعت سنگ ایران با تبلیغات قوی و مؤثر می‌تواند جایگاه واقعی خود را در بین چهار کشور مطرح دنیا به دست آورد.

نیکفر خاطرنشان کرد: رونق تولید شعار امسال است و تلاش می شود که ظرفیت‌های معادن ایران به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشته شود و نمایشگاه سنگ امسال در نیم ور پلی برای فروش محصولات این معادن به تجار خارجی باشد.

وی گفت: زمانی می‌توان رونق تولید را به معنای واقعی کلمه تبیین کرد که هیچ واحد سنگ بری و معدنی در ایران تعطیل یا نیمه تعطیل نباشد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی سنگ ایران یادآور شد: افزایش صادرات و رونق تولیدبه معنای پر شدن تمامی ظرفیت تولید، ایجاد بازار برای فروش محصولات و ریشه کن شدن مشکل بیکاری است و این امر با افزایش صادرات میسر می‌شود و امید می‌رود که با تدبیر مسئولان این مشکلات حل شود.

نمایشگاه بین المللی سنگ تزئینی ایران در ۱۰ کیلومتری جاده محلات به شهر نیم ور در فضایی به مساحت ۹۰ هزار متر مربع برپا می‌شود.

۷۰ معدن فعال سنگ در شهرستان محلات وجود دارد که ذخیره قطعی ماده معدنی آنها ۳۰ میلیون تن است.

۲ میلیون تن مواد خام سنگ تزئینی سالانه از این معادن برداشت می شود و بیش از ۲ درصد سنگ ساختمانی و هشت درصد سنگ تراورتن جهان در محلات تولید و در بازارهای داخلی و خارجی به مصرف می‌رسد.

۲۸۰ واحد فرآوری با ظرفیت ۱۸ میلیون متر مربع سنگ در محلات فعالیت دارد که ۱۳ درصد تولید کشور در این شاخه انجام می‌شود.

ایرنا

برچسب ها:

سنگ ،تزئین ،صادرات 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman