
خبر وزیر راه و شهرسازی برای افراد مجرد

وزیر راه و شهرسازی گفت: به مردم توصیه میشود در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کنند و به زودی مجوز باز شدن دوباره آن را دریافت خواهیم کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: توصیه میکنیم که حتما مردم در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کنند. در حال رایزنی برای دریافت مجوز برای باز شدن دوباره سامانه املاک و اسکان هستیم.
قاسمی درباره سامانه ثمن هم گفت: با در نظر گرفتن ثبت نام کنندگان و متقاضیان مسکن ملی تعداد ثبت نام کنندگان به بیش از سه میلیون نفر رسیده است.
ثبت نام بیش از چهار میلیون نفر در نهضت ملی مسکن
او ادامه داد: پیش بینی میشود میزان ثبت نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن با اضافه شدن ثبت نام کنندگان مجرد به بیش از چهار میلیون نفر برسد. همچنین طرحهای زیادی نیمه تمام وجود دارد. با اتمام طرحهای نیمه تمام در بخش ریلی و جادهای کمک زیادی به بخش حمل و نقل میشود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی ایران اتمام طرحهای ریلی و جادهای حائز اهمیت است. با اعتبارات پیش بینی شده امکان انجام و اتمام آنها را در زمان بندی اعلام شده نداریم و در مجلس اعلام کردهایم که با اعتبارات دولتی انجام پروژههای زیرساختی امکان پذیر نیست.
قاسمی گفت: در اکثر استانها زمینهای وزارت راه و شهرسازی را برای بخش اول ساخت نهضت ملی مسکن آماده کردهایم. ما برای آنکه به زمان بندی برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی برسیم باید در دو بخش ۲ میلیون واحدی کار ساخت مسکن را آغاز کنیم تا در طول چهار سال بتوانیم واحدهای طرح نهضت ملی مسکن را بسازیم.
او تاکید کرد: ما نیازمند زمینهای بخشهای دیگر دولت هستیم و در حال حاضر اراضی لازم برای ۲ میلیون واحد مسکونی را از اراضی وزارت راه وشهرسازی تامین کردهایم و در دولت تلاش میکنیم از اراضی که در حریمهای شهرها وجود دارد و هم از اراضی که تغییر کاربری داشته اند و هم از اراضی سایر دستگاهها استفاده کنیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: ۴۰۰ هزار کامیون در جادههای کشور در حال تردد هستند که ۱۶۰ هزار کامیون از این تعداد فرسوده هستند.
قاسمی گفت: به دنبال جذاب کردن پروژههای عمرانی برای بخش خصوصی هستیم. به طور مثال آزادراهی که قرار است ۱۰ ساله و با روش BOT واگذار شود، برای آنکه جذابتر شود ۱۵ ساله به بخش خصوصی واگذار میکنیم.
او حمل و نقل کشور ایران را بسیار مهم دانست و گفت: اگر حوزه حمل و نقل رشد کند، میتواند بالغ بر ۲۰ درصد GDP را در اختیار بگیرد. به طور مثال اگر کانتینر بخواهد از هند و مسیر ایران به فنلاند برود، ۲۰ روز بیشتر طول نمیکشد، حال آنکه از مسیر فعلی چند ماهه خواهد بود بنابراین به لحاظ زمان و هزینه، ترانزیت کالا از مسیر ایران منافع زیادی برای صاحبان کالا دارد.
قاسمی با تأکید بر اهمیت تکمیل و تجمیع کریدورها گفت: تکمیل کریدور شمال ـ جنوب در دستور کار است. طرحهای عمرانی نیمه تمام زیادی داریم که اتمام آنها چه در بخش ریلی و چه جادهای مهم است. کشور ما از جایگاه ژئوپلیتیک برخوردار است که سبب شده اتمام طرحهای ریلی و جادهای نیمهتمام برایمان حائز اهمیت باشد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با اعتبارات دولتی و بودجهای امکان اتمام پروژهها در زمانبندی مقرر وجود ندارد و در مجلس هم بارها این موضوع را اعلام کردهام، بنابراین در لایحه بودجه ۱۴۰۱ تبصرههایی پیشبینی کردهایم که با استفاده از آنها، آزادراهها و بزرگراهها در زمان مقرر به اتمام برسد.
قاسمی درباره نوسازی ناوگان جادهای گفت: ۴۰۰ هزار کامیون در جادهها تردد دارند که بنا داریم ۱۶۰ هزار دستگاه را نوسازی کنیم. با مجلس هم برای تسریع در این نوسازی هماهنگ کردهایم.
گفتنی است، پنجمین نمایشگاه حملونقل، لجستیک و صنایع وابسته امروز (یکشنبه ۲۸ آذرماه) با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، سازمانها و شرکتهای دولتی و بخش خصوصی حمل و نقلی در مصلای تهران افتتاح شد.
نمایشگاه به مدت سه روز از امروز شروع شده و تا سهشنبه ۳۰ آذرماه ادامه دارد.
برگزاری نشستهای خبری و سلسله نشستهایی در حوزههای ریلی، جادهای، هوایی و دریایی بخشی از برنامههای پیشبینی شده در نمایشگاه پنجم حملونقل است.
در نمایشگاه امسال بیش از ۲۲۳ شرکت دولتی و خصوصی (۱۰ درصد بخش دولتی و ۹۰ درصد بخش خصوصی)، ۴۰ استارتاپ، ۲۲ شرکت دانشبنیان حضور دارند. همچنین نمایندگانی از کشورهای ژاپن، چین، فرانسه، روسیه، سوئد در نمایشگاه حاضر هستند.
باشگاه خبرنگاران
قاسمی درباره سامانه ثمن هم گفت: با در نظر گرفتن ثبت نام کنندگان و متقاضیان مسکن ملی تعداد ثبت نام کنندگان به بیش از سه میلیون نفر رسیده است.
ثبت نام بیش از چهار میلیون نفر در نهضت ملی مسکن
او ادامه داد: پیش بینی میشود میزان ثبت نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن با اضافه شدن ثبت نام کنندگان مجرد به بیش از چهار میلیون نفر برسد. همچنین طرحهای زیادی نیمه تمام وجود دارد. با اتمام طرحهای نیمه تمام در بخش ریلی و جادهای کمک زیادی به بخش حمل و نقل میشود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی ایران اتمام طرحهای ریلی و جادهای حائز اهمیت است. با اعتبارات پیش بینی شده امکان انجام و اتمام آنها را در زمان بندی اعلام شده نداریم و در مجلس اعلام کردهایم که با اعتبارات دولتی انجام پروژههای زیرساختی امکان پذیر نیست.
قاسمی گفت: در اکثر استانها زمینهای وزارت راه و شهرسازی را برای بخش اول ساخت نهضت ملی مسکن آماده کردهایم. ما برای آنکه به زمان بندی برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی برسیم باید در دو بخش ۲ میلیون واحدی کار ساخت مسکن را آغاز کنیم تا در طول چهار سال بتوانیم واحدهای طرح نهضت ملی مسکن را بسازیم.
او تاکید کرد: ما نیازمند زمینهای بخشهای دیگر دولت هستیم و در حال حاضر اراضی لازم برای ۲ میلیون واحد مسکونی را از اراضی وزارت راه وشهرسازی تامین کردهایم و در دولت تلاش میکنیم از اراضی که در حریمهای شهرها وجود دارد و هم از اراضی که تغییر کاربری داشته اند و هم از اراضی سایر دستگاهها استفاده کنیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: ۴۰۰ هزار کامیون در جادههای کشور در حال تردد هستند که ۱۶۰ هزار کامیون از این تعداد فرسوده هستند.
قاسمی گفت: به دنبال جذاب کردن پروژههای عمرانی برای بخش خصوصی هستیم. به طور مثال آزادراهی که قرار است ۱۰ ساله و با روش BOT واگذار شود، برای آنکه جذابتر شود ۱۵ ساله به بخش خصوصی واگذار میکنیم.
او حمل و نقل کشور ایران را بسیار مهم دانست و گفت: اگر حوزه حمل و نقل رشد کند، میتواند بالغ بر ۲۰ درصد GDP را در اختیار بگیرد. به طور مثال اگر کانتینر بخواهد از هند و مسیر ایران به فنلاند برود، ۲۰ روز بیشتر طول نمیکشد، حال آنکه از مسیر فعلی چند ماهه خواهد بود بنابراین به لحاظ زمان و هزینه، ترانزیت کالا از مسیر ایران منافع زیادی برای صاحبان کالا دارد.
قاسمی با تأکید بر اهمیت تکمیل و تجمیع کریدورها گفت: تکمیل کریدور شمال ـ جنوب در دستور کار است. طرحهای عمرانی نیمه تمام زیادی داریم که اتمام آنها چه در بخش ریلی و چه جادهای مهم است. کشور ما از جایگاه ژئوپلیتیک برخوردار است که سبب شده اتمام طرحهای ریلی و جادهای نیمهتمام برایمان حائز اهمیت باشد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با اعتبارات دولتی و بودجهای امکان اتمام پروژهها در زمانبندی مقرر وجود ندارد و در مجلس هم بارها این موضوع را اعلام کردهام، بنابراین در لایحه بودجه ۱۴۰۱ تبصرههایی پیشبینی کردهایم که با استفاده از آنها، آزادراهها و بزرگراهها در زمان مقرر به اتمام برسد.
قاسمی درباره نوسازی ناوگان جادهای گفت: ۴۰۰ هزار کامیون در جادهها تردد دارند که بنا داریم ۱۶۰ هزار دستگاه را نوسازی کنیم. با مجلس هم برای تسریع در این نوسازی هماهنگ کردهایم.
گفتنی است، پنجمین نمایشگاه حملونقل، لجستیک و صنایع وابسته امروز (یکشنبه ۲۸ آذرماه) با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، سازمانها و شرکتهای دولتی و بخش خصوصی حمل و نقلی در مصلای تهران افتتاح شد.
نمایشگاه به مدت سه روز از امروز شروع شده و تا سهشنبه ۳۰ آذرماه ادامه دارد.
برگزاری نشستهای خبری و سلسله نشستهایی در حوزههای ریلی، جادهای، هوایی و دریایی بخشی از برنامههای پیشبینی شده در نمایشگاه پنجم حملونقل است.
در نمایشگاه امسال بیش از ۲۲۳ شرکت دولتی و خصوصی (۱۰ درصد بخش دولتی و ۹۰ درصد بخش خصوصی)، ۴۰ استارتاپ، ۲۲ شرکت دانشبنیان حضور دارند. همچنین نمایندگانی از کشورهای ژاپن، چین، فرانسه، روسیه، سوئد در نمایشگاه حاضر هستند.
باشگاه خبرنگاران
تازهترین اخبار ساختمان
مجری پروژه ویلاهای شیشهای شمال کیست؟
جدیدترین متریال نمای خارجی ساختمان در سال ۱۴۰۴
بررسی چالش های صنعت آسانسور در اصفهان
شفاف سازی درباره املاک آسیب دیده ضروری است
رکود بازار مسکن در تهران همچنان پابرجاست
ثبت قراردادهای اجاره قانون الزامی است
شوک به بازار مسکن پایتخت با خروج اتباع از کشور
چطور دربهای اتوماتیک، نظم و امنیت پروژههای ساختمانی را متحول میکنند؟
مجازات به کارگیری اتباع غیرمجاز مشخص شد
پرداخت کمک هزینه مسکن به مستاجران جنگ زده از فردا
هزینه اجاره نشینی در منطقه 6 تهران چقدر است؟
افت 45 هزار تومانی نرخ سیمان در برخی کارخانه ها
بررسی عوامل موثر در ثبات نسبی بازار مسکن
علت ریزش قیمت ملک در بازار مسکن تهران چیست؟
سکوت آماری 10 ماهه در بازار مسکن پایتخت!
پربازدیدترین اخبار
چطور دربهای اتوماتیک، نظم و امنیت پروژههای ساختمانی را متحول میکنند؟
شوک به بازار مسکن پایتخت با خروج اتباع از کشور
ثبت قراردادهای اجاره قانون الزامی است
رکود بازار مسکن در تهران همچنان پابرجاست
پنج اشتباه رایج در چیدمان مبل و میز و راه حل های آن
شفاف سازی درباره املاک آسیب دیده ضروری است
بررسی چالش های صنعت آسانسور در اصفهان
جدیدترین متریال نمای خارجی ساختمان در سال ۱۴۰۴
مجری پروژه ویلاهای شیشهای شمال کیست؟
سکوت آماری 10 ماهه در بازار مسکن پایتخت!
علت ریزش قیمت ملک در بازار مسکن تهران چیست؟
بررسی عوامل موثر در ثبات نسبی بازار مسکن
افت 45 هزار تومانی نرخ سیمان در برخی کارخانه ها
افزایش تراکم در تهران لغو می شود؟
هزینه اجاره نشینی در منطقه 6 تهران چقدر است؟