
سرپرست آموزش و پرورش؛
لزوم بهسازی مدارس در تهران

سرپرست آموزش و پرورش گفت: از بعد سرانه آموزشی و تراکم دانشآموزی در استان تهران با کمبود مواجه هستیم و از سوی دیگر فضاهای غیراستاندارد مدارس تهران، نیاز به بهسازی، مقاومسازی و نوسازی دارد.
به گزارش اخبار ساختمان، سید جواد حسینی گفت: استان تهران ازلحاظ تراکم دانشآموزی و هم به لحاظ مقاومسازی مدارس از وضعیت خاصی برخوردار است و میانگین تراکم دانشآموزی کشور در هر کلاس ٢۴ نفر است اما در تهران میانگین تراکم دانشآموزی ۳۴ نفر است.
وی در ادامه بیان کرد: فضای سبز دانشآموزی استان تهران با استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد چراکه سرانه فضای سبز استاندارد جهانی ۸،۳۹ مترمربع و میانگین کشوری ۵،۲ است درحالیکه میانگین فضای سبز تهران ۴،۵ مترمربع است لذا از بعد سرانه آموزشی و تراکم دانشآموزی در استان تهران با کمبود مواجه هستیم و از سوی دیگر فضاهای غیراستاندارد مدارس تهران، نیاز به بهسازی، مقاومسازی و نوسازی دارد.
حسینی تصریح کرد: ۲۳ هزار کلاس درس در استان تهران نیاز به بهسازی دارد و استان تهران در سرانه فضا، تراکم دانشآموزی، مقاومسازی و بهسازی بعد از استان سیستان و بلوچستان قرارگرفته است.
سرپرست وزارت آموزشوپرورش اظهار کرد: استان تهران با همه این مشکلات باهمت خیرین مدرسهساز و دولت سالانه هزار کلاس درس برای دانش آموزان آماده میکند و برای اینکه به استاندارد سرانه کشور برسیم نیازمند ۱۲ هزار مدرسه با ۱۸ هزار کلاس درس هستیم.
حسینی با اشاره به اینکه دو مشکل در آموزش و پرورش داریم، اذعان کرد: ساختمانهای بسیار زیادی داریم که فاقد سند هستند و هیچ وزارتخانهای مانند آموزش و پرورش املاک و دارایی ندارد چراکه ۱۰۷ هزار واحد آموزشی در بیش از ۷۰۰ منطقه آموزشی داریمو مشکل دوم امکانات کمی است که بهعنوان تجهیزات در فضاهای آموزشی داریم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در استان تهران خیرین مدرسهساز همیشه پیشرو بودهاند و ۱۵ هزار واحد آموزشی و ۲۰ هزار کلاس درس با کمک خیرین احداث شده است و درصورتیکه مدارس غیردولتی از این آمار جدا شود، یکسوم مدارس استان تهران را خیرین ساختهاند.
وی در ادامه اضافه کرد: از ۱۳۰ هزار کلاس درس که در سطح کشور توسط خیرین ساختهشده است ٢٠هزار کلاس درس در تهران ساختهشده است و همچنان تلاش خیرین ادامه دارد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان چهار پیشنهاد گفت: در پیشنهاد اول؛ جریان مشارکت داوطلبانه در قالب خیرین مدرسهساز داشته باشیم چراکه بدون تردید در جامعه مؤثرترین تشکل مجمع خیرین مدرسهساز است که امروز ۳۰ هزار خیر را ساماندهی میکند تا این روند در جامعه جاری و ساری و فرهنگ مدرسهسازی ترویج داده شود و مجامع خیرین مدرسه یار را زیر نظر مجمع خیرین مدرسهساز راهاندازی خواهیم کرد.
حسینی بابیان دومین پیشنهاد اظهارکرد: آمایش سرزمینی مبتنی بر دو عنوان را عملی کنیم اول اینکه کدام منطقه کشور بیشترین نیاز به مدرسه رادارند که برای ساخت مدرسه خیرین و دولت در آن مناطق متمرکز شوند و دوم اینکه کدامیک از مدارس اولویت بیشتری به مقام سازی و بهسازی دارند البته با رویکرد عدالت آموزشی و هرم نیاز جامعه این برنامهریزیها را انجام خواهیم داد.
وی با اشاره به پیشنهاد سوم خود اظهارکرد: برنامه فراگیر مشارکت در نظام آموزشی با محور خیرین مدرسهساز شکل بگیرد چراکه پرهزینهترین و شاخصترین مشارکت را خیرین در امر مدرسهسازی محقق کردهاند و زیر نظر مجمع خیرین مدرسهساز، خیرین مدرسه یار، هنر یار، دانش یار، سلامت یار و ورزش یار را میتوانیم گسترش میدهیم.
سرپرست وزارت آموزشوپرورش در مورد پیشنهاد چهارم گفت: تمام دستگاههای دولتی و عمومی که در تسریع کار خیرین مؤثرند را تشویق کنیم و در این راستا کارگروه تسهیل و کمک به مدرسهسازی را با کمک دستگاههای دولتی و عمومی تشکیل خواهیم داد که از طرف دولت علاوه بر ارائه اعتبارات در رفع محدودیتها وظایف خود را انجام داده باشیم.
تسنیم
وی در ادامه بیان کرد: فضای سبز دانشآموزی استان تهران با استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد چراکه سرانه فضای سبز استاندارد جهانی ۸،۳۹ مترمربع و میانگین کشوری ۵،۲ است درحالیکه میانگین فضای سبز تهران ۴،۵ مترمربع است لذا از بعد سرانه آموزشی و تراکم دانشآموزی در استان تهران با کمبود مواجه هستیم و از سوی دیگر فضاهای غیراستاندارد مدارس تهران، نیاز به بهسازی، مقاومسازی و نوسازی دارد.
حسینی تصریح کرد: ۲۳ هزار کلاس درس در استان تهران نیاز به بهسازی دارد و استان تهران در سرانه فضا، تراکم دانشآموزی، مقاومسازی و بهسازی بعد از استان سیستان و بلوچستان قرارگرفته است.
سرپرست وزارت آموزشوپرورش اظهار کرد: استان تهران با همه این مشکلات باهمت خیرین مدرسهساز و دولت سالانه هزار کلاس درس برای دانش آموزان آماده میکند و برای اینکه به استاندارد سرانه کشور برسیم نیازمند ۱۲ هزار مدرسه با ۱۸ هزار کلاس درس هستیم.
حسینی با اشاره به اینکه دو مشکل در آموزش و پرورش داریم، اذعان کرد: ساختمانهای بسیار زیادی داریم که فاقد سند هستند و هیچ وزارتخانهای مانند آموزش و پرورش املاک و دارایی ندارد چراکه ۱۰۷ هزار واحد آموزشی در بیش از ۷۰۰ منطقه آموزشی داریمو مشکل دوم امکانات کمی است که بهعنوان تجهیزات در فضاهای آموزشی داریم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در استان تهران خیرین مدرسهساز همیشه پیشرو بودهاند و ۱۵ هزار واحد آموزشی و ۲۰ هزار کلاس درس با کمک خیرین احداث شده است و درصورتیکه مدارس غیردولتی از این آمار جدا شود، یکسوم مدارس استان تهران را خیرین ساختهاند.
وی در ادامه اضافه کرد: از ۱۳۰ هزار کلاس درس که در سطح کشور توسط خیرین ساختهشده است ٢٠هزار کلاس درس در تهران ساختهشده است و همچنان تلاش خیرین ادامه دارد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان چهار پیشنهاد گفت: در پیشنهاد اول؛ جریان مشارکت داوطلبانه در قالب خیرین مدرسهساز داشته باشیم چراکه بدون تردید در جامعه مؤثرترین تشکل مجمع خیرین مدرسهساز است که امروز ۳۰ هزار خیر را ساماندهی میکند تا این روند در جامعه جاری و ساری و فرهنگ مدرسهسازی ترویج داده شود و مجامع خیرین مدرسه یار را زیر نظر مجمع خیرین مدرسهساز راهاندازی خواهیم کرد.
حسینی بابیان دومین پیشنهاد اظهارکرد: آمایش سرزمینی مبتنی بر دو عنوان را عملی کنیم اول اینکه کدام منطقه کشور بیشترین نیاز به مدرسه رادارند که برای ساخت مدرسه خیرین و دولت در آن مناطق متمرکز شوند و دوم اینکه کدامیک از مدارس اولویت بیشتری به مقام سازی و بهسازی دارند البته با رویکرد عدالت آموزشی و هرم نیاز جامعه این برنامهریزیها را انجام خواهیم داد.
وی با اشاره به پیشنهاد سوم خود اظهارکرد: برنامه فراگیر مشارکت در نظام آموزشی با محور خیرین مدرسهساز شکل بگیرد چراکه پرهزینهترین و شاخصترین مشارکت را خیرین در امر مدرسهسازی محقق کردهاند و زیر نظر مجمع خیرین مدرسهساز، خیرین مدرسه یار، هنر یار، دانش یار، سلامت یار و ورزش یار را میتوانیم گسترش میدهیم.
سرپرست وزارت آموزشوپرورش در مورد پیشنهاد چهارم گفت: تمام دستگاههای دولتی و عمومی که در تسریع کار خیرین مؤثرند را تشویق کنیم و در این راستا کارگروه تسهیل و کمک به مدرسهسازی را با کمک دستگاههای دولتی و عمومی تشکیل خواهیم داد که از طرف دولت علاوه بر ارائه اعتبارات در رفع محدودیتها وظایف خود را انجام داده باشیم.
تسنیم
تازهترین اخبار ساختمان
برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در استان سمنان
رشد 24 برابری درآمد ثمسکن در اردیبهشت 1404
گام بلند شرکت آزمایشگاه فنی خاک برای صدور خدمات فنی و مهندسی
آشنایی با پر کاربردترین و بهترین عایق الاستومری برای عایقبندی سازه ها در ایران
مشخصات میلگرد اصفهان+ راهنمای خرید
لوله بازکنی شمال تهران با اسنپ لوله | خدمات فوری، تضمینی و حرفهای
مسکن اقتصادی، گامی در جهت رفع نیاز جامعه
طراحی مدل جدید برای خانه دار شدن مستاجران
ثبت بیش از 80 هزار آگهی اجاره مسکن در شهر تهران
11 علت آف نکردن کولر گازی و نحوه رفع آن
کلاهبرداری 600 میلیاردی با ترفند پیش فروش مسکن
نقش راهبردی بتن خودتراکم در توسعه ساخت و ساز
قبل از خرید آسانسور، این ۷ پارامتر فنی را دقیق بررسی کنید!
بررسی تخصصی قیمت شیر پروانه ای Keystone و معیارهای انتخاب در پروژههای صنعتی
قرعه کشی واگذاری اراضی شهر جدید بینالود انجام شد
پربازدیدترین اخبار
تسهیلات 650 میلیونی مسکن ملی پاسخگوی این طرح نیست
مشخصات میلگرد اصفهان+ راهنمای خرید
آشنایی با پر کاربردترین و بهترین عایق الاستومری برای عایقبندی سازه ها در ایران
گام بلند شرکت آزمایشگاه فنی خاک برای صدور خدمات فنی و مهندسی
رشد 24 برابری درآمد ثمسکن در اردیبهشت 1404
برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در استان سمنان
لوله بازکنی شمال تهران با اسنپ لوله | خدمات فوری، تضمینی و حرفهای
11 علت آف نکردن کولر گازی و نحوه رفع آن
ثبت بیش از 80 هزار آگهی اجاره مسکن در شهر تهران
هشتم خرداد رسماً روز ملی مشاوران املاک شد
طراحی مدل جدید برای خانه دار شدن مستاجران
مسکن اقتصادی، گامی در جهت رفع نیاز جامعه
وام مسکن روستایی برای ساخت مسکن کافی نیست
ضرورت رعایت شفافیت در فرایند برگزاری مناقصات
رفع فوری 234 هکتار تعرض به اراضی دولتی