مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

تشکیل 5500 پرونده مالیاتی برای خانه های خالی

تشکیل 5500 پرونده مالیاتی برای خانه های خالی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۱۱ | ۱۴۰۳/۰۸/۰۲

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تشکیل پنج هزار و ۵۰۰ پرونده مالیاتی خانه های خالی ارسالی از طرف وزارت راه و شهرسازی و الزام مالکان جهت عرضه ملک به بازار مسکن خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در راستای شناسایی واحدهای مسکونی خالی از سکنه و الزام مالکان جهت عرضه ملک خود به بازار مسکن و همچنین تکمیل سامانه املاک و اسکان مطابق با مواد قانونی ۵۴ و ۱۶۹ مکرر مالیات های مستقیم، سلسله جلسات فی مابین سازمان امور مالیاتی مناطق شرق و جنوب استان تهران و شهر تهران با حضور نمایندگانی از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، اداره کل امور مالیاتی استان و مودیان مالیاتی در هفت ماهه سال جاری تشکیل شد تا موارد مربوط به دادرسی های مالیاتی مساکن خالی بررسی شود.

وی افزود: تاکنون مجموعاً برای ۵۵۰۰ مورد اطلاعات ارسالی از طرف وزارت راه و شهرسازی پرونده مالیاتی تشکیل شده و برای ۳۰۰۰ مودی برگه دعوت و تعیین وقت جهت حضور در جلسه هیئت حل اختلاف صادر شده است.

جنتی همچنین از صدور ۱۸۰۰ رای بدوی و ۸۰ مورد پرونده مالیاتی رفع تعرض، ۱۰۷ مورد قرار کارشناسی و رسیدگی ۵۲ مورد رای تعدیل خبر داد.

وی تصریح کرد: به لحاظ افزایش مراجعات مردمی جهت اخذ وام ودیعه مسکن و انجام استعلامات مربوطه از این اداره کل، شهروندان و متقاضیان ابتدا می بایست در سامانه املاک و اسکان اقدام به خود اظهاری ملک تحت اقامت خود کرده و سپس در صورت نیاز به این اداره کل مراجعه کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در پایان ضمن تشکر از اداره کل امور مالیاتی شرق و جنوب استان گفت: این فرایند برای سایر مناطق مالیاتی شهر تهران با محوریت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ادامه خواهد یافت.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman