
اتصال مترو پردیس به کلانشهر تهران

با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و معاون وزیر راه و شهرسازی تفاهمنامه احداث، راه اندازی و سرمایه گذاری مترو پردیس به کلانشهر تهران امضاء شد.
به گزارش اخبار ساختمان، سردار سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در حاشیه امضای تفاهمنامه احداث، راه اندازی و سرمایه گذاری مترو پردیس به کلانشهر تهران در خصوص جزئیات این پروژه اظهار داشت: در شهرک های اقماری اطراف تهران، حجم عظیمی از هموطنان ما در آنجا ساکن هستند که به کلانشهرها تردد دارند.
وی افزود: در همین خصوص تسهیل تردد مردم یکی از دغدغه های نظام است که این اتفاق می تواند کمک بیشتری به کاهش هزینه های سوخت و تردد با خودرو کند.
سعید محمد ادامه داد: امروز و با امضای این تفاهمنامه شاهد یک گام بزرگ با حضور وزارت راه و شهرسازی و مجموعه مادرتخصصی عمران شهرهای جدید هستیم که ماحصل آن اتصال شهر تهران به شهر جدید پردیس خواهد بود. این مساله از آن جهت مهم است که حجم زیادی از مردم در قالب مسکن مهر در شهر جدید پردیس ساکن بوده و ساکن خواهند شد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با تاکید بر اهمیت این خط و خصوصیات ویژه ای که برخوردار است، اظهار داشت: طول این خط ۲۴ کیلومتر است که از نظر فنی یک پروژه پیچیده و تخصصی است که ۹ کیلومتر تونل دارد. این تونل دو قلو بوده که لازم است ۱۸ کیلومتر حفاری انجام گیرد و در مسیر باید پل های بزرگ و با ارتفاع زیاد احداث شود.
وی ادامه داد: مدت اجرای این پروژه ۵ سال است که برای اولین بار به صورت یک کار مشارکتی بین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و وزارت راه و شهرسازی در بحث پروژه های مترویی انجام گرفته است.
وی افزود: در این پروژه ۳۰ درصد قرارگاه و ۷۰ درصد وزارت راه و شهرسازی مشارکت خواهند داشت. همان طور که گفته شد ۵ سال دوره ساخت، یک سال تنفس و ۵ سال دوره بازپرداخت این سرمایه گذاری خواهد بود که ۴ هزار میلیارد ارزش این سرمایه گذاری است.
محمد تصریح کرد: امیدواریم در این مدل جدید در کنار وزارت راه و شهرسازی بتوانیم خمات بیشتری به مردم عزیزمان داشته باشیم.
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
وی افزود: در همین خصوص تسهیل تردد مردم یکی از دغدغه های نظام است که این اتفاق می تواند کمک بیشتری به کاهش هزینه های سوخت و تردد با خودرو کند.
سعید محمد ادامه داد: امروز و با امضای این تفاهمنامه شاهد یک گام بزرگ با حضور وزارت راه و شهرسازی و مجموعه مادرتخصصی عمران شهرهای جدید هستیم که ماحصل آن اتصال شهر تهران به شهر جدید پردیس خواهد بود. این مساله از آن جهت مهم است که حجم زیادی از مردم در قالب مسکن مهر در شهر جدید پردیس ساکن بوده و ساکن خواهند شد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با تاکید بر اهمیت این خط و خصوصیات ویژه ای که برخوردار است، اظهار داشت: طول این خط ۲۴ کیلومتر است که از نظر فنی یک پروژه پیچیده و تخصصی است که ۹ کیلومتر تونل دارد. این تونل دو قلو بوده که لازم است ۱۸ کیلومتر حفاری انجام گیرد و در مسیر باید پل های بزرگ و با ارتفاع زیاد احداث شود.
وی ادامه داد: مدت اجرای این پروژه ۵ سال است که برای اولین بار به صورت یک کار مشارکتی بین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و وزارت راه و شهرسازی در بحث پروژه های مترویی انجام گرفته است.
وی افزود: در این پروژه ۳۰ درصد قرارگاه و ۷۰ درصد وزارت راه و شهرسازی مشارکت خواهند داشت. همان طور که گفته شد ۵ سال دوره ساخت، یک سال تنفس و ۵ سال دوره بازپرداخت این سرمایه گذاری خواهد بود که ۴ هزار میلیارد ارزش این سرمایه گذاری است.
محمد تصریح کرد: امیدواریم در این مدل جدید در کنار وزارت راه و شهرسازی بتوانیم خمات بیشتری به مردم عزیزمان داشته باشیم.
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
تازهترین اخبار ساختمان
بازار داغ اجاره واحدهای زیر 20 متر در پایتخت!
25 هزار مسکن استیجاری ساخته خواهد شد
وام ودیعه مسکن برای همه؛ از 55 تا 400 میلیون تومان
تأکید بر نقش نظارت های فنی آزمایشگاه خاک در توسعه پایدار سواحل مکران
رشته برق ساختمان؛ آشنایی با رشته برق برقکاری کاردانش و فنی حرفه ای
لزوم اجرای ساخت مسکن اقتصادی در کشور
تصویب نهایی ویرایش پنجم مبحث 19 مقررات ملی ساختمان
وام های ودیعه مسکن تاثیری بر بازار ندارند
آغاز عملیات اجرایی پروژه 1026 واحدی در محله اسلام آباد
مسکن کوچک متراژ، ابزاری موثر برای حل مشکل مسکن جوانان است
نظام ارائه خدمات هوشمند سازمان ملی مسکن متحول شده است
تسریع در تحویل میلگردهای پروژه های مسکن ملی در مناطق سردسیر
تاثیر تگرگ بر بدنه و شیشه خودرو؛ نقش سایبانها در کاهش هزینههای تعمیر
چگونه مهندسان ناظر میتوانند ایمنی پروژههای ساختمانی را تضمین کنند؟
رفع تصرف 1600 مترمربع اراضی ملی شهرستان مشهد
پربازدیدترین اخبار
رشته برق ساختمان؛ آشنایی با رشته برق برقکاری کاردانش و فنی حرفه ای
تأکید بر نقش نظارت های فنی آزمایشگاه خاک در توسعه پایدار سواحل مکران
وام ودیعه مسکن برای همه؛ از 55 تا 400 میلیون تومان
25 هزار مسکن استیجاری ساخته خواهد شد
بازار داغ اجاره واحدهای زیر 20 متر در پایتخت!
شورای شهر تهران اختیارات کمیسیون ماده 5 را محدود کرد
چگونه مهندسان ناظر میتوانند ایمنی پروژههای ساختمانی را تضمین کنند؟
تاثیر تگرگ بر بدنه و شیشه خودرو؛ نقش سایبانها در کاهش هزینههای تعمیر
سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن افرایش یافت
تسریع در تحویل میلگردهای پروژه های مسکن ملی در مناطق سردسیر
نظام ارائه خدمات هوشمند سازمان ملی مسکن متحول شده است
آغاز عملیات اجرایی پروژه 1026 واحدی در محله اسلام آباد
وام های ودیعه مسکن تاثیری بر بازار ندارند
تصویب نهایی ویرایش پنجم مبحث 19 مقررات ملی ساختمان
مسکن کوچک متراژ، ابزاری موثر برای حل مشکل مسکن جوانان است