
سرپرست آموزش و پرورش؛
لزوم بهسازی مدارس در تهران

سرپرست آموزش و پرورش گفت: از بعد سرانه آموزشی و تراکم دانشآموزی در استان تهران با کمبود مواجه هستیم و از سوی دیگر فضاهای غیراستاندارد مدارس تهران، نیاز به بهسازی، مقاومسازی و نوسازی دارد.
به گزارش اخبار ساختمان، سید جواد حسینی گفت: استان تهران ازلحاظ تراکم دانشآموزی و هم به لحاظ مقاومسازی مدارس از وضعیت خاصی برخوردار است و میانگین تراکم دانشآموزی کشور در هر کلاس ٢۴ نفر است اما در تهران میانگین تراکم دانشآموزی ۳۴ نفر است.
وی در ادامه بیان کرد: فضای سبز دانشآموزی استان تهران با استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد چراکه سرانه فضای سبز استاندارد جهانی ۸،۳۹ مترمربع و میانگین کشوری ۵،۲ است درحالیکه میانگین فضای سبز تهران ۴،۵ مترمربع است لذا از بعد سرانه آموزشی و تراکم دانشآموزی در استان تهران با کمبود مواجه هستیم و از سوی دیگر فضاهای غیراستاندارد مدارس تهران، نیاز به بهسازی، مقاومسازی و نوسازی دارد.
حسینی تصریح کرد: ۲۳ هزار کلاس درس در استان تهران نیاز به بهسازی دارد و استان تهران در سرانه فضا، تراکم دانشآموزی، مقاومسازی و بهسازی بعد از استان سیستان و بلوچستان قرارگرفته است.
سرپرست وزارت آموزشوپرورش اظهار کرد: استان تهران با همه این مشکلات باهمت خیرین مدرسهساز و دولت سالانه هزار کلاس درس برای دانش آموزان آماده میکند و برای اینکه به استاندارد سرانه کشور برسیم نیازمند ۱۲ هزار مدرسه با ۱۸ هزار کلاس درس هستیم.
حسینی با اشاره به اینکه دو مشکل در آموزش و پرورش داریم، اذعان کرد: ساختمانهای بسیار زیادی داریم که فاقد سند هستند و هیچ وزارتخانهای مانند آموزش و پرورش املاک و دارایی ندارد چراکه ۱۰۷ هزار واحد آموزشی در بیش از ۷۰۰ منطقه آموزشی داریمو مشکل دوم امکانات کمی است که بهعنوان تجهیزات در فضاهای آموزشی داریم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در استان تهران خیرین مدرسهساز همیشه پیشرو بودهاند و ۱۵ هزار واحد آموزشی و ۲۰ هزار کلاس درس با کمک خیرین احداث شده است و درصورتیکه مدارس غیردولتی از این آمار جدا شود، یکسوم مدارس استان تهران را خیرین ساختهاند.
وی در ادامه اضافه کرد: از ۱۳۰ هزار کلاس درس که در سطح کشور توسط خیرین ساختهشده است ٢٠هزار کلاس درس در تهران ساختهشده است و همچنان تلاش خیرین ادامه دارد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان چهار پیشنهاد گفت: در پیشنهاد اول؛ جریان مشارکت داوطلبانه در قالب خیرین مدرسهساز داشته باشیم چراکه بدون تردید در جامعه مؤثرترین تشکل مجمع خیرین مدرسهساز است که امروز ۳۰ هزار خیر را ساماندهی میکند تا این روند در جامعه جاری و ساری و فرهنگ مدرسهسازی ترویج داده شود و مجامع خیرین مدرسه یار را زیر نظر مجمع خیرین مدرسهساز راهاندازی خواهیم کرد.
حسینی بابیان دومین پیشنهاد اظهارکرد: آمایش سرزمینی مبتنی بر دو عنوان را عملی کنیم اول اینکه کدام منطقه کشور بیشترین نیاز به مدرسه رادارند که برای ساخت مدرسه خیرین و دولت در آن مناطق متمرکز شوند و دوم اینکه کدامیک از مدارس اولویت بیشتری به مقام سازی و بهسازی دارند البته با رویکرد عدالت آموزشی و هرم نیاز جامعه این برنامهریزیها را انجام خواهیم داد.
وی با اشاره به پیشنهاد سوم خود اظهارکرد: برنامه فراگیر مشارکت در نظام آموزشی با محور خیرین مدرسهساز شکل بگیرد چراکه پرهزینهترین و شاخصترین مشارکت را خیرین در امر مدرسهسازی محقق کردهاند و زیر نظر مجمع خیرین مدرسهساز، خیرین مدرسه یار، هنر یار، دانش یار، سلامت یار و ورزش یار را میتوانیم گسترش میدهیم.
سرپرست وزارت آموزشوپرورش در مورد پیشنهاد چهارم گفت: تمام دستگاههای دولتی و عمومی که در تسریع کار خیرین مؤثرند را تشویق کنیم و در این راستا کارگروه تسهیل و کمک به مدرسهسازی را با کمک دستگاههای دولتی و عمومی تشکیل خواهیم داد که از طرف دولت علاوه بر ارائه اعتبارات در رفع محدودیتها وظایف خود را انجام داده باشیم.
تسنیم
وی در ادامه بیان کرد: فضای سبز دانشآموزی استان تهران با استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد چراکه سرانه فضای سبز استاندارد جهانی ۸،۳۹ مترمربع و میانگین کشوری ۵،۲ است درحالیکه میانگین فضای سبز تهران ۴،۵ مترمربع است لذا از بعد سرانه آموزشی و تراکم دانشآموزی در استان تهران با کمبود مواجه هستیم و از سوی دیگر فضاهای غیراستاندارد مدارس تهران، نیاز به بهسازی، مقاومسازی و نوسازی دارد.
حسینی تصریح کرد: ۲۳ هزار کلاس درس در استان تهران نیاز به بهسازی دارد و استان تهران در سرانه فضا، تراکم دانشآموزی، مقاومسازی و بهسازی بعد از استان سیستان و بلوچستان قرارگرفته است.
سرپرست وزارت آموزشوپرورش اظهار کرد: استان تهران با همه این مشکلات باهمت خیرین مدرسهساز و دولت سالانه هزار کلاس درس برای دانش آموزان آماده میکند و برای اینکه به استاندارد سرانه کشور برسیم نیازمند ۱۲ هزار مدرسه با ۱۸ هزار کلاس درس هستیم.
حسینی با اشاره به اینکه دو مشکل در آموزش و پرورش داریم، اذعان کرد: ساختمانهای بسیار زیادی داریم که فاقد سند هستند و هیچ وزارتخانهای مانند آموزش و پرورش املاک و دارایی ندارد چراکه ۱۰۷ هزار واحد آموزشی در بیش از ۷۰۰ منطقه آموزشی داریمو مشکل دوم امکانات کمی است که بهعنوان تجهیزات در فضاهای آموزشی داریم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در استان تهران خیرین مدرسهساز همیشه پیشرو بودهاند و ۱۵ هزار واحد آموزشی و ۲۰ هزار کلاس درس با کمک خیرین احداث شده است و درصورتیکه مدارس غیردولتی از این آمار جدا شود، یکسوم مدارس استان تهران را خیرین ساختهاند.
وی در ادامه اضافه کرد: از ۱۳۰ هزار کلاس درس که در سطح کشور توسط خیرین ساختهشده است ٢٠هزار کلاس درس در تهران ساختهشده است و همچنان تلاش خیرین ادامه دارد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان چهار پیشنهاد گفت: در پیشنهاد اول؛ جریان مشارکت داوطلبانه در قالب خیرین مدرسهساز داشته باشیم چراکه بدون تردید در جامعه مؤثرترین تشکل مجمع خیرین مدرسهساز است که امروز ۳۰ هزار خیر را ساماندهی میکند تا این روند در جامعه جاری و ساری و فرهنگ مدرسهسازی ترویج داده شود و مجامع خیرین مدرسه یار را زیر نظر مجمع خیرین مدرسهساز راهاندازی خواهیم کرد.
حسینی بابیان دومین پیشنهاد اظهارکرد: آمایش سرزمینی مبتنی بر دو عنوان را عملی کنیم اول اینکه کدام منطقه کشور بیشترین نیاز به مدرسه رادارند که برای ساخت مدرسه خیرین و دولت در آن مناطق متمرکز شوند و دوم اینکه کدامیک از مدارس اولویت بیشتری به مقام سازی و بهسازی دارند البته با رویکرد عدالت آموزشی و هرم نیاز جامعه این برنامهریزیها را انجام خواهیم داد.
وی با اشاره به پیشنهاد سوم خود اظهارکرد: برنامه فراگیر مشارکت در نظام آموزشی با محور خیرین مدرسهساز شکل بگیرد چراکه پرهزینهترین و شاخصترین مشارکت را خیرین در امر مدرسهسازی محقق کردهاند و زیر نظر مجمع خیرین مدرسهساز، خیرین مدرسه یار، هنر یار، دانش یار، سلامت یار و ورزش یار را میتوانیم گسترش میدهیم.
سرپرست وزارت آموزشوپرورش در مورد پیشنهاد چهارم گفت: تمام دستگاههای دولتی و عمومی که در تسریع کار خیرین مؤثرند را تشویق کنیم و در این راستا کارگروه تسهیل و کمک به مدرسهسازی را با کمک دستگاههای دولتی و عمومی تشکیل خواهیم داد که از طرف دولت علاوه بر ارائه اعتبارات در رفع محدودیتها وظایف خود را انجام داده باشیم.
تسنیم
تازهترین اخبار ساختمان
20 هزار مسکن با کیفیت در نوبت بهره برداری قرار دارد
ابلاغ تعرفه سال 1404 خدمات مهندسی
شناسایی 1700 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی
اصلاح ساختار شرکت عمران شهرهای جدید در دستور کار قرار گرفت
علت روند کند بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری چیست؟
سالی پرچالش در انتظار بازار مسکن است
ردپای بانک ها و شهرداری ها در گرانی مسکن
لزوم افزایش تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن
اقساط وام های مسکن با خط فقر همخوانی ندارد
مقاومت برخی دستگاه ها برای اتصال به سامانه املاک
لزوم اتصال طرح های ساخت مسکن به تسهیلات بانکی
آشنایی با سازه ال اس اف
تمیز کردن پارتیشن شیشهای: راهنمای 0 تا 100 برای شفافیت و زیبایی
راهنمای خرید کابینت هایگلاس
ابلاغ دستورالعمل تعرفه خدمات مهندسی 1404
پربازدیدترین اخبار
آشنایی با سازه ال اس اف
لزوم اتصال طرح های ساخت مسکن به تسهیلات بانکی
مقاومت برخی دستگاه ها برای اتصال به سامانه املاک
اقساط وام های مسکن با خط فقر همخوانی ندارد
لزوم افزایش تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن
ردپای بانک ها و شهرداری ها در گرانی مسکن
سالی پرچالش در انتظار بازار مسکن است
علت روند کند بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری چیست؟
تکرار ماجرای تورمی خط اعتباری 45 هزار میلیارد تومانی مسکن مهر
اصلاح ساختار شرکت عمران شهرهای جدید در دستور کار قرار گرفت
ابلاغ تعرفه سال 1404 خدمات مهندسی
شناسایی 1700 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی
20 هزار مسکن با کیفیت در نوبت بهره برداری قرار دارد
اشتباهات رایج در انتخاب سنگ نما و چگونگی اجتناب از آنها: راهنمای جامع برای نمایی ماندگار و زیبا
راهنمای تشخیص میلگرد اصلی از تقلبی