نمره 11 پایتخت نشینان به شهرداری
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ضمن تشریح آخرین نتایج پایش و نظرسنجی عملکرد شهرداری از نگاه مردم گفت: میزان رضایت مندی مردم از شهرداری نسبت به گذشته با یک شیب کم در حال افزایش است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد رضا جوادی یگانه در نشست خبری که به منظور اعلام نتایج آخرین نظرسنجی که از شهروندان تهرانی انجام شد، گفت: در 15 مهر تا 15 آبان سال جاری نظرسنجی توسط جهاد دانشگاهی انجام شده که حجم نمونه 8000 نفر بود.
وی با بیان این که پایش نظرسنجی نشان داد که نگاه مردم در سطح کلان به شهرداری تهران مثبت تر شده است، اظهار کرد: نمره شهروندان به عملکرد شهرداری 11.60 بوده است.
وی با بیان این که از خرداد 97 تاکنون تقریبا این عدد ثابت مانده گفت: در خرداد 97 نمره شهروندان به عملکرد شهرداری 11.42، در مهر ماه 11.46 ودر آبان ماه 11.60 درصد بوده است که نشان می دهد میزان رضایت مندی مردم از شهرداری افزایش یافته است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان این که بررسیها نشان داد کمترین میزان رضایت مردم از منطقه 15 با 10.16 درصد و بیشترین درصد رضایت متعلق به منطقه 6 با 13.57 درصد است همچنین گفت: در بخش دیگری از این نظرسنجی سوالات باز از شهروندان پرسیده شده و از آنها خواستیم که مهترین کار شهرداری را عنوان کند که 33 درصد عنوان کردند شهرداری هیچ کاری نکرده، 8 درصد رسیدگی به فضای سبز، 5 درصد توسعه مترو، 2 درصد نظافت، 2 درصد اجرای طرح دوچرخه سواری و 1.5 درصد نیز توسعه حمل ونقل عمومی را به عنوان مهمترین کارهای شهرداری عنوان کردند.
وی با بیان اینکه این آمارها در حالیست که در آبان ماه سال گذشته 45 درصد از مردم معتقد بودند که شهرداری هیچ کاری نکرده اما حالا این عدد به 33 درصد رسیده است، اظهار کرد: مردم در مورد نحوه پاسخگویی شهرداری از طریق دو شماره 137 و 1888 نیز اعلام کردند که 40 درصد مردم با یکی از دو شماره 137 و 1888 تماس گرفتهاند و این در حالیست که آمار تماس با 137، 2.5 میلیون و با شماره 1888، 500 هزار تماس است که این نشان می دهد مردم شماره 137 را بیشتر میشناسند که از این میان 30 درصد مردم از فعالیت این شمارهها رضایت داشته و 44 درصد نیز رضایت کمی داشتند.
جوادی یگانه در تشریح آیتم میانگین نمره مردم به شهر تهران از لحاظ راحتی زندگی با تاکید بر اینکه مردم در سطح کلی در این آیتم به شهرداری نمره 12.46 دادهاند، گفت: البته بررسیها نشان داد مردم در مجموع کلان از مدیریت شهری رضایت زیادی ندارند اما وقتی آمارها به سطح محلات میرسد، میزان رضایتمندی مردم نیز افزایش مییابد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان این که مردم از میزان دسترس پذیری شهر شدیدا ناراضی هستند اظهار کرد: 58 درصد مردم وضعیت پیاده روها را برای تردد نامناسب میبینند و 63 درصد مردم نیز از نحوه رفت و آمد مادران با کالسکه در شهر ناراضی هستند و 56 درصد مردم نیز وضعیت مناسب سازی اماکن عمومی برای معلولان را نامناسب ارزیابی میکند و در سطح کل میتوانیم بگویم که 60 درصد مردم از وضعیت مناسب سازی معابر و اماکن عمومی ناراضی هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظرسنجیهای انجام شده در حوزه خدمات شهری با تاکید بر این که 58 درصد مردم از جمع آوری به موقع زبالهها رضایت دارند گفت: 47درصد از روشنایی کوچه و معابر رضایت دارند و 54 درصد نیز از نگهداری فضای سبز راضی هستند و این در حالی است که شاهد رضایت 46 درصدی مردم از زمین بازی، فضاهای بازی پارک و غیره هستیم.
وی با بیان اینکه 65 درصد از مردم از فعالیت میادین میوه و تره بار راضی هستند گفت: آن زمانی که من در مرکز مطالعات شهرداری تهران بودم مراکز میوه و تره بار بیشترین درصد رضایت مندی مردم را داشتند.
به گفته جوادی یگانه 40 درصد از مردم وضعیت نگهداشت معابر و آسفالت را بد و 30 درصد وضعیت را خوب عنوان کردند و این در حالی است که 46 درصد مردم از وضعیت کف پوش پیاده روها ناراضی هستند و 54 درصد مردم نیز معتقدند که کارگاههای ساختمانی به حریم پیاده رو تجاوز کرده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران افزود: 48 درصد مردم میزان راحتی و امنیت پیاده روها به علت تردد موتور سیکلتها بد توصیف کردند. نکته قابل توجه این ست که ما در گذشته در مورد وضعیت مترو و تاکسی نظرسنجیهای متفاوتی را انجام دادیم و این دفعه برای اولین بار نظرسنجی در خصوص وضعیت اتوبوسها و میزان رضایت مندی مردم انجام دادیم که بررسیها نشان دهد 72 درصد مردم از وضعیت دسترسی به ایستگاههای اتوبوس راضی هستند و 64 درصد معتقدند اتوبوس ها به موقع میرسند.
وی در مورد میزان رضایت مندی مردم از سرویسهای بهداشتی نیز افزود: در حوزه سرویسهای بهداشتی شهری تنها 20 درصد معتقدند که این دستشوییها نزدیک است و 20 درصد مردم اعلام کردند که اصلا این سرویسها در دسترس نیست. و 50 درصد مردم نیز از وضعیت بهداشتی آنها ناراضی بودند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که سه مطالبه اصلی مردم از مدیریت شهری در نظرسنجی اخیر چه بوده گفت: سوال مطالبات مردمی به صورت باز مطرح شده ودر حال تحلیل هستیم. و این در حالی است که در مورد فساد در شهرداری نیز سوالاتی از مردم پرسیده شده که در حال تدوین دادهها هستیم.
وی در مورد نظر مردم در خصوص برخورد با دست فروشان نیز اظهار کرد: تقریبا بیشتر مردم از فعالیت دست فروشان ناراضی هستند و جالب است بدانید که هم زمان از برخورد با دست فروشان نیز ناراضی هستند.
به گفته جوادی یگانه مدیریت شهری در نظر دارد هر شش ماه یکبار نظرسنجی در حوزه میزان رضایت مندی مردم از مدیریت شهری انجام دهد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در بخش دیگری از نشست خبری خود افزود: در نظرسنجی سوالی مطرح شد که آیا وضعیت رسیدگی به مناطق جنوبی تهران (خیابان آزادی به سمت پایین) بهتر و بیشتر شد؟ که 42 درصد مخالف بودند و تنها 31 درصد موافق این مسئله بودند و این در حالی است که در سال گذشته یعنی در نظرسنجی سال 97 رسیدگی به مناطق جنوب تهران 30 درصد مخالف داشته است و نکته قابل توجه این است که مردم شمال تهران کمتر به این تفاوتها اعتقاد دارند و عمدتا مردم جنوب تهران از این تفاوتها و عدم رسیدگی ناراضی هستند.
ایسنا
وی با بیان این که پایش نظرسنجی نشان داد که نگاه مردم در سطح کلان به شهرداری تهران مثبت تر شده است، اظهار کرد: نمره شهروندان به عملکرد شهرداری 11.60 بوده است.
وی با بیان این که از خرداد 97 تاکنون تقریبا این عدد ثابت مانده گفت: در خرداد 97 نمره شهروندان به عملکرد شهرداری 11.42، در مهر ماه 11.46 ودر آبان ماه 11.60 درصد بوده است که نشان می دهد میزان رضایت مندی مردم از شهرداری افزایش یافته است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان این که بررسیها نشان داد کمترین میزان رضایت مردم از منطقه 15 با 10.16 درصد و بیشترین درصد رضایت متعلق به منطقه 6 با 13.57 درصد است همچنین گفت: در بخش دیگری از این نظرسنجی سوالات باز از شهروندان پرسیده شده و از آنها خواستیم که مهترین کار شهرداری را عنوان کند که 33 درصد عنوان کردند شهرداری هیچ کاری نکرده، 8 درصد رسیدگی به فضای سبز، 5 درصد توسعه مترو، 2 درصد نظافت، 2 درصد اجرای طرح دوچرخه سواری و 1.5 درصد نیز توسعه حمل ونقل عمومی را به عنوان مهمترین کارهای شهرداری عنوان کردند.
وی با بیان اینکه این آمارها در حالیست که در آبان ماه سال گذشته 45 درصد از مردم معتقد بودند که شهرداری هیچ کاری نکرده اما حالا این عدد به 33 درصد رسیده است، اظهار کرد: مردم در مورد نحوه پاسخگویی شهرداری از طریق دو شماره 137 و 1888 نیز اعلام کردند که 40 درصد مردم با یکی از دو شماره 137 و 1888 تماس گرفتهاند و این در حالیست که آمار تماس با 137، 2.5 میلیون و با شماره 1888، 500 هزار تماس است که این نشان می دهد مردم شماره 137 را بیشتر میشناسند که از این میان 30 درصد مردم از فعالیت این شمارهها رضایت داشته و 44 درصد نیز رضایت کمی داشتند.
جوادی یگانه در تشریح آیتم میانگین نمره مردم به شهر تهران از لحاظ راحتی زندگی با تاکید بر اینکه مردم در سطح کلی در این آیتم به شهرداری نمره 12.46 دادهاند، گفت: البته بررسیها نشان داد مردم در مجموع کلان از مدیریت شهری رضایت زیادی ندارند اما وقتی آمارها به سطح محلات میرسد، میزان رضایتمندی مردم نیز افزایش مییابد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان این که مردم از میزان دسترس پذیری شهر شدیدا ناراضی هستند اظهار کرد: 58 درصد مردم وضعیت پیاده روها را برای تردد نامناسب میبینند و 63 درصد مردم نیز از نحوه رفت و آمد مادران با کالسکه در شهر ناراضی هستند و 56 درصد مردم نیز وضعیت مناسب سازی اماکن عمومی برای معلولان را نامناسب ارزیابی میکند و در سطح کل میتوانیم بگویم که 60 درصد مردم از وضعیت مناسب سازی معابر و اماکن عمومی ناراضی هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظرسنجیهای انجام شده در حوزه خدمات شهری با تاکید بر این که 58 درصد مردم از جمع آوری به موقع زبالهها رضایت دارند گفت: 47درصد از روشنایی کوچه و معابر رضایت دارند و 54 درصد نیز از نگهداری فضای سبز راضی هستند و این در حالی است که شاهد رضایت 46 درصدی مردم از زمین بازی، فضاهای بازی پارک و غیره هستیم.
وی با بیان اینکه 65 درصد از مردم از فعالیت میادین میوه و تره بار راضی هستند گفت: آن زمانی که من در مرکز مطالعات شهرداری تهران بودم مراکز میوه و تره بار بیشترین درصد رضایت مندی مردم را داشتند.
به گفته جوادی یگانه 40 درصد از مردم وضعیت نگهداشت معابر و آسفالت را بد و 30 درصد وضعیت را خوب عنوان کردند و این در حالی است که 46 درصد مردم از وضعیت کف پوش پیاده روها ناراضی هستند و 54 درصد مردم نیز معتقدند که کارگاههای ساختمانی به حریم پیاده رو تجاوز کرده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران افزود: 48 درصد مردم میزان راحتی و امنیت پیاده روها به علت تردد موتور سیکلتها بد توصیف کردند. نکته قابل توجه این ست که ما در گذشته در مورد وضعیت مترو و تاکسی نظرسنجیهای متفاوتی را انجام دادیم و این دفعه برای اولین بار نظرسنجی در خصوص وضعیت اتوبوسها و میزان رضایت مندی مردم انجام دادیم که بررسیها نشان دهد 72 درصد مردم از وضعیت دسترسی به ایستگاههای اتوبوس راضی هستند و 64 درصد معتقدند اتوبوس ها به موقع میرسند.
وی در مورد میزان رضایت مندی مردم از سرویسهای بهداشتی نیز افزود: در حوزه سرویسهای بهداشتی شهری تنها 20 درصد معتقدند که این دستشوییها نزدیک است و 20 درصد مردم اعلام کردند که اصلا این سرویسها در دسترس نیست. و 50 درصد مردم نیز از وضعیت بهداشتی آنها ناراضی بودند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که سه مطالبه اصلی مردم از مدیریت شهری در نظرسنجی اخیر چه بوده گفت: سوال مطالبات مردمی به صورت باز مطرح شده ودر حال تحلیل هستیم. و این در حالی است که در مورد فساد در شهرداری نیز سوالاتی از مردم پرسیده شده که در حال تدوین دادهها هستیم.
وی در مورد نظر مردم در خصوص برخورد با دست فروشان نیز اظهار کرد: تقریبا بیشتر مردم از فعالیت دست فروشان ناراضی هستند و جالب است بدانید که هم زمان از برخورد با دست فروشان نیز ناراضی هستند.
به گفته جوادی یگانه مدیریت شهری در نظر دارد هر شش ماه یکبار نظرسنجی در حوزه میزان رضایت مندی مردم از مدیریت شهری انجام دهد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در بخش دیگری از نشست خبری خود افزود: در نظرسنجی سوالی مطرح شد که آیا وضعیت رسیدگی به مناطق جنوبی تهران (خیابان آزادی به سمت پایین) بهتر و بیشتر شد؟ که 42 درصد مخالف بودند و تنها 31 درصد موافق این مسئله بودند و این در حالی است که در سال گذشته یعنی در نظرسنجی سال 97 رسیدگی به مناطق جنوب تهران 30 درصد مخالف داشته است و نکته قابل توجه این است که مردم شمال تهران کمتر به این تفاوتها اعتقاد دارند و عمدتا مردم جنوب تهران از این تفاوتها و عدم رسیدگی ناراضی هستند.
ایسنا
تازهترین اخبار ساختمان
علل افزایش نقش مسکن در سبد هزینه خانوار چیست؟
جزئیات فروش املاک مازاد بانک مسکن در دی ماه
زمان صدور پروانه ساختمان باید کاهش پیدا کند
بلاتکلیفی پروژه سهند کاشانه آراز در پردیس
رشد قیمت مسکن در جنوب تهران بیشتر است
علت فاجعه ریزش ساختمان در اهواز چه بود؟
اهمیت خدمات روبنایی و زیربنایی در طرح مسکن ملی
خانه دار شدن در ایران یک رویاست
جدیدترین مدلهای کابینت 2025: راهنمای جامع انتخاب کابینت برای خانه شما
مشکلات مسکن در کوتاه مدت حل شدنی نیست
تغییرات بازار اجاره مسکن به نفع اجاره نشینان
مباحث 23 گانه مقررات ملی ساختمان (ضوابط ساخت و ساز)
اکسید منیزیم؛ نسل جدید پانلها در ساختمانسازی
همه چیز درباره ژل میکروسیلیس، کاربرد، مزایا و انواع آن
فوم xps از کجا بخرم ؟
پربازدیدترین اخبار
علت فاجعه ریزش ساختمان در اهواز چه بود؟
رشد قیمت مسکن در جنوب تهران بیشتر است
بلاتکلیفی پروژه سهند کاشانه آراز در پردیس
زمان صدور پروانه ساختمان باید کاهش پیدا کند
زمین رایگاه دولتی به کدام خانواده ها تعلق می گیرد؟
جزئیات فروش املاک مازاد بانک مسکن در دی ماه
علل افزایش نقش مسکن در سبد هزینه خانوار چیست؟
تغییرات بازار اجاره مسکن به نفع اجاره نشینان
مشکلات مسکن در کوتاه مدت حل شدنی نیست
جدیدترین مدلهای کابینت 2025: راهنمای جامع انتخاب کابینت برای خانه شما
خانه دار شدن در ایران یک رویاست
بى برقى موجب كاهش 30 درصدى تولید شده است
اهمیت خدمات روبنایی و زیربنایی در طرح مسکن ملی
دوپینگ ناکام بودجه اداره شهر تهران با املاک شهر
علت جاماندگی ساخت مسکن دولتی از تقاضا چیست؟