
عمر مفید ساختمان ها باید 200 سال باشد

دبیر انجمن بتن با تاکید بر اینکه باید عمر مفید ساختمانها در کشور 200 سال باشد، اما این عدد بر روی 20 سال می چرخد گفت: فاجعه استفاده از بتن فاسد و غیراستاندارد باعث شده تا میلیاردها تومان خسارت به کشور تحمیل شود.
به گزارش اخبار ساختمان، محرم کریمی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از بتنهای فاسد در ساخت و ساز صحت دارد و دلیل آن چیست، گفت: متاسفانه شورای ترافیک تهران اعلام کرده است که عبور و مرور کامیونهای با ظرفیت بیش از 6 تن از 6 صبح تا 11 شب ممنوع است و حال این سوال مطرح می شود که مگر بتن با سایر کامیونهای در حال تردد در شهر چه تفاوتی دارند.
وی افزود: اگر کامیونهای حمل مواد غذایی و پروتئینی در ترافیک گرفتار شوند می توانند با تغییراتی در درجه یخچال حمل مواد کالا را نگه دارند، اما وقتی آب به سیمان میخورد نمی توان جلوی فاسد شدن آن را گرفت.
کریمی ادامه داد: ما بارها استدلال فنی و علمی کردیم که بتن محصول فاسد شدنی است و باید با کامیونهای حمل بتن همانند کالاهای فاسدشدنی برخورد شود.
وی با اشاره به اینکه استاندارد ملی اجباری 6044 برای بتن داریم و سال قبل این موضوع که بتن فاسد شدنی است، از سوی شورای فنی استانداری به شورای ترافیک ابلاغ شد، تاکید کرد: در وضعیت رکود ساخت و ساز روزانه 30 هزار متر مکعب بتن کار میشود و باید شهردای تهران طبق ماده 13 استثنائاتی قایل شود.
کریمی با بیان اینکه این روزها از تردد کامیون های حمل بتن جلوگیری میشود و این بتن های فاسد متاسفانه در ساخت واحدهای مسکونی مورد استفاده قرار میگیرد، گفت: رکود ساخت و ساز ظرفیت تولید بتن را تا 50 درصد کاهش داده است.
دبیر انجمن بتن در پاسخ به این سوال که در حال حاضر ساخت مسکن با اسکلت فلزی بیشتر است یا بتنی، گفت: تولید مسکن و یا ساخت و ساز فلزی در کشور به 5 درصد نمی رسد، چرا که به هر حال بتن هم با صرفه تر است و هم مقاومتر، اما متاسفانه با این روند شک نکنید که استفاده از بتنهای فاسد در ساخت و ساز بیشتر خواهد شد.
کریمی خاطر نشان کرد: فاجعه استفاده از بتن فاسد و غیراستاندارد در ساخت و ساز عمر مفید ساختمانها را به شکل قابل توجهی کاهش خواهد داد.
به گفته وی، در حالی که عمر مفید ساختمانها در کشور باید 200 سال باشد، اما این رقم تنها 20 سال است و بعد از 20 سال همان ساختمان کلنگی محسوب و مجددا تخریب و یک واحد مسکونی نوساز احداث می شود که همین موضوع موجب تحمیل خسارتهای مالی زیاد به کشور میشود.
فارس
وی افزود: اگر کامیونهای حمل مواد غذایی و پروتئینی در ترافیک گرفتار شوند می توانند با تغییراتی در درجه یخچال حمل مواد کالا را نگه دارند، اما وقتی آب به سیمان میخورد نمی توان جلوی فاسد شدن آن را گرفت.
کریمی ادامه داد: ما بارها استدلال فنی و علمی کردیم که بتن محصول فاسد شدنی است و باید با کامیونهای حمل بتن همانند کالاهای فاسدشدنی برخورد شود.
وی با اشاره به اینکه استاندارد ملی اجباری 6044 برای بتن داریم و سال قبل این موضوع که بتن فاسد شدنی است، از سوی شورای فنی استانداری به شورای ترافیک ابلاغ شد، تاکید کرد: در وضعیت رکود ساخت و ساز روزانه 30 هزار متر مکعب بتن کار میشود و باید شهردای تهران طبق ماده 13 استثنائاتی قایل شود.
کریمی با بیان اینکه این روزها از تردد کامیون های حمل بتن جلوگیری میشود و این بتن های فاسد متاسفانه در ساخت واحدهای مسکونی مورد استفاده قرار میگیرد، گفت: رکود ساخت و ساز ظرفیت تولید بتن را تا 50 درصد کاهش داده است.
دبیر انجمن بتن در پاسخ به این سوال که در حال حاضر ساخت مسکن با اسکلت فلزی بیشتر است یا بتنی، گفت: تولید مسکن و یا ساخت و ساز فلزی در کشور به 5 درصد نمی رسد، چرا که به هر حال بتن هم با صرفه تر است و هم مقاومتر، اما متاسفانه با این روند شک نکنید که استفاده از بتنهای فاسد در ساخت و ساز بیشتر خواهد شد.
کریمی خاطر نشان کرد: فاجعه استفاده از بتن فاسد و غیراستاندارد در ساخت و ساز عمر مفید ساختمانها را به شکل قابل توجهی کاهش خواهد داد.
به گفته وی، در حالی که عمر مفید ساختمانها در کشور باید 200 سال باشد، اما این رقم تنها 20 سال است و بعد از 20 سال همان ساختمان کلنگی محسوب و مجددا تخریب و یک واحد مسکونی نوساز احداث می شود که همین موضوع موجب تحمیل خسارتهای مالی زیاد به کشور میشود.
فارس
تازهترین اخبار ساختمان
مجری پروژه ویلاهای شیشهای شمال کیست؟
جدیدترین متریال نمای خارجی ساختمان در سال ۱۴۰۴
بررسی چالش های صنعت آسانسور در اصفهان
شفاف سازی درباره املاک آسیب دیده ضروری است
رکود بازار مسکن در تهران همچنان پابرجاست
ثبت قراردادهای اجاره قانون الزامی است
شوک به بازار مسکن پایتخت با خروج اتباع از کشور
چطور دربهای اتوماتیک، نظم و امنیت پروژههای ساختمانی را متحول میکنند؟
مجازات به کارگیری اتباع غیرمجاز مشخص شد
پرداخت کمک هزینه مسکن به مستاجران جنگ زده از فردا
هزینه اجاره نشینی در منطقه 6 تهران چقدر است؟
افت 45 هزار تومانی نرخ سیمان در برخی کارخانه ها
بررسی عوامل موثر در ثبات نسبی بازار مسکن
علت ریزش قیمت ملک در بازار مسکن تهران چیست؟
سکوت آماری 10 ماهه در بازار مسکن پایتخت!
پربازدیدترین اخبار
چطور دربهای اتوماتیک، نظم و امنیت پروژههای ساختمانی را متحول میکنند؟
شوک به بازار مسکن پایتخت با خروج اتباع از کشور
ثبت قراردادهای اجاره قانون الزامی است
رکود بازار مسکن در تهران همچنان پابرجاست
پنج اشتباه رایج در چیدمان مبل و میز و راه حل های آن
شفاف سازی درباره املاک آسیب دیده ضروری است
بررسی چالش های صنعت آسانسور در اصفهان
جدیدترین متریال نمای خارجی ساختمان در سال ۱۴۰۴
مجری پروژه ویلاهای شیشهای شمال کیست؟
سکوت آماری 10 ماهه در بازار مسکن پایتخت!
علت ریزش قیمت ملک در بازار مسکن تهران چیست؟
بررسی عوامل موثر در ثبات نسبی بازار مسکن
افت 45 هزار تومانی نرخ سیمان در برخی کارخانه ها
افزایش تراکم در تهران لغو می شود؟
هزینه اجاره نشینی در منطقه 6 تهران چقدر است؟