
رئیس هیات مدیره سندیکای آسانسور و پله برقی استان تهران:
۸۰ درصد قطعات آسانسور تولید داخل است

رئیس هیات مدیره سندیکای آسانسور و پله برقی استان تهران گفت: با آغاز تحریمها مشکلات نقل و انتقال بانکی باعث ایجاد اخلال در کار ما شد، هر چند که عمده قطعات از چین تامین میشود اما چون شرکتهای چینی فعال در این حوزه با بانک کونلون چین کار نمیکردند مجبور شدیم دنبال یک شرکت واسطه بگردیم که همین امر باعث شد هزینهها بالاتر رود، اما باز هم با این مشکلات کنار آمدیم اما تحریم داخلی و قوانین یک شبه نفس این صنعت را گرفته است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدرضا ظهرهوندی رئیس هیات مدیره سندیکای آسانسور و پله برقی استان تهران در خصوص وضعیت تولید و واردات در این صنعت گفت: تحریمها باعث بروز برخی مشکلات در این حوزه شده است اما ما تلاش کردیم که از این وضعیت به نفع خودمان بهره ببریم و تا جایی که توان داشته باشیم به سمت داخلیسازی پیش برویم هر چند تحریمهای داخلی و بهانهگیریهای نهادهای مختلف باعث کندی کار و حتی دلسرد شدن ما شده است.
رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: سرعت 80 درصد آسانسورهایی که در کشور استفاده میشود، یک متر بر ثانیه است و برای ساختمانهای تا 10 طبقه با ظرفیت 6 نفر استفاده میشود.
وی با بیان اینکه 80 درصد قطعات آسانسورها در داخل کشور تولید میشود، گفت: البته برای تکمیل برخی قطعات مانند موتور یا گیربکس نیاز به واردات داریم، اما در نهایت قسمت عمدهای از آنها در داخل تولید میشود. آسانسورهای با تکنولوژی بالا که سرعت آنها بیش از 2 متر بر ثانیه است را به صورت پکیج کامل یا قطعات منفصله وارد میکنیم که این امر به ما کمک میکند که از تکنولوژی روز دنیا عقب نمانیم و حتی با مهندسی معکوس به دنبال تولید قطعات آنها در داخل برویم.
وی با اشاره به آمار ارائه شده از سوی سازمان استاندارد گفت: در سال 97 تعداد 28 هزار دستگاه آسانسور جدید با تایید سازمان استاندارد در ساختمانها نصب شد و 75 دستگاه آسانسور با سرعت بیش از 2 متر بر ثانیه که عمدتا به صورت پکیج کامل برای ساختمانهای تا 25 طبقه استفاده میشود، وارد کشور شده و قیمت آنها نیز از 80 هزار تا 100 هزار دلار است.
ظهرهوندی در خصوص پله برقی گفت: مصرف ما در این حوزه بسیار کمتر از آسانسور است به طوریکه سال گذشته تنها 200 دستگاه پله برقی به مشتریان تحویل داده شده که آنها نیز بیشتر به صورت کامل وارد کشور شده و سپس نصب میشوند.
وی با اشاره به اثرگذاری تحریمها گفت: با توجه به رکود ساخت و ساز، طبیعی است که این حوزه هم دچار رکود شود هر چند با این وضعیت نصب 28 هزار دستگاه در سال گذشته رقم خوبی است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون ما چهارمین کشور جهان پس از آمریکا، چین و هند در حوزه نصب و راهاندازی آسانسور هستیم هر چند این عدد در سال 94 به 70 هزار دستگاه رسید و رتبه سوم جهان را از آن خود کردیم. با توجه به این اتفاقات بوده مصمم شدیم که برای ارزش افزوده بیشتر به سمت داخلی سازی برویم و اکنون 80 درصد قطعات مورد نیاز را در داخل تولید کنیم.
وی افزود: با آغاز تحریمها مشکلات نقل و انتقال بانکی باعث ایجاد اخلال در کار ما شد، هر چند که عمده قطعات از چین تامین میشود اما چون شرکتهای چینی فعال در این حوزه با بانک کونلون چین کار نمیکردند مجبور شدیم دنبال یک شرکت واسطه بگردیم که همین امر باعث شد هزینهها بالاتر رود، اما باز هم با این مشکلات کنار آمدیم اما تحریم داخلی و قوانین یک شبه نفس این صنعت را گرفته است.
رئیس هیات مدیره سندیکای آسانسور و پله برقی استان تهران تصریح کرد: برای دور زدن تحریم و رفع اثرات سوء آن یک کارگروه تشکیل شد که خود، باعث طولانی شدن اخذ مجوزها و بوروکراسیهای اداری شده است، بطوریکه هر روز یک قانون جدید اعمال میشود. یک تولیدکننده آسانسور سالانه 3 یا 4 بار قطعه وارد میکند اما در هر نوبت باید پروسه جدید و مجوزهای تازه را اخذ کند.
وی با بیان اینکه از نظریات اعضای سندیکا استفاده نمیشود، افزود: وقتی یک شبه بر خلاف قانون، واردات 1400 قلم کالا ممنوع میشود، مشخص است که از هیچ تشکل و سندیکایی نظرخواهی نشده است. امروز که صادرات نقش اصلی را در اقتصاد مقاومتی دارد نباید بدون کار کارشناسی و فقط با یک نامه آن هم شبانه، صادرات یک کالا را ممنوع کرد.
وی در خصوص صادرات آسانسور نیز گفت: این صنعت ظرفیت خوبی برای حضور در بازارهای صادراتی دارد کما اینکه سال گذشته موفق شدیم معادل 50 میلیون دلار آسانسور پکیج شده به عراق، افغانستان و گرجستان صادرات داشته باشیم. اما هر صادرات موفقی در ازای داشتن روابط سیاسی مطلوب است یعنی اگر ما میخواهیم در این کشورها حضور داشته باشیم باید دولت حمایت کامل داشته باشد.
ظهرهوندی در خصوص ضعیت امنیت آسانسور نیز گفت: خوشبختانه پس از حادثه دانشگاه شریف توجهها به سمت ایمنی جلب شد و تمام سازمانها با همکاری استاندارد و سندیکای آسانسور اقدام به بازدید و کنترل سالیانه آسانسورهای خود کردند، اکنون در وضعیت بسیار مناسبی قرار داریم و شاهد به حداقل رسیدن حوادث هستیم.
ایلنا
رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: سرعت 80 درصد آسانسورهایی که در کشور استفاده میشود، یک متر بر ثانیه است و برای ساختمانهای تا 10 طبقه با ظرفیت 6 نفر استفاده میشود.
وی با بیان اینکه 80 درصد قطعات آسانسورها در داخل کشور تولید میشود، گفت: البته برای تکمیل برخی قطعات مانند موتور یا گیربکس نیاز به واردات داریم، اما در نهایت قسمت عمدهای از آنها در داخل تولید میشود. آسانسورهای با تکنولوژی بالا که سرعت آنها بیش از 2 متر بر ثانیه است را به صورت پکیج کامل یا قطعات منفصله وارد میکنیم که این امر به ما کمک میکند که از تکنولوژی روز دنیا عقب نمانیم و حتی با مهندسی معکوس به دنبال تولید قطعات آنها در داخل برویم.
وی با اشاره به آمار ارائه شده از سوی سازمان استاندارد گفت: در سال 97 تعداد 28 هزار دستگاه آسانسور جدید با تایید سازمان استاندارد در ساختمانها نصب شد و 75 دستگاه آسانسور با سرعت بیش از 2 متر بر ثانیه که عمدتا به صورت پکیج کامل برای ساختمانهای تا 25 طبقه استفاده میشود، وارد کشور شده و قیمت آنها نیز از 80 هزار تا 100 هزار دلار است.
ظهرهوندی در خصوص پله برقی گفت: مصرف ما در این حوزه بسیار کمتر از آسانسور است به طوریکه سال گذشته تنها 200 دستگاه پله برقی به مشتریان تحویل داده شده که آنها نیز بیشتر به صورت کامل وارد کشور شده و سپس نصب میشوند.
وی با اشاره به اثرگذاری تحریمها گفت: با توجه به رکود ساخت و ساز، طبیعی است که این حوزه هم دچار رکود شود هر چند با این وضعیت نصب 28 هزار دستگاه در سال گذشته رقم خوبی است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون ما چهارمین کشور جهان پس از آمریکا، چین و هند در حوزه نصب و راهاندازی آسانسور هستیم هر چند این عدد در سال 94 به 70 هزار دستگاه رسید و رتبه سوم جهان را از آن خود کردیم. با توجه به این اتفاقات بوده مصمم شدیم که برای ارزش افزوده بیشتر به سمت داخلی سازی برویم و اکنون 80 درصد قطعات مورد نیاز را در داخل تولید کنیم.
وی افزود: با آغاز تحریمها مشکلات نقل و انتقال بانکی باعث ایجاد اخلال در کار ما شد، هر چند که عمده قطعات از چین تامین میشود اما چون شرکتهای چینی فعال در این حوزه با بانک کونلون چین کار نمیکردند مجبور شدیم دنبال یک شرکت واسطه بگردیم که همین امر باعث شد هزینهها بالاتر رود، اما باز هم با این مشکلات کنار آمدیم اما تحریم داخلی و قوانین یک شبه نفس این صنعت را گرفته است.
رئیس هیات مدیره سندیکای آسانسور و پله برقی استان تهران تصریح کرد: برای دور زدن تحریم و رفع اثرات سوء آن یک کارگروه تشکیل شد که خود، باعث طولانی شدن اخذ مجوزها و بوروکراسیهای اداری شده است، بطوریکه هر روز یک قانون جدید اعمال میشود. یک تولیدکننده آسانسور سالانه 3 یا 4 بار قطعه وارد میکند اما در هر نوبت باید پروسه جدید و مجوزهای تازه را اخذ کند.
وی با بیان اینکه از نظریات اعضای سندیکا استفاده نمیشود، افزود: وقتی یک شبه بر خلاف قانون، واردات 1400 قلم کالا ممنوع میشود، مشخص است که از هیچ تشکل و سندیکایی نظرخواهی نشده است. امروز که صادرات نقش اصلی را در اقتصاد مقاومتی دارد نباید بدون کار کارشناسی و فقط با یک نامه آن هم شبانه، صادرات یک کالا را ممنوع کرد.
وی در خصوص صادرات آسانسور نیز گفت: این صنعت ظرفیت خوبی برای حضور در بازارهای صادراتی دارد کما اینکه سال گذشته موفق شدیم معادل 50 میلیون دلار آسانسور پکیج شده به عراق، افغانستان و گرجستان صادرات داشته باشیم. اما هر صادرات موفقی در ازای داشتن روابط سیاسی مطلوب است یعنی اگر ما میخواهیم در این کشورها حضور داشته باشیم باید دولت حمایت کامل داشته باشد.
ظهرهوندی در خصوص ضعیت امنیت آسانسور نیز گفت: خوشبختانه پس از حادثه دانشگاه شریف توجهها به سمت ایمنی جلب شد و تمام سازمانها با همکاری استاندارد و سندیکای آسانسور اقدام به بازدید و کنترل سالیانه آسانسورهای خود کردند، اکنون در وضعیت بسیار مناسبی قرار داریم و شاهد به حداقل رسیدن حوادث هستیم.
ایلنا
تازهترین اخبار ساختمان
شوک قطع برق صنایع به ساخت و ساز مسکن رسید
سازمان نظام مهندسی ساختمان: به بیراهه نرفته ایم
ساخت 150 هزار مسکن کارگران آغاز خواهد شد
تحقق افزایش سرمایه 75 درصدی در 6 ماهه ثپردیس
اختصاص 215 قطعه زمین به طرح جوانی جمعیت
شناسایی 721 خانه خالی در استان اردبیل
شرایط فسخ قرارداد اجاره در سال جاری چیست؟
مقاوم سازی 54 درصد از واحدهای مسکن روستایی
ارائه خدمات به مهندسان مطلوب تر خواهد شد
تامین مسکن 19000 خانواده در شهر جدید بهارستان
علت عمل نکردن جک پارکینگ - دلایل بسته نشدن جک پارکینگ
لزوم ارتقای الگوهای ساخت و ساز در ساختمان های کم تراکم و بلند مرتبه
برگزاری آزمون های نظام مهندسی در خردادماه
نرخ ها در بازار اجاره مسکن رو به افزایش است
هدفگذاری جمعیتی تهران 9 میلیون نفر است
پربازدیدترین اخبار
شوک قطع برق صنایع به ساخت و ساز مسکن رسید
ساخت 150 هزار مسکن کارگران آغاز خواهد شد
سازمان نظام مهندسی ساختمان: به بیراهه نرفته ایم
اختصاص 215 قطعه زمین به طرح جوانی جمعیت
انتصاب جدید در سازمان ملی زمین و مسکن
تحقق افزایش سرمایه 75 درصدی در 6 ماهه ثپردیس
تامین مسکن 19000 خانواده در شهر جدید بهارستان
ارائه خدمات به مهندسان مطلوب تر خواهد شد
مقاوم سازی 54 درصد از واحدهای مسکن روستایی
شرایط فسخ قرارداد اجاره در سال جاری چیست؟
شناسایی 721 خانه خالی در استان اردبیل
خانه دار شدن در 27 سال؛ این عدد واقعی است؟
انتخاب ظرفیت کولر گازی
اقدامی جدید برای حل مشکل اقشار فاقد مسکن
هدفگذاری جمعیتی تهران 9 میلیون نفر است