
حمایت وزارت راه از ساخت شهرک کارگری

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هدفگذاری اتاق تعاون برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه کارگری کشور گفت: هیچ مشکلی برای کمک به ساخت شهرکهای کارگری نداریم.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد اسلامی در نشست با فعالان اتاق تعاون ایران گفت: هیچ مشکلی برای کمک به ساخت شهرکهای کارگری نداریم. هدف گذاری اتاق تعاون ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کارگری است که از آن حمایت می کنیم. این پروژهها میتواند به زودی آغاز شود و جامعه کارگری در این شهرکها سکونت کنند.
او تاکید کرد : من از این موضوع حمایت میکنم تا با همکاری وزارت صمت این کار انجام شود.
اسلامی در ادامه با اشاره به ظرفیت همکاری با اتاق تعاون گفت: در حوزه مربوط به کشاورزی و حملونقل یخچالی از حضور بخش تعاونی استقبال میکنیم . در بخش کشتیرانی کانتینری نیز از نوسازی ناوگان کشتیرانی حمایت می کنیم.
او سپس به طرح نوسازی ناوگان حملونقل باری جادهای اشاره کرذ و افزود: اخیرا طرحی را آماده کردهایم که هم شامل حملونقل باری و هم مسافری است، اما ناوگان باری در اولویت قرار گرفته است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مجاز شدن واردات کامیونهای دست دوم در این طرح تصریح کرد: برای ما بسیار مهم است که ماشینهای وارداتی با کیفیت باشند و همچنین شرایط به گونهای باشد که دلالی اتفاقی نیفتاد.
او افزود: نوسازی کامیونها از پیرترین و مسن ترین ماشینآلات شروع شده است. از ۸۶۳ راننده کامیون فعال خواستهایم که ماشین های خود را نوسازی کنند در این خصوص قراردادهایی با ایران خودرو دیزل بسته ایم و این شرکت کامیون با نیرو محرکه بنز را با نرخ مناسب در اختیار آن ها قرار می دهد.
اسلامی با اشاره به بحث سوخت نیز گفت: پالایشگاههای کشور باید در تولید سوخت مشارکت داشته باشند و بتوانند گازوئیل مورد نیاز کامیونها را تولید کنند. همان طور که در بخش کشتیرانی این اتفاق افتاد و اکنون کشتیها از سوخت تولید داخل استفاده می کنند.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نوسازی ۵۳ هزار کامیون را در ۳ سال سال مورد هدف قرار دادیم. طی ۲۰ سال گذشته فقط ۲۰ هزار کامیون نوسازی شده و لازم است نوسازی ناوگان در دستور کار قرار بگیرد. نیل به این هدف با کمک بخش خصوصی و تعاونی انجام خواهد شد.
۶۰ درصد حملونقل کشور بر عهده تعاونیهاست
عبداللهی رییس اتاق تعاون نیز در این نشست گزارشی از فعالیتهای اتاق تعاون در حوزه حمل و نقل ارایه کرد و گفت: در حوزه حمل و نقل ۴ هزار تعاونی وجود دارد و ۶۰ درصد حملونقل از طریق شرکتهای تعاونی انجام می شود.
او ادامه داد: در حوزه مسکن نیز ۱۲ هزار تعاونی داریم که ۱۸ درصد از فعالیت بخش مسکن از طریق تعاونیها انجام میشود.
عبداللهی با اشاره به این که اتاق تعاون نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد، افزود: ایجاد شغل در کشور بیش از یک میلیارد تومان هزینه دارد، در حالی که بخش تعاون میتواند این کار را با کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان انجام دهد. به همین دلیل می توانیم در توسعه و کاهش بیکاری در مناطق کمتر توسعه یافته نقش مهمی داشته باشیم.
او با اشاره به ساخت مسکن کارگری گفت: کار ساخت مسکن کارگری در ۳ شهرک اشتهارد، کاسپین و ایوانکی شروع شده است. در حوزه بازآفرینی بافت فرسوده نیز امکانات بسیار خوبی داریم و می توانیم به این حوزه ورود پیدا کنیم.
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
او تاکید کرد : من از این موضوع حمایت میکنم تا با همکاری وزارت صمت این کار انجام شود.
اسلامی در ادامه با اشاره به ظرفیت همکاری با اتاق تعاون گفت: در حوزه مربوط به کشاورزی و حملونقل یخچالی از حضور بخش تعاونی استقبال میکنیم . در بخش کشتیرانی کانتینری نیز از نوسازی ناوگان کشتیرانی حمایت می کنیم.
او سپس به طرح نوسازی ناوگان حملونقل باری جادهای اشاره کرذ و افزود: اخیرا طرحی را آماده کردهایم که هم شامل حملونقل باری و هم مسافری است، اما ناوگان باری در اولویت قرار گرفته است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مجاز شدن واردات کامیونهای دست دوم در این طرح تصریح کرد: برای ما بسیار مهم است که ماشینهای وارداتی با کیفیت باشند و همچنین شرایط به گونهای باشد که دلالی اتفاقی نیفتاد.
او افزود: نوسازی کامیونها از پیرترین و مسن ترین ماشینآلات شروع شده است. از ۸۶۳ راننده کامیون فعال خواستهایم که ماشین های خود را نوسازی کنند در این خصوص قراردادهایی با ایران خودرو دیزل بسته ایم و این شرکت کامیون با نیرو محرکه بنز را با نرخ مناسب در اختیار آن ها قرار می دهد.
اسلامی با اشاره به بحث سوخت نیز گفت: پالایشگاههای کشور باید در تولید سوخت مشارکت داشته باشند و بتوانند گازوئیل مورد نیاز کامیونها را تولید کنند. همان طور که در بخش کشتیرانی این اتفاق افتاد و اکنون کشتیها از سوخت تولید داخل استفاده می کنند.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نوسازی ۵۳ هزار کامیون را در ۳ سال سال مورد هدف قرار دادیم. طی ۲۰ سال گذشته فقط ۲۰ هزار کامیون نوسازی شده و لازم است نوسازی ناوگان در دستور کار قرار بگیرد. نیل به این هدف با کمک بخش خصوصی و تعاونی انجام خواهد شد.
۶۰ درصد حملونقل کشور بر عهده تعاونیهاست
عبداللهی رییس اتاق تعاون نیز در این نشست گزارشی از فعالیتهای اتاق تعاون در حوزه حمل و نقل ارایه کرد و گفت: در حوزه حمل و نقل ۴ هزار تعاونی وجود دارد و ۶۰ درصد حملونقل از طریق شرکتهای تعاونی انجام می شود.
او ادامه داد: در حوزه مسکن نیز ۱۲ هزار تعاونی داریم که ۱۸ درصد از فعالیت بخش مسکن از طریق تعاونیها انجام میشود.
عبداللهی با اشاره به این که اتاق تعاون نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد، افزود: ایجاد شغل در کشور بیش از یک میلیارد تومان هزینه دارد، در حالی که بخش تعاون میتواند این کار را با کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان انجام دهد. به همین دلیل می توانیم در توسعه و کاهش بیکاری در مناطق کمتر توسعه یافته نقش مهمی داشته باشیم.
او با اشاره به ساخت مسکن کارگری گفت: کار ساخت مسکن کارگری در ۳ شهرک اشتهارد، کاسپین و ایوانکی شروع شده است. در حوزه بازآفرینی بافت فرسوده نیز امکانات بسیار خوبی داریم و می توانیم به این حوزه ورود پیدا کنیم.
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
برچسب ها:
شهرک کارگریتازهترین اخبار ساختمان
رواج آگهی های ملکی با تکیه بر سبک زندگی مذهبی!
تملک 28 ملک برای تبدیل به پارک در سال 1404
آغاز اعمال محدودیت برقی در صنعت سیمان
20 هزار مسکن با کیفیت در نوبت بهره برداری قرار دارد
ابلاغ تعرفه سال 1404 خدمات مهندسی
شناسایی 1700 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی
اصلاح ساختار شرکت عمران شهرهای جدید در دستور کار قرار گرفت
علت روند کند بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری چیست؟
سالی پرچالش در انتظار بازار مسکن است
ردپای بانک ها و شهرداری ها در گرانی مسکن
لزوم افزایش تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن
اقساط وام های مسکن با خط فقر همخوانی ندارد
مقاومت برخی دستگاه ها برای اتصال به سامانه املاک
لزوم اتصال طرح های ساخت مسکن به تسهیلات بانکی
آشنایی با سازه ال اس اف
پربازدیدترین اخبار
آغاز اعمال محدودیت برقی در صنعت سیمان
تملک 28 ملک برای تبدیل به پارک در سال 1404
رواج آگهی های ملکی با تکیه بر سبک زندگی مذهبی!
مستاجران در آستانه بزرگترین شوک تاریخ قرار گرفته اند
آشنایی با سازه ال اس اف
لزوم اتصال طرح های ساخت مسکن به تسهیلات بانکی
مقاومت برخی دستگاه ها برای اتصال به سامانه املاک
اقساط وام های مسکن با خط فقر همخوانی ندارد
لزوم افزایش تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن
ردپای بانک ها و شهرداری ها در گرانی مسکن
سالی پرچالش در انتظار بازار مسکن است
علت روند کند بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری چیست؟
تکرار ماجرای تورمی خط اعتباری 45 هزار میلیارد تومانی مسکن مهر
اصلاح ساختار شرکت عمران شهرهای جدید در دستور کار قرار گرفت
ابلاغ تعرفه سال 1404 خدمات مهندسی