
چالش های منطقه 22 ادامه دار خواهد بود

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم اتخاذ رویکرد TOD در برنامه ریزی شهری گفت: رشد افقی شهر تهران در سمت غرب هزینه های سنگینی از جمله در حوزه انتقال زیرساخت ها و توسعه حمل و نقل عمومی به مدیریت شهری تحمیل کرده است.
به گزارش اخبار ساختمان، شهربانو امانی در جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: یکی از چالش های مهم منطقه ۲۲ حمل و نقل عمومی است، بر اساس ارزیابی انجام شده در منطقه 22 شهروندان برای تامین حداقل نیازهای خود باید از خودرو استفاده کنند در حالی که رویکرد شورای پنجم توسعه شهری مبتنی بر حمل و نقل عمومی بوده است.
وی افزود: منطقه 22 به دلیل عدم اختلاف کاربری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سفر در ساعات اوج صبح و بعدازظهر است و این موضوع به همراه ضعف شبکه حمل و نقل عمومی در منطقه بیشترین فشار به شبکه ارتباطی را در ساعات اوج تحمیل می کند.
وی ادامه داد: توزیع نامتوازن و پر تعداد مال های بزرگ در منطقه 22 نه تنها مشکلی از ساکنین منطقه حل نمی کند، بلکه به شدت خودرو محوری را در منطقه تشدید کرده است. منطقه 22 می توانست نمونه شهرسازی مدرن و انسان محور باشد که متاسفانه به خاطر بساز و بیاندازها و سواستفاده ها با مشکلات جدی مواجه شد.
این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: درحالی که ارتباط بین حمل و نقل و کاربری زمین پایدارترین برنامه ریزی شهری است هیچ ارتباط بین کاربری زمین و حمل و نقل در منطقه 22 وجود ندارد و در بازنگری طرح تفصیلی منطقه نیز با وجود تذکرات مکرر، نتیجه ملموسی حاصل نشد.
امانی با تاکید بر مصوبات متعدد شورای عالی شهرسازی و معماری برای اتخاذ رویکرد TOD در برنامه ریزی شهری، ادامه داد: متاسفانه شاهد رشد افقی شهر تهران در سمت غرب هستیم این نوع از توسعه هزینه های سنگینی در حوزه انتقال زیرساخت ها و توسعه حمل و نقل عمومی به مدیریت شهری تحمیل می کند.
ایسنا
وی افزود: منطقه 22 به دلیل عدم اختلاف کاربری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سفر در ساعات اوج صبح و بعدازظهر است و این موضوع به همراه ضعف شبکه حمل و نقل عمومی در منطقه بیشترین فشار به شبکه ارتباطی را در ساعات اوج تحمیل می کند.
وی ادامه داد: توزیع نامتوازن و پر تعداد مال های بزرگ در منطقه 22 نه تنها مشکلی از ساکنین منطقه حل نمی کند، بلکه به شدت خودرو محوری را در منطقه تشدید کرده است. منطقه 22 می توانست نمونه شهرسازی مدرن و انسان محور باشد که متاسفانه به خاطر بساز و بیاندازها و سواستفاده ها با مشکلات جدی مواجه شد.
این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: درحالی که ارتباط بین حمل و نقل و کاربری زمین پایدارترین برنامه ریزی شهری است هیچ ارتباط بین کاربری زمین و حمل و نقل در منطقه 22 وجود ندارد و در بازنگری طرح تفصیلی منطقه نیز با وجود تذکرات مکرر، نتیجه ملموسی حاصل نشد.
امانی با تاکید بر مصوبات متعدد شورای عالی شهرسازی و معماری برای اتخاذ رویکرد TOD در برنامه ریزی شهری، ادامه داد: متاسفانه شاهد رشد افقی شهر تهران در سمت غرب هستیم این نوع از توسعه هزینه های سنگینی در حوزه انتقال زیرساخت ها و توسعه حمل و نقل عمومی به مدیریت شهری تحمیل می کند.
ایسنا
تازهترین اخبار ساختمان
نوار ساحلی جنوب نقطه ورود سرمایه گذاران چینی
مکانیسم ماشه چه اثری روی قیمت مسکن دارد؟
طرح سند بیمه جامع ساختمان مسکن حمایتی رونمایی شد
پیش بینی رفتار سازه های عظیم قبل از وقوع زلزله
بررسی آخرین وضعیت مسکن ملی در پرند و فولادشهر
صدور وام برای 64 هزار واحد مسکن روستایی
مبلغ اجاره آپارتمان های مسکونی در کرج چقدر است؟
سرمایهگذاری 3.2 همت برای توسعه شهرهای جدید
آمادگی برای ارائه ضمانت 10ساله پروژه های مسکونی
فشار ناعادلانه بیمه و مالیات بر صنعت ساخت و ساز
واگذاری 25 هزار فقره زمین به طرح جوانی جمعیت
اصلاحات قانون نظام مهندسی در مراحل پایانی است
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی هفت پروژه عمرانی در شهر جدید شیرین شهر
فروش متری، می تواند مشکلات بازار ملک را حل کند؟
هزینه اجاره نشینی در غرب تهران چقدر است؟
پربازدیدترین اخبار
آمادگی برای ارائه ضمانت 10ساله پروژه های مسکونی
سرمایهگذاری 3.2 همت برای توسعه شهرهای جدید
مبلغ اجاره آپارتمان های مسکونی در کرج چقدر است؟
بررسی آخرین وضعیت مسکن ملی در پرند و فولادشهر
صدور وام برای 64 هزار واحد مسکن روستایی
پیش بینی رفتار سازه های عظیم قبل از وقوع زلزله
طرح سند بیمه جامع ساختمان مسکن حمایتی رونمایی شد
بیش از 21 هزار هکتار زمین شهری تامین شد
مکانیسم ماشه چه اثری روی قیمت مسکن دارد؟
نوار ساحلی جنوب نقطه ورود سرمایه گذاران چینی
صدور سند برای 144 میلیون هکتار از اراضی کشور
اجرای 141 هزار واحد مسکن ملی در 19 شهر جدید
هزینه اجاره نشینی در غرب تهران چقدر است؟
فروش متری، می تواند مشکلات بازار ملک را حل کند؟
کاهش هشت واحد درصدی تورم اجاره بها در مردادماه