زمان صدور پروانه ساخت به یک ماه کاهش یافت
معاون شهردار تهران از هدفگذاری مدیریت شهری پایتخت برای صدور پروانه ساخت و ساز برای پروندههای معمولی و بدون مشکل ظرف مدت یک ماه خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، عبدالرضا گلپایگانی با اشاره به انتقادات شورای شهر تهرن از افزایش میزان نارضایتی شهروندان در حوزه شهرسازی و معماری گفت: موضوع نارضایتی مردم از بخشی از عملکرد شهرداری یک واقعیت است که نمیتوانیم آن را انکار کنیم اما این امر در بخشهای مختلف بررسی میشود و مهم این است که در این زمینه گوش شنوایی داشته باشیم که داریم.
وی با تاکید بر اینکه مواجهه مردم با شهر و شهرداری دارای ابعاد مختلف است که در این میان نارضایتی از بخش شهرسازی تنها حدود ۱۸ درصد از نارضایتیها در مقایسه با کل مسائل شهر را به خود اختصاص میدهد،اظهارکرد: در حوزه شهرسازی به واسطه برونسپاری برخی از فرایندها و ارجاع آنها به دفاتر خدمات الکترونیک ممکن است نارضایتیهایی شکل گرفته باشد. بخشی نیز به دلیل رفتارهایی است که باید طبق ضوابط انجام دهیم و طبیعی است افرادی که تخلف میکنند از این فرایند ناراضی باشند.
معاون شهردار تهران تصریح کرد: اگر از عموم مردم در مورد عملکرد شهرداری در خصوص جلوگیری از تخلفات بپرسیم حتما مردم رضایت خود را اعلام خواهند کرد. با این وجود فرایند شهرسازی هم در دفاتر و هم در معاونت شهرسازی مناطق نیاز به جراحی جدی دارد.
گلپایگانی به راهکارهای حل این موضوع اشاره و اظهارکرد: چند استراتژی برای این موضوع در نظر گرفتیم که گام نخست آن اصلاح ضوابط و مقررات است. برای تحقق این امر تیمی از کارشناسان در چهار گروه کاری تشکیل شده است تا در این زمینه آسیبشناسی کنند و فرایند اصلاحات نیز آغاز شد البته بخشی از این اصلاحات نیاز به تایید کمیسیون ماده ۵ دارد چراکه برخی از قوانین و مقررات با هم در تناقض هستند.
وی ادامه داد: واقعیت این است که سازمان کاری که در حال حاضر چیدهایم و متکی بر برونسپاری و خدمات الکترونیک است، اشکال دارد. زمانی که دفاتر را با رویکرد درست واگذاری کار به مردم ایجاد کردیم، تلاش کردیم عین همان سازمان کاری که در شهرداری اعمال می شد را در بخش خصوصی پیاده کنیم. حال آن که ماهیت دفاتر خدمات الکترونیک سودآوری و جلب مشتری است.
معاون شهردار تهران افزود: تحت این شرایط یکی از راه حلها این است که فرایند پیچیده فعلی را ساده و ظرفیتهای موجود را به یکدیگر متصل کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاکید شهردار تهران مبنی بر کوتاهسازی فرایند صدور پروانه پرداخت و گفت: با ظرفیتهای موجود که در خود دفاتر خدمات الکترونیک وجود دارد و اتصال امکانات و شبکههای اطلاعاتی میتوانیم سطح رضایت مندی و سرعت کار را افزایش و درعین حال هزینهها را کاهش دهیم.
گلپایگانی در پایان اظهارکرد: در حال حاضر پروندههایی موجود است که ظرف یک هفته پروانه ساخت و ساز دریافت میکنند اما این امر معمول نیست. بهطور متوسط نیز مدت زمان دریافت پروانه ۶ تا ۷ ماه است اما هدف ما این است که تا آخر سال این بازه زمانی را به یک ماه کاهش دهیم البته این مورد شامل پروندههای مشکلدار نخواهد شد.
ایسنا
وی با تاکید بر اینکه مواجهه مردم با شهر و شهرداری دارای ابعاد مختلف است که در این میان نارضایتی از بخش شهرسازی تنها حدود ۱۸ درصد از نارضایتیها در مقایسه با کل مسائل شهر را به خود اختصاص میدهد،اظهارکرد: در حوزه شهرسازی به واسطه برونسپاری برخی از فرایندها و ارجاع آنها به دفاتر خدمات الکترونیک ممکن است نارضایتیهایی شکل گرفته باشد. بخشی نیز به دلیل رفتارهایی است که باید طبق ضوابط انجام دهیم و طبیعی است افرادی که تخلف میکنند از این فرایند ناراضی باشند.
معاون شهردار تهران تصریح کرد: اگر از عموم مردم در مورد عملکرد شهرداری در خصوص جلوگیری از تخلفات بپرسیم حتما مردم رضایت خود را اعلام خواهند کرد. با این وجود فرایند شهرسازی هم در دفاتر و هم در معاونت شهرسازی مناطق نیاز به جراحی جدی دارد.
گلپایگانی به راهکارهای حل این موضوع اشاره و اظهارکرد: چند استراتژی برای این موضوع در نظر گرفتیم که گام نخست آن اصلاح ضوابط و مقررات است. برای تحقق این امر تیمی از کارشناسان در چهار گروه کاری تشکیل شده است تا در این زمینه آسیبشناسی کنند و فرایند اصلاحات نیز آغاز شد البته بخشی از این اصلاحات نیاز به تایید کمیسیون ماده ۵ دارد چراکه برخی از قوانین و مقررات با هم در تناقض هستند.
وی ادامه داد: واقعیت این است که سازمان کاری که در حال حاضر چیدهایم و متکی بر برونسپاری و خدمات الکترونیک است، اشکال دارد. زمانی که دفاتر را با رویکرد درست واگذاری کار به مردم ایجاد کردیم، تلاش کردیم عین همان سازمان کاری که در شهرداری اعمال می شد را در بخش خصوصی پیاده کنیم. حال آن که ماهیت دفاتر خدمات الکترونیک سودآوری و جلب مشتری است.
معاون شهردار تهران افزود: تحت این شرایط یکی از راه حلها این است که فرایند پیچیده فعلی را ساده و ظرفیتهای موجود را به یکدیگر متصل کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاکید شهردار تهران مبنی بر کوتاهسازی فرایند صدور پروانه پرداخت و گفت: با ظرفیتهای موجود که در خود دفاتر خدمات الکترونیک وجود دارد و اتصال امکانات و شبکههای اطلاعاتی میتوانیم سطح رضایت مندی و سرعت کار را افزایش و درعین حال هزینهها را کاهش دهیم.
گلپایگانی در پایان اظهارکرد: در حال حاضر پروندههایی موجود است که ظرف یک هفته پروانه ساخت و ساز دریافت میکنند اما این امر معمول نیست. بهطور متوسط نیز مدت زمان دریافت پروانه ۶ تا ۷ ماه است اما هدف ما این است که تا آخر سال این بازه زمانی را به یک ماه کاهش دهیم البته این مورد شامل پروندههای مشکلدار نخواهد شد.
ایسنا
تازهترین اخبار ساختمان
علل افزایش نقش مسکن در سبد هزینه خانوار چیست؟
جزئیات فروش املاک مازاد بانک مسکن در دی ماه
زمان صدور پروانه ساختمان باید کاهش پیدا کند
بلاتکلیفی پروژه سهند کاشانه آراز در پردیس
رشد قیمت مسکن در جنوب تهران بیشتر است
علت فاجعه ریزش ساختمان در اهواز چه بود؟
اهمیت خدمات روبنایی و زیربنایی در طرح مسکن ملی
خانه دار شدن در ایران یک رویاست
جدیدترین مدلهای کابینت 2025: راهنمای جامع انتخاب کابینت برای خانه شما
مشکلات مسکن در کوتاه مدت حل شدنی نیست
تغییرات بازار اجاره مسکن به نفع اجاره نشینان
مباحث 23 گانه مقررات ملی ساختمان (ضوابط ساخت و ساز)
اکسید منیزیم؛ نسل جدید پانلها در ساختمانسازی
همه چیز درباره ژل میکروسیلیس، کاربرد، مزایا و انواع آن
فوم xps از کجا بخرم ؟
پربازدیدترین اخبار
علت فاجعه ریزش ساختمان در اهواز چه بود؟
رشد قیمت مسکن در جنوب تهران بیشتر است
بلاتکلیفی پروژه سهند کاشانه آراز در پردیس
زمان صدور پروانه ساختمان باید کاهش پیدا کند
زمین رایگاه دولتی به کدام خانواده ها تعلق می گیرد؟
جزئیات فروش املاک مازاد بانک مسکن در دی ماه
علل افزایش نقش مسکن در سبد هزینه خانوار چیست؟
تغییرات بازار اجاره مسکن به نفع اجاره نشینان
مشکلات مسکن در کوتاه مدت حل شدنی نیست
جدیدترین مدلهای کابینت 2025: راهنمای جامع انتخاب کابینت برای خانه شما
خانه دار شدن در ایران یک رویاست
بى برقى موجب كاهش 30 درصدى تولید شده است
اهمیت خدمات روبنایی و زیربنایی در طرح مسکن ملی
دوپینگ ناکام بودجه اداره شهر تهران با املاک شهر
علت جاماندگی ساخت مسکن دولتی از تقاضا چیست؟