عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:
تفکیک وزارت راه باید در دستورکار باشد
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تفکیک وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارت حمل و نقل و وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین را ضروری دانست و گفت: تحقق این امر، بخشهای مرتبط همچون حمل و نقل، ترابری و مسکن را پویاتر و فعال تر میکند؛ از این رو، باید در دستورکار باشد.
به گزارش اخبار ساختمان، علیرضا پاکفطرت گفت: طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی، در مقطعی در دستور کار مجلس قرار گرفت اما با توجه به اینکه دولت سیزدهم در آغاز راه قرار داشت و رئیس جمهوری نیز طی نامههای خواستار مسکوت ماندن این طرح به مدت یکسال شد، مجلس این طرح را به طور موقت از دستور کار خارج کرد.
پاکفطرت ادامه داد: با توجه به اهمیت و جایگاه ترابری و حمل و نقل در دنیا و کشور، تشکیل وزارت حمل و نقل امری لازم و ضروری است که میتواند به سرعت گرفتن روند ایجاد تحول در این حوزه در کشور کمک کند.
نماینده مردم شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس افزود: برخورداری کشور از محورهای مواصلاتی و جادههای گسترده، خطوط ریلی و بنادر متعدد ایجاب میکند که اداره این بخشها توسط یک وزارتخانه مستقل و واحد انجام شود.
پاک فطرت گفت: با توجه به طرح ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور که از سوی دولت مطرح شده، چنانچه وزارت راه و شهرسازی فعلی بخواهد تمام انرژی و توان خود را بر روی اجرای این طرح متمرکز کند، این دغدغه وجود دارد که نسبت به حوزه راه و حمل و نقل غفلت صورت گیرد و این بخش با آسیب و مشکل مواجه شود.
وی گفت: در مقابل، حوزه مسکن و شهرسازی هم از اهمیت ویژهای برخوردار است و اگر بحث جذب توریسم و گردشگر را بخواهیم در کشور با جدیت دنبال کنیم، باید به زیباسازی و مناسب سازی شهرها و ایجاد امکانات در شهرها توجه ویژه کنیم.
رئیس مجمع نمایندگان فارس، علت اینکه برخی کشورها توانستهاند در جذب توریسم موفق عمل کنند را مناسب سازی و زیباسازی شهرها و هزینه کرد و سرمایهگذاری در این زمینه دانست و افزود: البته در کشور ما هم پول و اعتبار در این زمینه هزینه میشود اما در جای مناسب و به شکل مطلوب هزینه نمیشود.
وی گفت: امروز شهرداریها به ویژه در مسائل شهرسازی رها هستند و وزارت کشور فقط در مسائل سیاسی و انتخابات آنها دخالت دارد و توان نظارت بر مسائل فنی و شهرسازی شهرداریها را ندارد و بنابراین بحث نظارت بر مسائل فنی، اجرایی و شهرسازی شهرداریها باید به وزارت راه و شهرسازی سپرده شود.
پاک فطرت افزود: حاکمیت باید بر عملکرد شوراها و شهرداری ها نظارت داشته باشد و از سوی دیگر توسعه راهها، خطوط ریلی و حمل و نقل و هوایی و دریایی را نیز دنبال کند و با توجه به گستردگی و حساسیت این بخشها، تفکیک وزارت راه و شهرسازی باید اتفاق بیافتد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ گزارش کمیسیون عمران در خصوص طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارت حمل و نقل و وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین را در دستور کار قرار دادند. اما کلیات این طرح پس از رای گیری به تایید نمایندگان نرسید و طرح مذکور از دستور کار مجلس خارج شد.
ایسنا
پاکفطرت ادامه داد: با توجه به اهمیت و جایگاه ترابری و حمل و نقل در دنیا و کشور، تشکیل وزارت حمل و نقل امری لازم و ضروری است که میتواند به سرعت گرفتن روند ایجاد تحول در این حوزه در کشور کمک کند.
نماینده مردم شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس افزود: برخورداری کشور از محورهای مواصلاتی و جادههای گسترده، خطوط ریلی و بنادر متعدد ایجاب میکند که اداره این بخشها توسط یک وزارتخانه مستقل و واحد انجام شود.
پاک فطرت گفت: با توجه به طرح ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور که از سوی دولت مطرح شده، چنانچه وزارت راه و شهرسازی فعلی بخواهد تمام انرژی و توان خود را بر روی اجرای این طرح متمرکز کند، این دغدغه وجود دارد که نسبت به حوزه راه و حمل و نقل غفلت صورت گیرد و این بخش با آسیب و مشکل مواجه شود.
وی گفت: در مقابل، حوزه مسکن و شهرسازی هم از اهمیت ویژهای برخوردار است و اگر بحث جذب توریسم و گردشگر را بخواهیم در کشور با جدیت دنبال کنیم، باید به زیباسازی و مناسب سازی شهرها و ایجاد امکانات در شهرها توجه ویژه کنیم.
رئیس مجمع نمایندگان فارس، علت اینکه برخی کشورها توانستهاند در جذب توریسم موفق عمل کنند را مناسب سازی و زیباسازی شهرها و هزینه کرد و سرمایهگذاری در این زمینه دانست و افزود: البته در کشور ما هم پول و اعتبار در این زمینه هزینه میشود اما در جای مناسب و به شکل مطلوب هزینه نمیشود.
وی گفت: امروز شهرداریها به ویژه در مسائل شهرسازی رها هستند و وزارت کشور فقط در مسائل سیاسی و انتخابات آنها دخالت دارد و توان نظارت بر مسائل فنی و شهرسازی شهرداریها را ندارد و بنابراین بحث نظارت بر مسائل فنی، اجرایی و شهرسازی شهرداریها باید به وزارت راه و شهرسازی سپرده شود.
پاک فطرت افزود: حاکمیت باید بر عملکرد شوراها و شهرداری ها نظارت داشته باشد و از سوی دیگر توسعه راهها، خطوط ریلی و حمل و نقل و هوایی و دریایی را نیز دنبال کند و با توجه به گستردگی و حساسیت این بخشها، تفکیک وزارت راه و شهرسازی باید اتفاق بیافتد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ گزارش کمیسیون عمران در خصوص طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارت حمل و نقل و وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین را در دستور کار قرار دادند. اما کلیات این طرح پس از رای گیری به تایید نمایندگان نرسید و طرح مذکور از دستور کار مجلس خارج شد.
ایسنا
برچسب ها:
تفکیک وزارت راه و شهرسازیتازهترین اخبار ساختمان
اشتباهات رایج هنگام خرید جکوزی یک نفره و جکوزی دو نفره
نگهداری اصولی میلگرد در انبار؛ الزامات محیطی
بانک های متخلف باید جریمه مالیاتی شوند
تسهیل در ثبت معاملات از طریق سامانه خودنویس
نرخ های عجیب برای اجاره یک اتاق در تهران!
تأمین زمین برای ساخت 80 هزار واحد مسکونی
بررسی وضعیت طرح مسکن ملی در شهر جدید گلبهار
اولویت دولت برای تامین زمین در مناطق محروم
قیمت آپارتمان در فرمانیه چقدر است؟
قیمت آپارتمان های ریزمتراژ در تهران چقدر است؟
افتتاح 2048 واحد شهری مسکن ملی تا دهه فجر
ارائه هرگونه خدمات بیمه ای مشروط شد
فرصت نوسازی مسکن با وام ارزان قیمت
قیمت مبدل حرارتی روغن | بررسی انواع اواپراتور پوسته و لوله چیلر و مبدل اسپیرال
متقاضیان مسکن ملی در تامین آورده ناتوان هستند
پربازدیدترین اخبار
نگهداری اصولی میلگرد در انبار؛ الزامات محیطی
اشتباهات رایج هنگام خرید جکوزی یک نفره و جکوزی دو نفره
قیمت آپارتمان در فرمانیه چقدر است؟
اولویت دولت برای تامین زمین در مناطق محروم
ابزار جدید تامین مالی می تواند بازار مسکن را رونق ببخشد؟
بررسی وضعیت طرح مسکن ملی در شهر جدید گلبهار
تأمین زمین برای ساخت 80 هزار واحد مسکونی
نرخ های عجیب برای اجاره یک اتاق در تهران!
تسهیل در ثبت معاملات از طریق سامانه خودنویس
بانک های متخلف باید جریمه مالیاتی شوند
ارائه هرگونه خدمات بیمه ای مشروط شد
فرصت نوسازی مسکن با وام ارزان قیمت
افتتاح 2048 واحد شهری مسکن ملی تا دهه فجر
قیمت آپارتمان های ریزمتراژ در تهران چقدر است؟
علت تغییر در محاسبه حق کمیسیون املاک چیست؟

