
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:
میزان مصرف سیمان در کشور دو برابر میزان تولیدات است

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: میزان تولید سیمان در کشور ۵۰ تا ۵۵ هزار تن است در حالی که مصرف آن به ۱۰۰ هزار تن رسیده است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد شکرچی زاده در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته در مصلای تهران برگزار شد، با بیان اینکه متأسفانه وجود قیرهای تلقبی در بازار واقعیت دارد، گفت: به دلیل آنکه افزایشی در قیمت قیر رخ داد به دلیل کاهش کیفیت و کاهش هزینههای تمام شده استانداردهای این بخش تغییر کرد و ما شاهد افزایش قیرهای تقلبی در بازار شدیم.
او توضیح داد: دستورالعملها و آزمایشهایی که برای این بخش انجام شده در حال برطرف کردن این مشکل است و ما تا حدودی توانستهایم این معضل را کنترل کنیم به طوری که با شرکتهای دانشبنیان فرایندهایی را طراحی کردیم تا از تولید قیرهای غیر استاندارد جلوگیری کرد.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: یکی از دغدغههای ما در این بخش جلوگیری از افزایش قیرهای استاندارد در بازار است.
شکرچی زاده با اشاره به اینکه استفاد هاز بتن در روسازیها در گذشته به دلیل آنکه قیمت قیر بالا بود، کمتر وجود داشت، گفت: هماکنون به دلیل افزایش قیمت قیر فضا برای استفاده از بتن و سیمان افزایش یافته است و در سالهای گذشته هم در بسیاری از پروژههای آزادراهی و بزرگراهی از بتن استفاده شده است.
او با اشاره به اینکه مصرف سیمان ما در کشور 100 هزار تن است، گفت: میزان تولید سیمان در کشور بین ۵۰ تا ۵۵ هزار تن است و ما شاهد مصرف دو برابری تولیدات سیمان در کشور هستیم.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: از طریق پیگیریهای وزارت راه و شهرسازی در بخش فرودگاه مهرآباد، امام خمینی، آزادراهها به ویژه آزادراه شیراز استفاده از رویههای بتنی توسط پیمانکاران افزایش یافته است.
او توضیح داد: یکی از مهمترین مزیتهای استفاده از سیمان بالا بردن عمر پروژههای بتنی به ۴۰ تا ۵۰ سال است.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین درباره همکاری با آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: طی دو سال اخیر پروژه PMS (مدیریت روسازی راهها) با همکاری آزمایشگاه مکانیک خاک انجام شد و بر اساس آن، روسازی ۵۵هزار کیلومتر از شریانهای اصلی کشور مورد بررسی قرار گرفت.
او ادامه داد: نتیجه این فعالیت، تعیین روش نوسازی و بهسازی روکش راهها، تعیین اولویت برای راههای مورد نیاز به بهسازی و همچنین کاهش هزینههای بهسازی راهها خواهد بود.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره قیر تقلبی نیز گفت: بخشی از محموله تانکرهای حمل قیر توسط افراد سودجو تخلیه میشد و به جای آن، با مواد غیراستاندارد پر میشد که با نصب دستگاههای خاص بر روی این تانکرها، تا حدود زیادی از استفاده از قیر تقلبی در راهداری جلوگیری کردهایم.
باشگاه خبرنگاران
او توضیح داد: دستورالعملها و آزمایشهایی که برای این بخش انجام شده در حال برطرف کردن این مشکل است و ما تا حدودی توانستهایم این معضل را کنترل کنیم به طوری که با شرکتهای دانشبنیان فرایندهایی را طراحی کردیم تا از تولید قیرهای غیر استاندارد جلوگیری کرد.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: یکی از دغدغههای ما در این بخش جلوگیری از افزایش قیرهای استاندارد در بازار است.
شکرچی زاده با اشاره به اینکه استفاد هاز بتن در روسازیها در گذشته به دلیل آنکه قیمت قیر بالا بود، کمتر وجود داشت، گفت: هماکنون به دلیل افزایش قیمت قیر فضا برای استفاده از بتن و سیمان افزایش یافته است و در سالهای گذشته هم در بسیاری از پروژههای آزادراهی و بزرگراهی از بتن استفاده شده است.
او با اشاره به اینکه مصرف سیمان ما در کشور 100 هزار تن است، گفت: میزان تولید سیمان در کشور بین ۵۰ تا ۵۵ هزار تن است و ما شاهد مصرف دو برابری تولیدات سیمان در کشور هستیم.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: از طریق پیگیریهای وزارت راه و شهرسازی در بخش فرودگاه مهرآباد، امام خمینی، آزادراهها به ویژه آزادراه شیراز استفاده از رویههای بتنی توسط پیمانکاران افزایش یافته است.
او توضیح داد: یکی از مهمترین مزیتهای استفاده از سیمان بالا بردن عمر پروژههای بتنی به ۴۰ تا ۵۰ سال است.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین درباره همکاری با آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: طی دو سال اخیر پروژه PMS (مدیریت روسازی راهها) با همکاری آزمایشگاه مکانیک خاک انجام شد و بر اساس آن، روسازی ۵۵هزار کیلومتر از شریانهای اصلی کشور مورد بررسی قرار گرفت.
او ادامه داد: نتیجه این فعالیت، تعیین روش نوسازی و بهسازی روکش راهها، تعیین اولویت برای راههای مورد نیاز به بهسازی و همچنین کاهش هزینههای بهسازی راهها خواهد بود.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره قیر تقلبی نیز گفت: بخشی از محموله تانکرهای حمل قیر توسط افراد سودجو تخلیه میشد و به جای آن، با مواد غیراستاندارد پر میشد که با نصب دستگاههای خاص بر روی این تانکرها، تا حدود زیادی از استفاده از قیر تقلبی در راهداری جلوگیری کردهایم.
باشگاه خبرنگاران
تازهترین اخبار ساختمان
لزوم اجرای ساخت مسکن اقتصادی در کشور
تصویب نهایی ویرایش پنجم مبحث 19 مقررات ملی ساختمان
وام های ودیعه مسکن تاثیری بر بازار ندارند
آغاز عملیات اجرایی پروژه 1026 واحدی در محله اسلام آباد
مسکن کوچک متراژ، ابزاری موثر برای حل مشکل مسکن جوانان است
نظام ارائه خدمات هوشمند سازمان ملی مسکن متحول شده است
تسریع در تحویل میلگردهای پروژه های مسکن ملی در مناطق سردسیر
تاثیر تگرگ بر بدنه و شیشه خودرو؛ نقش سایبانها در کاهش هزینههای تعمیر
چگونه مهندسان ناظر میتوانند ایمنی پروژههای ساختمانی را تضمین کنند؟
رفع تصرف 1600 مترمربع اراضی ملی شهرستان مشهد
تعیین سقف وام ودیعه توسط هیئت عالی بانک مرکزی
شیشه سکوریت چه نقشی در ایمنی و دوام حمامهای شیشهای در ویلاهای مدرن ایفا میکند؟
تحقق شفافیت با اجرای کامل سامانه جامع یکپارچه
خدمات تخصصی سرویس و نگهداری آسانسور در تهران | شرکت الفارس
طرح مسکن تدریجی؛ طرحی برای خانوارهای کم درآمد
پربازدیدترین اخبار
چگونه مهندسان ناظر میتوانند ایمنی پروژههای ساختمانی را تضمین کنند؟
تاثیر تگرگ بر بدنه و شیشه خودرو؛ نقش سایبانها در کاهش هزینههای تعمیر
سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن افرایش یافت
تسریع در تحویل میلگردهای پروژه های مسکن ملی در مناطق سردسیر
نظام ارائه خدمات هوشمند سازمان ملی مسکن متحول شده است
آغاز عملیات اجرایی پروژه 1026 واحدی در محله اسلام آباد
وام های ودیعه مسکن تاثیری بر بازار ندارند
تصویب نهایی ویرایش پنجم مبحث 19 مقررات ملی ساختمان
مسکن کوچک متراژ، ابزاری موثر برای حل مشکل مسکن جوانان است
لزوم اجرای ساخت مسکن اقتصادی در کشور
پرداخت کمک بلاعوض 200 میلیون تومانی برای تکمیل مسکن محرمان
شهرداری ها باید متولی مسکن استیجاری شوند
300 هزار مسکن برای کارگران ساخته خواهد شد
جزئیات مالیات خانه های لوکس در 1404 مشخص شد
خبر خوش برای آتش نشانان تهرانی