
چالش های منطقه 22 ادامه دار خواهد بود

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم اتخاذ رویکرد TOD در برنامه ریزی شهری گفت: رشد افقی شهر تهران در سمت غرب هزینه های سنگینی از جمله در حوزه انتقال زیرساخت ها و توسعه حمل و نقل عمومی به مدیریت شهری تحمیل کرده است.
به گزارش اخبار ساختمان، شهربانو امانی در جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: یکی از چالش های مهم منطقه ۲۲ حمل و نقل عمومی است، بر اساس ارزیابی انجام شده در منطقه 22 شهروندان برای تامین حداقل نیازهای خود باید از خودرو استفاده کنند در حالی که رویکرد شورای پنجم توسعه شهری مبتنی بر حمل و نقل عمومی بوده است.
وی افزود: منطقه 22 به دلیل عدم اختلاف کاربری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سفر در ساعات اوج صبح و بعدازظهر است و این موضوع به همراه ضعف شبکه حمل و نقل عمومی در منطقه بیشترین فشار به شبکه ارتباطی را در ساعات اوج تحمیل می کند.
وی ادامه داد: توزیع نامتوازن و پر تعداد مال های بزرگ در منطقه 22 نه تنها مشکلی از ساکنین منطقه حل نمی کند، بلکه به شدت خودرو محوری را در منطقه تشدید کرده است. منطقه 22 می توانست نمونه شهرسازی مدرن و انسان محور باشد که متاسفانه به خاطر بساز و بیاندازها و سواستفاده ها با مشکلات جدی مواجه شد.
این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: درحالی که ارتباط بین حمل و نقل و کاربری زمین پایدارترین برنامه ریزی شهری است هیچ ارتباط بین کاربری زمین و حمل و نقل در منطقه 22 وجود ندارد و در بازنگری طرح تفصیلی منطقه نیز با وجود تذکرات مکرر، نتیجه ملموسی حاصل نشد.
امانی با تاکید بر مصوبات متعدد شورای عالی شهرسازی و معماری برای اتخاذ رویکرد TOD در برنامه ریزی شهری، ادامه داد: متاسفانه شاهد رشد افقی شهر تهران در سمت غرب هستیم این نوع از توسعه هزینه های سنگینی در حوزه انتقال زیرساخت ها و توسعه حمل و نقل عمومی به مدیریت شهری تحمیل می کند.
ایسنا
وی افزود: منطقه 22 به دلیل عدم اختلاف کاربری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سفر در ساعات اوج صبح و بعدازظهر است و این موضوع به همراه ضعف شبکه حمل و نقل عمومی در منطقه بیشترین فشار به شبکه ارتباطی را در ساعات اوج تحمیل می کند.
وی ادامه داد: توزیع نامتوازن و پر تعداد مال های بزرگ در منطقه 22 نه تنها مشکلی از ساکنین منطقه حل نمی کند، بلکه به شدت خودرو محوری را در منطقه تشدید کرده است. منطقه 22 می توانست نمونه شهرسازی مدرن و انسان محور باشد که متاسفانه به خاطر بساز و بیاندازها و سواستفاده ها با مشکلات جدی مواجه شد.
این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: درحالی که ارتباط بین حمل و نقل و کاربری زمین پایدارترین برنامه ریزی شهری است هیچ ارتباط بین کاربری زمین و حمل و نقل در منطقه 22 وجود ندارد و در بازنگری طرح تفصیلی منطقه نیز با وجود تذکرات مکرر، نتیجه ملموسی حاصل نشد.
امانی با تاکید بر مصوبات متعدد شورای عالی شهرسازی و معماری برای اتخاذ رویکرد TOD در برنامه ریزی شهری، ادامه داد: متاسفانه شاهد رشد افقی شهر تهران در سمت غرب هستیم این نوع از توسعه هزینه های سنگینی در حوزه انتقال زیرساخت ها و توسعه حمل و نقل عمومی به مدیریت شهری تحمیل می کند.
ایسنا
تازهترین اخبار ساختمان
آمار ساخت و ساز مسکن در کشور کاهش یافت!
تسهیلات ویژه برای خانه های آسیب دیده در جنگ
تاکید بر تکمیل خدمات روبنایی و زیربنایی مسکن ملی
زنگ خطر سوءاستفاده از انشعابات برق در پوشش اجاره املاک
شرایط جدید برای دریافت وام ودیعه مسکن چیست؟
تامین 50 هزار قطعه زمین برای مسکن محرومان
500 واحد آسیب دیده نیازمند احداث کامل است
10 ابزار دستی ضروری در پروژههای ساختمانی + چکلیست کامل
مدیریت بازسازی شهر پس از جنگ با شهرداری است
قفل هتلی؛ قفلی که فقط برای هتلها نیست!
مجری پروژه ویلاهای شیشهای شمال کیست؟
جدیدترین متریال نمای خارجی ساختمان در سال ۱۴۰۴
بررسی چالش های صنعت آسانسور در اصفهان
شفاف سازی درباره املاک آسیب دیده ضروری است
رکود بازار مسکن در تهران همچنان پابرجاست
پربازدیدترین اخبار
زنگ خطر سوءاستفاده از انشعابات برق در پوشش اجاره املاک
تاکید بر تکمیل خدمات روبنایی و زیربنایی مسکن ملی
تسهیلات ویژه برای خانه های آسیب دیده در جنگ
8200 واحد مسکونی در جنگ اخیر آسیب دیده است
آمار ساخت و ساز مسکن در کشور کاهش یافت!
قفل هتلی؛ قفلی که فقط برای هتلها نیست!
مدیریت بازسازی شهر پس از جنگ با شهرداری است
10 ابزار دستی ضروری در پروژههای ساختمانی + چکلیست کامل
500 واحد آسیب دیده نیازمند احداث کامل است
تامین 50 هزار قطعه زمین برای مسکن محرومان
دولت در اجرای مسکن ملی باید مدیریت بهتری داشته باشد
پرداخت وام یک میلیاردی برای مالکان خسارت دیده در جنگ
شرایط جدید برای دریافت وام ودیعه مسکن چیست؟
چطور دربهای اتوماتیک، نظم و امنیت پروژههای ساختمانی را متحول میکنند؟
شوک به بازار مسکن پایتخت با خروج اتباع از کشور