
اگر در آسانسور گیرافتادیم؛ چه کنیم؟

مدیرکل استاندارد فارس گفت: محبوس شدن در کابین آسانسور هیچ خطری ندارد، تنها فقط تاریکی هست که توسط چراغ قوه و یا نور گوشی موبایل قابل حل است.
به گزارش اخبار ساختمان، مرتضی رهنما گفت: در حال حاضر با توجه به اجرای برنامه خاموشی برق در مناطق مختلف شهری؛ احتمال محبوس شدن افراد در آسانسورهای مجموعههای مسکونی، تجاری، اداری و پلهای عابر پیاده افزایش یافته و برخی شهروندان گمان میکنند اگر آسانسوری بین طبقات گیر کند، آنان با خطر سقوط یا خفگی و ... مواجه خواهند شد.
او افزود: این تصور وجود دارد که فرد محبوس در آسانسور برای نجات جان خود، باید بکوشد هرچه سریعتر از آسانسور خارج شود؛ در صورتی که چنین تفکری کاملا اشتباه است.
رهنما با بیان اینکه ضروری است توصیههای ایمنی در تابلوی اعلانات ساختمان نصب شود، افزود: آگاهی شهروندان از نکات ایمنی و رعایت آنها در زمان اتفاق قطع برق در آسانسور بسیار مهم و حیاتی است.
مدیرکل استاندارد فارس به شهروندان توصیه کرد: اگر پس از خروج اعضای خانواده از آپارتمان برق قطع شد، حتما بررسی کنید که آنها از آسانسور خارج شدهاند یا نه و اگر در ساختمان تنها هستید، ترجیحا از آسانسور استفاده نکنید.
رهنما با بیان اینکه در زمان قطعی برق کابین سقوط نمیکند و کسی در آسانسور از نبود هوا خفه نمیشود، گفت: کابین آنقدر سوراخ و منفذ دارد که هوا به مقدار زیاد داخل کابین میشود، لذا افراد در صورت محبوس شدن در کابین آسانسور وحشت نکنند و آرام و بدون نگرانی کف کابین بنشینند.
او با تاکید بر اینکه افراد محبوس شده در آسانسور با موبایل به خانواده، همسایه، مدیریت ساختمان، مسئول فنی یا نگهبانی، اطلاع دهند و کمک بخواهند، افزود: اگر موبایل آنتن نداشت، دکمه زنگ خطر درون کابین را فشار داده و در صورت کار نکردن زنگ خطر، با یک شئ مانند کلید یا مثلا خودکار، آرام و با فاصله به درب کابین ضربه زده شود تا همسایهها و کسانی که از کنار آسانسور عبور میکنند متوجه حضور افراد در آسانسور شوند.
مدیرکل استاندار فارس گفت: هر شخص آموزش دیده در ساختمان (مانند مدیرساختمان و یا سرایدار)، موظف به انجام عملیات نجات اضطراری از درون موتوخانه است و در صورت عدم توانایی انجام این کار توسط نامبردگان، باید با شرکت آسانسوری تماس گرفت و در صورت عدم دسترسی به شرکت آسانسوری و حضور افراد دارای بیماریهای قلبی یا تنفسی درون کابین و بالا بودن ریسک انتظار برای رسیدن نیروی شرکت آسانسوری، با آتش نشانی تماس گرفته شود.
رهنما تاکید کرد: انجام عملیات نجات اضطراری تنها باید توسط افراد مسئول آموزش دیده انجام شود.انجام این امور توسط افراد عادی وآموزش ندیده با تقلید از کلیپهای منتشر شده در فضای مجازی، بسیار خطرناک بوده و باعث احتمال بروز آسیبهای شدید جسمی به افراد خواهد شد.
او با بیان اینکه در صورت اطلاع از برنامه خاموشی منطقه محل زندگی ، ترجیحا از پنج دقیقه مانده به ساعت قطع برق، دیگر از آسانسور استفاده نشود، گفت: افراد درون کابین به هیچ عنوان نباید برای خارج شدن، به درهای کابین ضربه زده یا فشار وارد کنند.
مدیرکل استاندارد فارس تاکید کرد: نام ساختمان و آدرس دقیق محل و شماره آسانسور که اغلب روی پنل و بالای دکمههای احضار یا داخل درب پنل نوشته شده است، حتما باید داخل کابین آسانسور نصب باشد.
ایسنا
او افزود: این تصور وجود دارد که فرد محبوس در آسانسور برای نجات جان خود، باید بکوشد هرچه سریعتر از آسانسور خارج شود؛ در صورتی که چنین تفکری کاملا اشتباه است.
رهنما با بیان اینکه ضروری است توصیههای ایمنی در تابلوی اعلانات ساختمان نصب شود، افزود: آگاهی شهروندان از نکات ایمنی و رعایت آنها در زمان اتفاق قطع برق در آسانسور بسیار مهم و حیاتی است.
مدیرکل استاندارد فارس به شهروندان توصیه کرد: اگر پس از خروج اعضای خانواده از آپارتمان برق قطع شد، حتما بررسی کنید که آنها از آسانسور خارج شدهاند یا نه و اگر در ساختمان تنها هستید، ترجیحا از آسانسور استفاده نکنید.
رهنما با بیان اینکه در زمان قطعی برق کابین سقوط نمیکند و کسی در آسانسور از نبود هوا خفه نمیشود، گفت: کابین آنقدر سوراخ و منفذ دارد که هوا به مقدار زیاد داخل کابین میشود، لذا افراد در صورت محبوس شدن در کابین آسانسور وحشت نکنند و آرام و بدون نگرانی کف کابین بنشینند.
او با تاکید بر اینکه افراد محبوس شده در آسانسور با موبایل به خانواده، همسایه، مدیریت ساختمان، مسئول فنی یا نگهبانی، اطلاع دهند و کمک بخواهند، افزود: اگر موبایل آنتن نداشت، دکمه زنگ خطر درون کابین را فشار داده و در صورت کار نکردن زنگ خطر، با یک شئ مانند کلید یا مثلا خودکار، آرام و با فاصله به درب کابین ضربه زده شود تا همسایهها و کسانی که از کنار آسانسور عبور میکنند متوجه حضور افراد در آسانسور شوند.
مدیرکل استاندار فارس گفت: هر شخص آموزش دیده در ساختمان (مانند مدیرساختمان و یا سرایدار)، موظف به انجام عملیات نجات اضطراری از درون موتوخانه است و در صورت عدم توانایی انجام این کار توسط نامبردگان، باید با شرکت آسانسوری تماس گرفت و در صورت عدم دسترسی به شرکت آسانسوری و حضور افراد دارای بیماریهای قلبی یا تنفسی درون کابین و بالا بودن ریسک انتظار برای رسیدن نیروی شرکت آسانسوری، با آتش نشانی تماس گرفته شود.
رهنما تاکید کرد: انجام عملیات نجات اضطراری تنها باید توسط افراد مسئول آموزش دیده انجام شود.انجام این امور توسط افراد عادی وآموزش ندیده با تقلید از کلیپهای منتشر شده در فضای مجازی، بسیار خطرناک بوده و باعث احتمال بروز آسیبهای شدید جسمی به افراد خواهد شد.
او با بیان اینکه در صورت اطلاع از برنامه خاموشی منطقه محل زندگی ، ترجیحا از پنج دقیقه مانده به ساعت قطع برق، دیگر از آسانسور استفاده نشود، گفت: افراد درون کابین به هیچ عنوان نباید برای خارج شدن، به درهای کابین ضربه زده یا فشار وارد کنند.
مدیرکل استاندارد فارس تاکید کرد: نام ساختمان و آدرس دقیق محل و شماره آسانسور که اغلب روی پنل و بالای دکمههای احضار یا داخل درب پنل نوشته شده است، حتما باید داخل کابین آسانسور نصب باشد.
ایسنا
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
تازهترین اخبار ساختمان
لزوم اجرای ساخت مسکن اقتصادی در کشور
تصویب نهایی ویرایش پنجم مبحث 19 مقررات ملی ساختمان
وام های ودیعه مسکن تاثیری بر بازار ندارند
آغاز عملیات اجرایی پروژه 1026 واحدی در محله اسلام آباد
مسکن کوچک متراژ، ابزاری موثر برای حل مشکل مسکن جوانان است
نظام ارائه خدمات هوشمند سازمان ملی مسکن متحول شده است
تسریع در تحویل میلگردهای پروژه های مسکن ملی در مناطق سردسیر
تاثیر تگرگ بر بدنه و شیشه خودرو؛ نقش سایبانها در کاهش هزینههای تعمیر
چگونه مهندسان ناظر میتوانند ایمنی پروژههای ساختمانی را تضمین کنند؟
رفع تصرف 1600 مترمربع اراضی ملی شهرستان مشهد
تعیین سقف وام ودیعه توسط هیئت عالی بانک مرکزی
شیشه سکوریت چه نقشی در ایمنی و دوام حمامهای شیشهای در ویلاهای مدرن ایفا میکند؟
تحقق شفافیت با اجرای کامل سامانه جامع یکپارچه
خدمات تخصصی سرویس و نگهداری آسانسور در تهران | شرکت الفارس
طرح مسکن تدریجی؛ طرحی برای خانوارهای کم درآمد
پربازدیدترین اخبار
چگونه مهندسان ناظر میتوانند ایمنی پروژههای ساختمانی را تضمین کنند؟
تاثیر تگرگ بر بدنه و شیشه خودرو؛ نقش سایبانها در کاهش هزینههای تعمیر
سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن افرایش یافت
تسریع در تحویل میلگردهای پروژه های مسکن ملی در مناطق سردسیر
نظام ارائه خدمات هوشمند سازمان ملی مسکن متحول شده است
آغاز عملیات اجرایی پروژه 1026 واحدی در محله اسلام آباد
وام های ودیعه مسکن تاثیری بر بازار ندارند
تصویب نهایی ویرایش پنجم مبحث 19 مقررات ملی ساختمان
مسکن کوچک متراژ، ابزاری موثر برای حل مشکل مسکن جوانان است
لزوم اجرای ساخت مسکن اقتصادی در کشور
پرداخت کمک بلاعوض 200 میلیون تومانی برای تکمیل مسکن محرمان
شهرداری ها باید متولی مسکن استیجاری شوند
300 هزار مسکن برای کارگران ساخته خواهد شد
جزئیات مالیات خانه های لوکس در 1404 مشخص شد
خبر خوش برای آتش نشانان تهرانی