
عمر مفید ساختمان ها باید 200 سال باشد

دبیر انجمن بتن با تاکید بر اینکه باید عمر مفید ساختمانها در کشور 200 سال باشد، اما این عدد بر روی 20 سال می چرخد گفت: فاجعه استفاده از بتن فاسد و غیراستاندارد باعث شده تا میلیاردها تومان خسارت به کشور تحمیل شود.
به گزارش اخبار ساختمان، محرم کریمی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از بتنهای فاسد در ساخت و ساز صحت دارد و دلیل آن چیست، گفت: متاسفانه شورای ترافیک تهران اعلام کرده است که عبور و مرور کامیونهای با ظرفیت بیش از 6 تن از 6 صبح تا 11 شب ممنوع است و حال این سوال مطرح می شود که مگر بتن با سایر کامیونهای در حال تردد در شهر چه تفاوتی دارند.
وی افزود: اگر کامیونهای حمل مواد غذایی و پروتئینی در ترافیک گرفتار شوند می توانند با تغییراتی در درجه یخچال حمل مواد کالا را نگه دارند، اما وقتی آب به سیمان میخورد نمی توان جلوی فاسد شدن آن را گرفت.
کریمی ادامه داد: ما بارها استدلال فنی و علمی کردیم که بتن محصول فاسد شدنی است و باید با کامیونهای حمل بتن همانند کالاهای فاسدشدنی برخورد شود.
وی با اشاره به اینکه استاندارد ملی اجباری 6044 برای بتن داریم و سال قبل این موضوع که بتن فاسد شدنی است، از سوی شورای فنی استانداری به شورای ترافیک ابلاغ شد، تاکید کرد: در وضعیت رکود ساخت و ساز روزانه 30 هزار متر مکعب بتن کار میشود و باید شهردای تهران طبق ماده 13 استثنائاتی قایل شود.
کریمی با بیان اینکه این روزها از تردد کامیون های حمل بتن جلوگیری میشود و این بتن های فاسد متاسفانه در ساخت واحدهای مسکونی مورد استفاده قرار میگیرد، گفت: رکود ساخت و ساز ظرفیت تولید بتن را تا 50 درصد کاهش داده است.
دبیر انجمن بتن در پاسخ به این سوال که در حال حاضر ساخت مسکن با اسکلت فلزی بیشتر است یا بتنی، گفت: تولید مسکن و یا ساخت و ساز فلزی در کشور به 5 درصد نمی رسد، چرا که به هر حال بتن هم با صرفه تر است و هم مقاومتر، اما متاسفانه با این روند شک نکنید که استفاده از بتنهای فاسد در ساخت و ساز بیشتر خواهد شد.
کریمی خاطر نشان کرد: فاجعه استفاده از بتن فاسد و غیراستاندارد در ساخت و ساز عمر مفید ساختمانها را به شکل قابل توجهی کاهش خواهد داد.
به گفته وی، در حالی که عمر مفید ساختمانها در کشور باید 200 سال باشد، اما این رقم تنها 20 سال است و بعد از 20 سال همان ساختمان کلنگی محسوب و مجددا تخریب و یک واحد مسکونی نوساز احداث می شود که همین موضوع موجب تحمیل خسارتهای مالی زیاد به کشور میشود.
فارس
وی افزود: اگر کامیونهای حمل مواد غذایی و پروتئینی در ترافیک گرفتار شوند می توانند با تغییراتی در درجه یخچال حمل مواد کالا را نگه دارند، اما وقتی آب به سیمان میخورد نمی توان جلوی فاسد شدن آن را گرفت.
کریمی ادامه داد: ما بارها استدلال فنی و علمی کردیم که بتن محصول فاسد شدنی است و باید با کامیونهای حمل بتن همانند کالاهای فاسدشدنی برخورد شود.
وی با اشاره به اینکه استاندارد ملی اجباری 6044 برای بتن داریم و سال قبل این موضوع که بتن فاسد شدنی است، از سوی شورای فنی استانداری به شورای ترافیک ابلاغ شد، تاکید کرد: در وضعیت رکود ساخت و ساز روزانه 30 هزار متر مکعب بتن کار میشود و باید شهردای تهران طبق ماده 13 استثنائاتی قایل شود.
کریمی با بیان اینکه این روزها از تردد کامیون های حمل بتن جلوگیری میشود و این بتن های فاسد متاسفانه در ساخت واحدهای مسکونی مورد استفاده قرار میگیرد، گفت: رکود ساخت و ساز ظرفیت تولید بتن را تا 50 درصد کاهش داده است.
دبیر انجمن بتن در پاسخ به این سوال که در حال حاضر ساخت مسکن با اسکلت فلزی بیشتر است یا بتنی، گفت: تولید مسکن و یا ساخت و ساز فلزی در کشور به 5 درصد نمی رسد، چرا که به هر حال بتن هم با صرفه تر است و هم مقاومتر، اما متاسفانه با این روند شک نکنید که استفاده از بتنهای فاسد در ساخت و ساز بیشتر خواهد شد.
کریمی خاطر نشان کرد: فاجعه استفاده از بتن فاسد و غیراستاندارد در ساخت و ساز عمر مفید ساختمانها را به شکل قابل توجهی کاهش خواهد داد.
به گفته وی، در حالی که عمر مفید ساختمانها در کشور باید 200 سال باشد، اما این رقم تنها 20 سال است و بعد از 20 سال همان ساختمان کلنگی محسوب و مجددا تخریب و یک واحد مسکونی نوساز احداث می شود که همین موضوع موجب تحمیل خسارتهای مالی زیاد به کشور میشود.
فارس
تازهترین اخبار ساختمان
لزوم اجرای ساخت مسکن اقتصادی در کشور
تصویب نهایی ویرایش پنجم مبحث 19 مقررات ملی ساختمان
وام های ودیعه مسکن تاثیری بر بازار ندارند
آغاز عملیات اجرایی پروژه 1026 واحدی در محله اسلام آباد
مسکن کوچک متراژ، ابزاری موثر برای حل مشکل مسکن جوانان است
نظام ارائه خدمات هوشمند سازمان ملی مسکن متحول شده است
تسریع در تحویل میلگردهای پروژه های مسکن ملی در مناطق سردسیر
تاثیر تگرگ بر بدنه و شیشه خودرو؛ نقش سایبانها در کاهش هزینههای تعمیر
چگونه مهندسان ناظر میتوانند ایمنی پروژههای ساختمانی را تضمین کنند؟
رفع تصرف 1600 مترمربع اراضی ملی شهرستان مشهد
تعیین سقف وام ودیعه توسط هیئت عالی بانک مرکزی
شیشه سکوریت چه نقشی در ایمنی و دوام حمامهای شیشهای در ویلاهای مدرن ایفا میکند؟
تحقق شفافیت با اجرای کامل سامانه جامع یکپارچه
خدمات تخصصی سرویس و نگهداری آسانسور در تهران | شرکت الفارس
طرح مسکن تدریجی؛ طرحی برای خانوارهای کم درآمد
پربازدیدترین اخبار
چگونه مهندسان ناظر میتوانند ایمنی پروژههای ساختمانی را تضمین کنند؟
تاثیر تگرگ بر بدنه و شیشه خودرو؛ نقش سایبانها در کاهش هزینههای تعمیر
سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن افرایش یافت
تسریع در تحویل میلگردهای پروژه های مسکن ملی در مناطق سردسیر
نظام ارائه خدمات هوشمند سازمان ملی مسکن متحول شده است
آغاز عملیات اجرایی پروژه 1026 واحدی در محله اسلام آباد
وام های ودیعه مسکن تاثیری بر بازار ندارند
تصویب نهایی ویرایش پنجم مبحث 19 مقررات ملی ساختمان
مسکن کوچک متراژ، ابزاری موثر برای حل مشکل مسکن جوانان است
لزوم اجرای ساخت مسکن اقتصادی در کشور
پرداخت کمک بلاعوض 200 میلیون تومانی برای تکمیل مسکن محرمان
شهرداری ها باید متولی مسکن استیجاری شوند
300 هزار مسکن برای کارگران ساخته خواهد شد
جزئیات مالیات خانه های لوکس در 1404 مشخص شد
خبر خوش برای آتش نشانان تهرانی