
در اسباب کشی ها مراقب کلاهبرداران باشید

رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری تهران، ضمن ارائه توضیحاتی درباره نرخ معقول حمل بار، از شهروندان خواست که حتما قبل از اسباب کشی از طریق تماس با اتحادیه از اصالت و مجاز بودن واحد صنفی مطمئن شوند و حتی در صورت امکان در دفاتر این واحدها قرارداد ببندند، چراکه برخی از افراد بعد از اتمام کار پول اضافی از مردم میگیرند و تاکنون بیش از ۲۰۰ پرونده تخلف در این زمینه که به آگاهی و اداره اماکن ارسال شده، رسیدگی نشده است.
به گزارش اخبار ساختمان، در روزهای اخیر گزارشی منتشر شده که نشان میدهد بعضی از موسسات حمل و نقل بعد از پایان کار وسایل مهم مردم را به گروگان میگیرند و از آنها مبلغی بیش از آنچه توافق شده دریافت میکنند. موضوعی که اتحادیه مربوطه نیز آن را تایید و خواستار رسیدگی به آن در سطوح بالاتر است.
حسین زندی تاکید کرد که استفاده کنندگان از خدمات موسسات حمل و نقل حتما قبل از انتخاب با تلفن اتحادیه تماس بگیرند و مطمئن شوند که موسسه مجاز است. همچنین برای اطمینان بهتر است که حتما در دفاتر این واحدها قرارداد ببندند، چرا که در حال حاضر تعداد زیادی شرکت غیرمجاز از جمله شرکت در تهران هستند که تبلیغات خود را نیز در سایتهای دیوار، شیپور و کف زمین مترو اعلام میکنند.
وی با بیان اینکه این واحدها عموما مکان مشخصی ندارند، در فضای مجازی هستند و تخلفات آنها قابل پیگیری نیست، تصریح کرد: تاکنون حدود ۲۰۰ تخلف به اداره آگاهی، پیشگیری قوه قضاییه، اداره اماکن و سایر دستگاههای مربوطه ارسال کردیم، اما تاکنون هیچ کس به آنها رسیدگی نکرده است. اسفندماه سال گذشته به چند باربری غیر متخلف مراجعه کردیم که در برنامه بیست و سی منتشر شد، اما از سوی این واحدهای متخلف تهدید شدیم. حتی اداره آگاهی خواست که ثابت کنیم پروندهها رسیدگی نشده و اتحادیه نیز این پروندهها را مجددا ارائه داد، اما پیگیریها نشان داد هنوز هم به آنها رسیدگی نشده است.
چگونه از مجاز بودن موسسات حمل و نقل مطمئن شویم؟
رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری تهران در ادامه دو شماره ۶۶۴۰۳۷۱۳ و ۶۶۴۹۳۵۲۹ را برای حصول اطمینان از مجاز بودن موسسات باربری و همچنین پیگیری تخلفات احتمالی اعلام کرد و گفت: در مواردی واحدهای متخلف بعد از پایان کار یخچال، فریزر و تلویزیون را نگه میدارند و میگویند تا مبلغ بیشتر پرداخت نکنید وسیله را نمیدهیم. حتی وقتی نیروی انتظامی مراجعه میکند این افراد میگویند ابتدا پول را واریز کنید و سپس شکایت کنید و افرادی که پول را پرداخت کردند تاکنون نتوانستهاند آن را پس بگیرند.
وی همچنین از برگزاری جلسه در این زمینه با واحد بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: پرونده های تخلف به وزارت صنعت هم ارائه شده و قول پیگیری در این زمینه به ما داده شده است.
البته به گفته زندی همه واحدهای فعال در فضای مجازی غیر مجاز نیستند. پیگیری شکایت از واحدهای مجاز در صورت تخلف احتمالی ظرف یک هفته تا ۱۵ روز قابل انجام است و حدود ۹۰ درصد این واحدها نیز تخلفی ندارند. این در حالی است که واحدهای غیرمجاز چندین خط تلفن دارند که همین موضوع هم پیگیری را دشوار کرده است.
متخلفان تهدیدمان میکنند!
وی همچنین گفت که صاحبان کسب و کارهای غیر مجاز مسئولان اتحادیه را به آتش زدن خانه یا فرزندانشان تهدید کردهاند.
نرخ مجاز اتحادیه چقدر است؟
این مقام صنفی در پایان در پاسخ سوالی درباره نرخ متعارف باربری در تهران تصریح کرد: برای اسباب معمولی طی حدود سه ساعت جابجایی هزینه ماشین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان است. هزینه هر کارگر نیز برای سه ساعت ۱۰۰ هزار تومان است که اگر چهار کارگر حضور داشته باشند، هزینه ماشین و کارگر ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار تومان تمام میشود. اما جابجایی وسایلی مانند یخچال و فریزر، پیانو، گاوصندوق، کتابخانه بزرگ، میز شیشهای یا شیشههای بزرگ و غیره بر مبنای تعداد طبقات کرایه اضافی دارد. همچنین هزینهای هم صرف وسایل بسته بندی یا پلاستیکهای ضربه گیر میشود.
ایسنا
حسین زندی تاکید کرد که استفاده کنندگان از خدمات موسسات حمل و نقل حتما قبل از انتخاب با تلفن اتحادیه تماس بگیرند و مطمئن شوند که موسسه مجاز است. همچنین برای اطمینان بهتر است که حتما در دفاتر این واحدها قرارداد ببندند، چرا که در حال حاضر تعداد زیادی شرکت غیرمجاز از جمله شرکت در تهران هستند که تبلیغات خود را نیز در سایتهای دیوار، شیپور و کف زمین مترو اعلام میکنند.
وی با بیان اینکه این واحدها عموما مکان مشخصی ندارند، در فضای مجازی هستند و تخلفات آنها قابل پیگیری نیست، تصریح کرد: تاکنون حدود ۲۰۰ تخلف به اداره آگاهی، پیشگیری قوه قضاییه، اداره اماکن و سایر دستگاههای مربوطه ارسال کردیم، اما تاکنون هیچ کس به آنها رسیدگی نکرده است. اسفندماه سال گذشته به چند باربری غیر متخلف مراجعه کردیم که در برنامه بیست و سی منتشر شد، اما از سوی این واحدهای متخلف تهدید شدیم. حتی اداره آگاهی خواست که ثابت کنیم پروندهها رسیدگی نشده و اتحادیه نیز این پروندهها را مجددا ارائه داد، اما پیگیریها نشان داد هنوز هم به آنها رسیدگی نشده است.
چگونه از مجاز بودن موسسات حمل و نقل مطمئن شویم؟
رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری تهران در ادامه دو شماره ۶۶۴۰۳۷۱۳ و ۶۶۴۹۳۵۲۹ را برای حصول اطمینان از مجاز بودن موسسات باربری و همچنین پیگیری تخلفات احتمالی اعلام کرد و گفت: در مواردی واحدهای متخلف بعد از پایان کار یخچال، فریزر و تلویزیون را نگه میدارند و میگویند تا مبلغ بیشتر پرداخت نکنید وسیله را نمیدهیم. حتی وقتی نیروی انتظامی مراجعه میکند این افراد میگویند ابتدا پول را واریز کنید و سپس شکایت کنید و افرادی که پول را پرداخت کردند تاکنون نتوانستهاند آن را پس بگیرند.
وی همچنین از برگزاری جلسه در این زمینه با واحد بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: پرونده های تخلف به وزارت صنعت هم ارائه شده و قول پیگیری در این زمینه به ما داده شده است.
البته به گفته زندی همه واحدهای فعال در فضای مجازی غیر مجاز نیستند. پیگیری شکایت از واحدهای مجاز در صورت تخلف احتمالی ظرف یک هفته تا ۱۵ روز قابل انجام است و حدود ۹۰ درصد این واحدها نیز تخلفی ندارند. این در حالی است که واحدهای غیرمجاز چندین خط تلفن دارند که همین موضوع هم پیگیری را دشوار کرده است.
متخلفان تهدیدمان میکنند!
وی همچنین گفت که صاحبان کسب و کارهای غیر مجاز مسئولان اتحادیه را به آتش زدن خانه یا فرزندانشان تهدید کردهاند.
نرخ مجاز اتحادیه چقدر است؟
این مقام صنفی در پایان در پاسخ سوالی درباره نرخ متعارف باربری در تهران تصریح کرد: برای اسباب معمولی طی حدود سه ساعت جابجایی هزینه ماشین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان است. هزینه هر کارگر نیز برای سه ساعت ۱۰۰ هزار تومان است که اگر چهار کارگر حضور داشته باشند، هزینه ماشین و کارگر ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار تومان تمام میشود. اما جابجایی وسایلی مانند یخچال و فریزر، پیانو، گاوصندوق، کتابخانه بزرگ، میز شیشهای یا شیشههای بزرگ و غیره بر مبنای تعداد طبقات کرایه اضافی دارد. همچنین هزینهای هم صرف وسایل بسته بندی یا پلاستیکهای ضربه گیر میشود.
ایسنا
برچسب ها:
اسباب کشیتازهترین اخبار ساختمان
آمار ساخت و ساز مسکن در کشور کاهش یافت!
تسهیلات ویژه برای خانه های آسیب دیده در جنگ
تاکید بر تکمیل خدمات روبنایی و زیربنایی مسکن ملی
زنگ خطر سوءاستفاده از انشعابات برق در پوشش اجاره املاک
شرایط جدید برای دریافت وام ودیعه مسکن چیست؟
تامین 50 هزار قطعه زمین برای مسکن محرومان
500 واحد آسیب دیده نیازمند احداث کامل است
10 ابزار دستی ضروری در پروژههای ساختمانی + چکلیست کامل
مدیریت بازسازی شهر پس از جنگ با شهرداری است
قفل هتلی؛ قفلی که فقط برای هتلها نیست!
مجری پروژه ویلاهای شیشهای شمال کیست؟
جدیدترین متریال نمای خارجی ساختمان در سال ۱۴۰۴
بررسی چالش های صنعت آسانسور در اصفهان
شفاف سازی درباره املاک آسیب دیده ضروری است
رکود بازار مسکن در تهران همچنان پابرجاست
پربازدیدترین اخبار
زنگ خطر سوءاستفاده از انشعابات برق در پوشش اجاره املاک
تاکید بر تکمیل خدمات روبنایی و زیربنایی مسکن ملی
تسهیلات ویژه برای خانه های آسیب دیده در جنگ
8200 واحد مسکونی در جنگ اخیر آسیب دیده است
آمار ساخت و ساز مسکن در کشور کاهش یافت!
قفل هتلی؛ قفلی که فقط برای هتلها نیست!
مدیریت بازسازی شهر پس از جنگ با شهرداری است
10 ابزار دستی ضروری در پروژههای ساختمانی + چکلیست کامل
500 واحد آسیب دیده نیازمند احداث کامل است
تامین 50 هزار قطعه زمین برای مسکن محرومان
دولت در اجرای مسکن ملی باید مدیریت بهتری داشته باشد
پرداخت وام یک میلیاردی برای مالکان خسارت دیده در جنگ
شرایط جدید برای دریافت وام ودیعه مسکن چیست؟
چطور دربهای اتوماتیک، نظم و امنیت پروژههای ساختمانی را متحول میکنند؟
شوک به بازار مسکن پایتخت با خروج اتباع از کشور