تامین بیش از 24 هزار هکتار زمین برای نهضت مسکن

تامین بیش از 24 هزار هکتار زمین برای نهضت مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۲۱ | ۱۴۰۱/۱۱/۱۷

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۲۴ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده، افزود: بالغ بر ۱۲ هکتار نیز در ارتباط با اراضی مالکین بخش خصوصی و نیروهای مسلح شناسایی شده که باید مراحل مورد نظر را در استان ها برای انتقال سند و الحاق یا شهرک سازی طی کنند.

به گزارش اخبار ساختمان، ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن درباره وضعیت تامین زمین در نهضت ملی مسکن اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۴ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است و حدود ۱۲ هزار هکتار در توافق با مالکین بخش خصوصی و نیروهای مسلح مورد توافق قرار گرفته که باید مراحل مورد نظر را در استان ها برای الحاق یا شهرک سازی طی کند.

وی نحوه تامین زمین در توافق با نیروهای مسلح را تشریح کرد و گفت: در این روش زمین تحت اختیار نیروهای مسلح برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اختیار این سازمان قرار می گیرد و سازمان هم امور مربوط به الحاق و تعیین کاربری را انجام می دهد.

مالکی افزود: آنچه پس از کسر خدمات و کاربری های آموزشی و درمانی از خالص مسکونی باقی می ماند، پنجاه درصد در اختیار صاحب زمین یعنی نیروهای مسلح قرار می گیرد تا با تامین مالی از سوی خود به تامین مسکن برای کارکنان نیروهای مسلح اقدام کنند.

وی ادامه داد: پنجاه درصد نیز در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار می گیرد تا برای سایر متقاضیان استفاده شود.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که تمام سازندگان اعم از شرکت های زیر نظر بانک ها که کار ساخت و ساز انجام می دهند، تمام شرکت های بزرگ یا پیشران صنعتی مانند شرکت های فولادی، پتروشیمی ها و یا شرکت های تولیدی و صنعتی در طرح بزرگ نهضت ملی مسکن مشارکت کنند.

مالکی خاطرنشان کرد: همچنین آمادگی توافق با همه صندوق ها مثل صندوق بازنشستگی و صندوق تامین اجتماعی که قصد تامین مسکن برای جامعه کارگری یا کارمندی خود داشته باشند وجود دارد و توافقاتی هم انجام شده تا از اراضی در اختیار خود برای تامین مسکن خودشان استفاده کنند.

وی افزود: همچنین می توانیم با شرکت هایی که زمین مناسب در اختیار دارند، برای تامین زمین همکاری کنیم تا در حوزه تامین مالی به کارکنان خود کمک کنند و مشکل مسکن کارکنان این شرکت ها نیز مرتفع شود.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


برچسب ها:

طرح نهضت ملی مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman